start counter

Wednesday, July 6

Veverita mi-a furat biscuitii

 Azi cind m-am dus la padure, ratonu' era cocotat in pom scotocea in casute dup amincare .

  Cineva le pusese ceva alune si seminte de floarea soarelui ...

Acel cineva isi asezase pe geamul masinii o tavita cu mincare speciala pentru pasari si se bucura de vizitatori ...

                                       Safety check !


M-am dus si am chemat ratonul in padurea din spatele casutelor. I-am aratat ca i-am adus oase si paine.

                                  L-am lasat sa manince ...

... si m-am dus sa hranesc Marmota inteleapta, ca imi simtise mirosul si iesise afara din vizuina. Era curioasa sa vada ce i-am adus ...

                                           Bananaaa !

                                   Marmo', vrei alune ?

Cum am inceput sa hranesc marmota, cum maimuteii au devenit atenti ! Blue Jay-ul pindea din padure cu ratele :

Imediat ratele au venit in spatele meu si asteptau sa le pice si lor ceva !

                             Hai, luati paine de la mama !

Intre timp a venit si Mot Alb care s-a asezat in dreapta mea si minca alune ...

Blue Jay-ul daca a vazut asa, si-a facut curaj si a sarit jos, sa fure mincare de linga marmota ...

                             Si pe cind minca Marmo' mai bine ...

... s-a auzit un fosnet din padure si Marmo' a devenit atenta ...

               In secunda doi, Marmo' era in pragul vizuinii ...

                                      ... minca linistita !

                          Ia uite de cine s-a speriat marmota !

Ratonu; terminase de mincat oasele si venea dup amine sa-i mai dau de mincare !

                                Si-a luat felia de paine ...

... si s-a dus cu ea la copacul sub care are marmota vizuina, chiar sub ripa.

Se uita la mine si astepta sa-i arunc paine aproape de el, ca venisera niste oameni urlatori in parcare si ratonu' se temea.

Veverita era la doi pasi mai incolo si imi cerea si ea mincare ...

Imi este clar ca marmota nu va iesi din vizuina pina cind ratonul nu pleaca, asa ca m-am dus sa vad ce se intimpla la casute.

                            La casute era agitatie mare ...

                  ... ca venise Monstruletul si facea scadal !

Statea turtit pe o creanga sus in pom si de acolo tipa la toate animalele care incercau sa mearga la casute ... M-a vazut ca ii fac poza, a tirait si la mine !

Monstruletul e adorabil, dar e in crize ! L-am filmat cind tiraie la celelalte veverite si astea se tem grozav de el .

E jumatate cit o veverita obisnuita, insa e mai rau si mai agresiv decit toate veveritele la un loc. Toate animalutele mici ii stiu de frica, iar el se crede stapinul absolut al casutelor.

Cit a facut Monstruletu' pe nebunu', veveritele si-au cautat mincarea prin alte parti ..

                Au mincat ce au mincat paine si seminte de pe jos ...

... pina cind si-au dat seama ca si Omul Meu are alune si s-au dus sa-i ceara ... Hai, ce faci, ne dai si noua ?


Ia cu tata o aluna !

          Bine, hai mincati direct din punga, ca e cu autoservire !

A stat si a mincat veverita pina s-a saturat si a plecat inapoi sub casute.

Dupa cativa pasi s-a razgindit si s-a intors inapoi. Am crezut ca o sa-si ia o aluna sa ingroape in padure, insa de data asta era tzeapa ! Aia mica a luat cu incredere pachetul de biscuiti ( mai erau vreo 3-4 in pachet ) si a fugit cu el in padure !

M-a  pacalit veverita !

                                        Noi am vazut tot !

M-am dus dupa ea in padure, ca imi era frica sa nu manince si punga.


Nu, n-avea nevoie de ajutorul meu ca s- a descurcat si singura sa scoata biscuitii din punga !

    M-am intors la casute si am lasat-o sa se bucure de prada .

                                 Am vazut, am vazut tot !


 Blue Jays se tem si ei de Monstrulet, asa ca cautau alunele pe sub casute ...

Mama Blue Jay indeasa in cioc 3 alune , inainte sa zboare in padure, ca duce mincare la puii din cuib.

          Si apoi am vazut ca incep sa vina veveritele din padure...

                                           Asta argintiul ...

... avea o muscatura - rana vie cum s-a batut cu veveritorii prin padure si l-au jumulit aia de blana.

                               Cum a plecat Monstruletul ...

... cum a inceput taraboiul la casute !

Au inceput veveritele sa se inghionteasca si sa tipe una la alta ...

    Nu mai aveau loc una de alta si toate voiau in aceeasi casuta...

 ... iar soricelu' se uita confuz la ele si astepta sa-i vina si lui rindul in casute..

                Pina atunci... sunt bune si grauntele de pe jos !

Asa de mare a fost usurarea ca a plecat Monstruletul, ca toate animalele au dat navala in casute !  Ciocanitoarea a venit cu viermele in gura sa-si ia o aluna din casuta inainte sa zboare cu mincarea in padure, la pui !

                                                Wow !

                        Ia uite ca iese marmota din ripa !

                                        Vine adulmecind ...

                           ... pina si-a gasit felia de paine !

                         Asteptati putin, sa-mi maninc felia !

                                  Ce mai ai bun, biscuite ? !

                                .. stai sa ma asez comfortabil ...

                            ... ca sa-mi cada bine mincarea !

                                   Yummy-Yummy !


2 comments:

  1. Cu ce gratie mananca Marmo biscuitele! :)
    Imi plac de numa' forfota si zarva din padure!
    Ceea ce faceti voi se incadreaza la "comuniunea omului cu natura". ❤️

    La punga de la biscuiti m-am gandit cand veverita a fugit cu ea, dar n-am avut emotii: stiam ca te vei asigura ca e ok vietatea. ❤️

    ReplyDelete
  2. Comuniunea omului cu natura ? Ha-ha, coduru-i frate cu romanu', la asta nu ma gindisem ! Veveritele mi-au furat si pungile de biscuiti, si capacul borcanului plin cu alune, de s-a dus Omu' Meu prin padure sa il caute si l-au gasit chiar linga apa, jos la riu ! Mi-au ros si punga cu paine desi ele nu maninca paine cind le dau ...

    ReplyDelete