start counter

Wednesday, July 13

Toti fura si se bat

 Cind am ajuns la casute, amindoi ratonii se plimbau agale cautind mincare ..

Cind m-a vazut, celalalt raton s-a asezat strategic in tufe linga copac, ca sa se simta safe.

     Astea sunt singurele doua poze in care i-am prins pe amindoi ...

.................

... pentru ca s-au certat pe mincare si unul dintre ei si-a luat felia de paine ...


                                        .... si a plecat in padure...

Celalat raton il supraveghea cu atentie sa fie sigur ca s-a dus !
 


                          Da, acum pot minca linistit !

               Era rupt de foame, ca infuleca repede-repede !


Pina maninca ratonu', ma asez si eu cu toate pungile si maimutele ...

                ... punem pe jos graunte pentru turturele ...

                          ... punem si alune in casute ...

              ... si asteptam sa vedem cine vine primul !

                                Ciocanitoarea mica !

A venit Grosbeak si a dat la o partea cicanitoarea si de nervi i s-au ridicat penele pe virful capului !

N-a avut incotro si ciocanitoarea a trebuit sa cedeze in fata Grosbeack-ului, ca asta era mai mare decit ea ...

                     Grosbeack-ul a mincat multumit ...

... pina cind a venit Blue Jay-ul sa il deranjeze, ca asta e mai mare si cel mai mare are intietate ...

Dupa ce a plecat Blue Jay-ul, a venit un Grackle sa-l dea afara din cutiuta pe bietul Grosbeak, pentru ca Grackle e mai mare, deci are prioritate ...

A stat el si a cugetat si pina la urma s-a hotarit sa faca si el ca toate animalutele cind le e foame ; vine la mama sa primeasca mincare !

Grauntele nu l-au interesat foarte tare, asa ca a inceput sa se invirsta printre noi... Cauta alune, stia ca am alune !

Asa ca i-am dat alune, pe care a stat si le-a mincat cuminte la picioarele noastre, unde stia el ca nu are nimeni curaj sa il deranjeze

 ...

Imediat ce a plecat Grosbeackul, a venit ratonu' ca si-a terminat painea si mai voia...

          Voia si el niste alune, ca a vazut ca pasarile au primit !

            Bine mai, las' ca-ti dau si tie ! Ia mai multe alune !

Blue Jay-ul supraveghea de sus, ca pindea alunele insa se temea de raton ...

            Ciocanitoarea sarea pe toat ecrengile cautind alune ...

                Omu' Meu ii arata aluna si ii arunca una pe jos...

... si mititica se ducea sa o culeaga. De cele mai multe ori Blue Jay-ul sarea din pom si o fura ! O data, de doua ori, de trei ori ... pina cind l-am certat si a zburat ofticat in padure !

                         Un grackle minca niste graunte ...

... insa l-au vazut ratele si au venit sa-i fure grauntele !

Cel mai mare cistiga ! L-au zburatacit pe bietul Grackle si i-au mincat grauntele !


                                    Mai ai alune ?

                                           Si eu vreau !

                               Hai, ca ma grabesc...

        ... sa nu mi le fure Blue Jay-ul, ca sta la pinda !

                             Ia uite, a venit si Mot Alb !

           Se invirte in jurul nostru ca ii aruncam si lui alune ...

           Am vazut ca vine celalat raton sa ceara de mincare...

... si i-am aruncat repede o felie de paine, ca sa nu vina prea aproape de scaun si sa sperie veveritele ...


                                      A luat-o si a plecat ...

            ... inapoi in marginea padurii, sa manince linistit.

                               Grackles pindeau de sus ...

... momentul in care ratonul e plecat si e safe pentru ele sa sara jos .

                                   Vine ratonu' ?

                      Nu vine ! Maninca multumit in tufe ...

               Foarte bine ! Ma duc sa maninc niste paine ...

Pe cind minca vrabiutu' mai bine, avenit pasaroiul ast anegru care l-a luat la bataie si i-a furat bucatica de paine, ca el era mai mare !

       Am vazut, dar pe mine ma intereseaza doar alunele ...

           A venit si chipmunckul pe linga scaun,sa caute alune ...

                    ...si imediat dupa el, a sosit Piciorus !

... si a venit linga noi sa-i dam alune !

           Piciorus topaie, da' se descurca si supravietuieste !


               Fiti atenti ca vine ratonu' si nu mai vrea paine ! 

Dupa ce si-a potolit foamea aia mare, vrea si el ceva delicatese ! Pai ce, el e mai fraier decit veveritele ? ! 

              Asa ca, a primit si el ceva alune si biscuiti ...

                  Da' parca ar fi buna si o felie de paine ...

                              ... asa, ca sa aiba de drum ...

              Hai ca plec si eu sa admiram apusul !


2 comments:

  1. Imi place documentarul "Padurea - poveste fara sfarsit"!
    Tare drag imi e si Piciorus! Sper sa treaca iarna cu bine! <3
    Ce fain trebuie sa fie cu vietatile acestea atat de aproape de voi, mancand inclusiv din palma voastra, unele! <3
    M-au amuzat ratonii care stateau "turtiti" si devorau papa-bun! :))

    ReplyDelete
  2. Piciorus pare ca se descurca. Nu l-am mai vazut de ceva vreme insa stiu ca e undeva pe acolo...

    ReplyDelete