start counter

Saturday, January 28

Soimul vegheaza la casute

                                           Stai sa-mi pun ghetutele cele noi ...

------------

                                                              ... ca sa mergem ...

                                                                        ... la padure ...

                                                      ... unde nu-i nimeni acasa !

                                            In partea cealalta unde ma intilneam vara cu marmotele ...

                   ... a venit un nene care a facut un loc batatorit in zapada si a pus graunte. 

                  Imediat ce a plecat nenea, au inceput sa vina Cardinalii sa inspecteze locul :

                                                                 Ia sa vedem ce ne-a adus !

                                                                  Stai ca vin si eu !

---------------------------------------

                                                                Inapoi la casute !

Astea doua vrabii stateau in parcare sub o masina, ca se incalzeau linga radiatorulmasinii ...

... si isi ascunsesera labutele sub pene ca sa nu inghete. Nu era foarte frig ( doar -12 C ), insa cins stai toata ziua descult pe zapada ...

                            Cind au vazut ca am pus graunte in casute, s-au dus imediat sa manince.

                        Uite Nuthatchul ! L-am strigat, l-am chemat dar s-a facut ca nu ma cunoaste.

De sus din pom turturelele ma supravegheau atent. Era asa o tensiune in aer de puteai sa o tai cu cutitu' ...

----------------

                                         Primele care au venit pe jos, au fost vrabiile.

                                         Imediat dupa ele, un Cardinal se pregatea sa vina ...

                                         Pina la urma si-a luat inima in dinti si a sarit jos ...


                                                           ... pe linga vrabii.

                                                  Ba chiar a inspectat si casutele !

                                  E prima oara cind vad un Red Robin iarna la casute...

... si spre surprinderea mea, minca graunte ! Niciodata nu l-am vazut sa manince nici graunte si nici alune, ca toata vara a sapat dupa rime ...

                                                          In sfirsit, a venit un Blue Jay !

                         Asta e de bine, ca daca el vine, pe urma si restul animalelor au curaj sa vina ...

                                         I-am aruncat o aluna si a sarit jos dupa ea ...

                                   ... si apoi se urca in virful pomului unde o spargea si o minca.

                                            Imediat ce l-au vazut turturelele din pom ...

                                        . .. au sarit jos sa caute graunte : doua turturele ...

                                                                  ... patru turturele ...

                                                                    ... cinci turturele ..

                                                                    ... opt turturele ...

                                                        ... un stol intreg de turturele !


Si dintr-o data au zburat toate pasarile si s-a facut pustiu la casute. Ce sa fie, ce sa fie ? De regula e soimul in zona. Ma uit pe cer ... nimic.

                                                  Ma uit prin padure ... nimic !

                        Si apoi l-am vazut cum aterizeaza sus in pom si sta la pinda !

A pindit el cit a pindit, insa nu era nici tipenie in padure. Pina la urma s-a plictisit si a plecat dezamagit.

Eh, si dupa ce a plecat soimul, am stat si am asteptat mai mult de jumatate de ora degeaba ! Nimeni nu se incumeta sa iasa din ascunzatoare !

                                         Singure ratele se jucau la riu fara sa le pese !

                            Le-am strigat, le-am chemat ... nici nu m-au bagat in seama !

                             Cineva le pusese graunte chiar linga riu, insa nici ca le pasa ...

     Bine, lasa ca mai stam si asteptam sa vedem cine prinde curaj sa iasa primul din padure !

                                                               Ciocanitoarea !

-------------

                                                             Si eu vin !

                                         Puteti veni, ca e safe ! A plecat soimul !

                                                   Uite acum, acusi venim !

                              A venit si un pitigoi care isi lua seminte de floarea-soarelui ...

... si sea scundea printre ramuri ca sa le manince. Degeaba l-am chemat, ca s-a facut ca nu aude, nu ma vede si nu ma cunoaste.

