start counter

Saturday, November 28

The Boss !

 Dis de dimineata iesim la geam sa zicem " Hi !" soarelui ... Nu, asta nu e soarele, ci ...vedere de la Sud ! Da, am iesit afara ca sa vad cum era rasaritul si era ... normal, cum e soarele galben. N-avea rosu, nu avea portocaliu ... nimic.


                                           Asta e Westul !


              Si apoi s-a aprins si Westul... la stnga blocului ...


... si la dreapta blocului ... Va zic, pe cer se intimpla chestii interesante !


Afara e frig, da' mergem la casute sa vedem ce fac maimuteii :


La casute erau doar pasarele si veverite. Multeee ! 


O gramada de Blue Jays mincau seminte cu veveritele 


Cind m-au vazut imediat au devenit foarte atenti, sa vada ce fac. Daca au vazut ca nimeni nu se sperie de mine, si-au vazut si ei nestingheriti de treaba. Asa functioneaza treaba in padure,  daca un animal iti acorda incredere, si celelalte animale care nu te cunosc, nu se mai feresc de tin, doar pentru ca le-au vazut e altele ca sunt safe linga mine. E un soi de cod al onoarei, pardon, al sigurantei, care transcende speciile ! Functioneaza si viceversa : daca un animal da alarma de pericol, toate animalele care il aud, indiferent de specie, il iau in serios.


                           Cineva pusese mincare la casute ...

 

... si o gramada de veverite se bucurau. Marmotele, chipmiuncsii  si ratonii s-au dus la hibernat.Au mai ramas stapine la casute, doar pasarelele si veveritele.


 In stinga casutelor ... veverite ! Venise toata padurea !

 

Un metru mai la stinga, alte veverite si Cardinali. 


 Si mai departe de casute, l-am vazut pe Monstruet ca sarea prin frunze, da' nu s-a apropiat de casute sa vada ce i-am adus. L-am strigat, l-am chemat ! Nimic ! S-a intors si a disparut in padure.

Hmm, asta nu ii sta in fire Monstruletului,  ce o fi patit ?

 

Cum m-au vazut veveritele, cum m-au luat in primire ! Ce le-am adus ?


                                             Alune ! 


Alune sarate, ca toate animalele padurii sunt disperate dupa sare si apoi grasimi ! In Alberta au pus semne pe sosea prin care avertizeza turistii sa nu mai permita renilor sa linga sare de pe masini ( aia pe care o presara pe drumuri iarna ), ca renii sunt "obsedati " de sare. Rangerii parcului zic ca e un soi de cocacina pentru reni, atit de disperati sunt dupa sare.

ttps://www.thedrive.com/news/37736/now-canada-has-road-signs-telling-people-not-to-let-moose-lick-their-cars

 So ... alune prajite cu multa sare ...


Toata lumea cauta alune in iarba :


... numai asta micu' a fost mai istet si a venit direct la mine sa ma intrebe ....


 

... daca nu am ceva alune doar pentru el ?


                        Hai, unde-s alunele mele ?

 

                                 Chiar nu vrei sa-mi dai ?


Nu mai aveam alune in buzunar si pina am deschis portiera masinii, asta micu' s-a enervat si a plecat ...


 .... sa-si caute singur alune prin iarba.



 O gramada de veverite erau la casute, undeva in jur la 30 de bucati ...

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


                                               The Boss :


Cind m-a vazut, a fugit spre mine ...

                        ... sa ma intrebe ce i-am adus ...

                            ... ce i-am adus doar lui, nu si altora !

 

Cita vreme The Boss a fost ocupat sa fugareasca veveritele care incercau sa se apropie de mine, eu am pus masa : seminte de floarea soarelui decojite, alune sarate si graunte de mei.

 

The Boss s-a sesizat imediat si le-a pus pe fuga pe veveritele negre.


Si la animale e fix ca in societatea umana, cind e vorba de cistig, fiecare e pe barba lui si isi fura mincarea unul altuia. Cind e vorba de siguranta lor, toti sunt uniti de parca's de-o mama facuti. 



Mititelu' minca like a boss, numai din punga cu alune sarate.

                           Sa nu indraznesti sa te apropii !



I-a pus pe fuga pe toti, nimeni nu indrznea sa se apropie. Nu ca nu ar fi fost pungi libere si pentru alte veverite, insa The Boss, ca un adevarat boss isi apara prestanta si teitoriul. Este exact ca la oameni, intai sefimea si apoi prostimea.


The Boss era foarte tare, tot respectul pentru mititel ! Am zis ca erau in jur de vreo 30 de veverite la casute, insa nici una nu indraznea sa se apropie. Cel mult dadeau tircoale de la distanta si atit.



 Veverita neagra care in poza anterioara adulmeca, si-a pus pofta in cui si a dat-o cotita ca nu a avut curaj sa se apropie ! Acuma inteleg de ce Monstruletul s-a prefacut ca nu ma vede nici pe mine, nici pe punga cu alune si a fugit mincind pamintul...



 Deci da ! Monstruletu' si-a pierdut regatul in favoarea lui The Boss ...

 The Boss era atit de dependent de punga cu alune ca si-a lasat garda jos ! Trecea o tanti in parc si s-a oprit sa faca poze si s-a dus aproape, tot mai aprope de pungi, iar The Boss ... nimic ! Nu pleca de la punga de alune nici mort ! Si va spun, animalutele mele din padure fug mincind pamintul cind cineva strain incearca sa se apropie de ele ( de asta se si minuna tanti asa de tare ) ! 

E clar : The Boss si-a pierdut mintile pentru o punga cu alune ! Pai nu merita riscul ? Unde mai gaseste el in padure asa comoara, o punga plina cu alune decojite si sarete ? Ocazie unica in viata .


..............................................................................

2 comments:

  1. :)))) Am vazut imaginea din final!! :))
    Acum, ca m-am distrat serios, pot sa scriu ca m-am minunat de cate veverite erau! Sper ca Monstrulet nu ramane flamand din cauza lui The Boss! Sunt tare-tare frumusele veveritele! Ce fain ca le poti vedea aievea, de la distanta asa de mica!

    Imi place cum arata cerul! Oh! Acu' imi aduc aminte de pozele cu Luna! Superbe! M-au lasat cu gura cascata. 😊 (acum am inchis-o)
    Zile senine iti doresc!

    ReplyDelete
  2. Noo, nici gind sa ramina Monstruletul nemincat ! E atita mincare acolo ca se face prada ! Oamenii au inceut sa vina si le se aduca de mincare si vorba veveritoiului, le aduc tot mai multa mincare ... Dar ei se bat pe alune, ca alea sunt delicatesa suprema si nah, nu ajuns pe saturate pentru tota lumea. Fiecare isi ia cite putin, ca la mincarea gourmet si apoi se bat sa si-o fure unul atuia. Zi senina si tie !

    ReplyDelete