Adevarul e ca sunt extrem de putine animalute la casute si toti sunt speriati si grabiti. Isi iau mincarea si fug sa se ascunda. Exclus sa mai stea sa se joace ori sa vina in palma. Poate data aviatoare cind lumea e mai relaxata si soimul ocupat prin alta zona a padurii ... Astazi n-am cu cine, asa ca m-am pus sa astept veveritele... 

  Am vazut una in cealalta parte a padurii, acolo unde a pus nenea ala mincare. Cauta ce-a mai ramas de la pasari, ca ii era frica sa vina la casute.

                     Da' o stig si ii fac semne cu mina sa vina, ca e safe acum !

                                                                What ? !

                                              Hai vino ca ti-am adus alune !

                                                         Uite acuma vin !

Atita e mai mult pina vine una, ca dupa ea vin si celelalte, ca prind curaj daca vad ca aia nu a patit nimic. Asta micu' statea pe creanga in padure si se uita cum chemam veverita ...

                                               Hai, da-te jos si vino si tu !

                   Calare pe o buturuga pindea o veverita argintie ; sa vina, sa nu vina ...

                                     Hai, ce faci ? Ti-am pus alune si seminte sub casute !

                           Ia uite, inca o veverita in padure, linga buturuga !

                           Hai sa ii facem semne sa o chemam si pe ea ! Hai veve !

                                                                  Bravoo !

                                                       Deja am strins 4 veverite !

                                                      Au sosit si turturelele ...

                          Ia uite ca mai vine o veverita, pe sus prin copaci ! Hai veve !

                           Venea tiptil si se ascunde dupa copaci de frica soimului ...

                                           S-a dus direct la casute sa caute alune ...

Ok. Mincati frumos si nu va certati, ca eu plec, ca am inghetat tot asteptindu-va sa veniti voi din padure ... Bye !


2 comments:

  1. Cata dragalasenie la casute! Putine, prin comparatie cu alte zile, dar tot dragalase! ❤
    Veveritele ochioase sunt extrordinar de expresive!
    Ma bucur ca stiu cum ca si pasarile au modul lor de a rezista la frig, dar... depinde cat de frig si ce conditii de vreme sunt... Sper sa nu se faca mai frig decat pot ele suporta...

    De-ai sti cat as vrea sa am pentru catelusa niste ghetute...! 😊 E batranica tare si, uneori, o "ard" pernitele - si de la frig, si de la ce substante arunca astia pentru a topi zapada... Am incercat o multime de "incaltaminte", dar cu nimic nu ramane incaltata mai mult de cativa metri - are labute mici-mici si picioruse subtirele tale si ii ies din orice i-am pune, oricat de strans le-am strange...

    E serios stratul de zapada! Cateva zile a fost si la noi - e si acum, dar deja se "fleoscaie"... si inca nu am reusit sa ma bucur de nea asa cum... visam. :)))

    ReplyDelete
  2. N-am idee cit frig pot suporta pasarile, dar stiu ca mai anii trecuti aveam -25-35 C cu saptaminile si au supravietuit. Din ce stiu eu, multe pasari mor iarna inclusiv in Romania, nu atit din cauz afrigului, ci pentru ca nu mai gasesc de mincare. Moartea pe capete din timpul iernii e birth controlul pasarilor.

    Ghetute in labute ...ati incercat din alea mai mici pentru pui, poate merge cu alea ? Eu am vazut pe multi aici care pun balonase in labutele cateilor ( sau sunt ghetute care arata ca balonesele ? ). Ai incercat sa-i croiesti tu niste ghetute ... "pe comanda", poate merge asa ?

    Zapada ... sunt doar citeva zile de zapada si apoi se topeste. Dupa vreo saptamina mai ninge o tura si tot asa. Iarna asta a fost un soi de toamna tirzie, insa frigul ala serios apare in februarie in fiecare an. Sunt si eu curioasa daca vine, ori ne iarta anul asta...

    ReplyDelete