start counter

Monday, May 29

Marmorel face tantrums

 Dis-de-dimineata ma trzesc in urletele lui Marmorel ! Cam asa urla, insa in realitate se aude mult mai tare, ca pe filmare e si zgomotul de fond. 

Marmorel e smecher, statea la geamul pe care il lasasesm deschis peste noapte si urla incontinuu ca sa ma trezeasca. Stie el exact ce face, ca doar nu era prost sa urle pe pervaz unde are el cutiutele, ca acolo era geamul inchis ! Nope ! 

Film :


Statea lipit de plasa de tintari , urla si ma uramarea atent daca m-am trezit. Nu m-am trezit ? Nu-i bai, ca mai urla o tura ... si mai tare ! 

M-am trezit si am tipat la el cu ochii cirpiti de somn : Ma'ta, Marmorel ! Nu mai urla ca te fac supa cu taietei, magarule !

Cum a vazut ca m-am trezit, imediat a zburat de pe pervaz, ca stie bine ca nu are voie sa urle, insa il doare fix in coada de regulile mele.

Mbine. Daca tot m-a trezit timpitul ala, hai sa ies la geam sa vad ce mai fac Scorbureii ...

Eh, Scorbureii erau la lectia de cuibarit ! Ma'sa era cu ei in pom si le arata cum sa-si construiasca cuibul ... Il construiau chiar acolo unde se intersecteaza crengile si din unghiul meu de la geam.

Un Scorburel era foarte ocupat sa taie crengute cu dintii si sa le care la cuib, unde incercau sa construiasca sub supravegherea mamei veverite.

Ala micu' facea acrobatii doar-doar sa reuseasca sa prinda crenguta care ii trebuia lui ...


                                             A caraut el o vreme cite o crenguta, una cite una ...

... pina cind s-a prins ca e mai eficient sa care mai multe crengute deodata. Zis si facut !

Muncea si frate'sau, ca nu statea degeaba nici el ! Au muncit citeva ore pina au strins o gramajoara de crengute inghesuite la intersectia a doua crengi grose de copac..

O scurta pauza cit sa-si traga rasuflarea de la atita alergat ...

Dupa ce si-au terminat treaba, ma'sa si cu scorburelu' argintiu s-au retras la scorbura, insa asta a ramas sa doarma pe o creanga la soare... A dormit cam 2 ore, ca era rupt de oboseala cit a topait. Doarme cu capul in jos si cu nasul sprijinit de creanga. Intre timp a batut vintul si le-a spulberat cuibul de nu a mai ramas creanga peste creanga !

Intre timp, s-a intors Marmorel la geam. Ca sa urle, cum adica de ce ?

A vazut ca l-am vazut si statea circumspect intr-un picior. Daca ma uit la el nu indrazneste sa urle decit cu sonorul dat incet... urla asa, mai subtire, printre dinti ca stie ca nu are voie da' nu se poate abtine... 

Intr-o vreme nu i-am dat mincare cind urla, in speranta ca daca vede ca nu primeste cind urla si da din picioare, poate renunta. Da' de unde ! El face tantrumuri si urla oricum. 

Apoi nu i-am dat de mincare vreo 5 zile la rind, in ideea ca ori pleaca sa-si caute mincare, ori nu mai urla . Da' de unde ! Marmorel urla non-stop, cu sau fara mincare, nu conteaza !

Si are o tehnica foarte ingenioasa ( crede el ) cu care incearca sa ma pacaleasca : se duce pe pervazul din casa, se ascunde dupa perdea si incepe sa urle fix in dreptul capului meu ( stau cu scaunul la computer fix linga pervaz, dar cu spatele ). E ascuns dupa perdea si crede ca daca el nu ma vede, nici eu nu stiu ca-i acolo. 

 Si a mers asa povestea cu tantrumurile pina cind l-am prins in fapt, am ridicat perdeaua sa vada ca m-am prins .... busted ! A iesit imediat afara ca se simtea cu musca pe caciula...


Si s-a dus in pomul din fata geamului, alaturi de ceilalti porumbei. De acolo ma spioneaza pe mine cind aduc mincare la cutiute.

De data asta s-au coalizat impotriva mea, ca  Marmorel sigur-sigur m-a pirit ca sunt mama rea care l-a dat afara si nu i-a dat sa manince !

Yep ! au facut front comun si actioneaza in tandem, iar asta nu le sta in obisnuinta, ca i-ati vazut in alte postari cum se bat unii cu altii.

                                               Ce facem, ne puricam si pe fata ?

                                                               Da ! Haidem !

                                     Si acuma ce facem ? Hai sa mincam, fata mea !

Ciuguleau ostentativ din floricelele  alea, ca ma vedeau in geam ... poate ma prind si le dau sa manince graunte...

Bine mah, hai poftim graunte ! Pentru voi din cutiuta, iar pentru grauri, placinta taiata cubulete pe pervaz !

Hai graurelu', veniti si mincati, ca v-a gatit mama placinta d'aia de care va place voua, cu multa sare si grasime !


                                       Daca e vorba de mincare, Marmorel e primu' ...

De bucurie, de draci pe el ce avea, se invirtea si urla pe pervaz. Cind si-a dat seama ca il vad imediat a dat sonoru' mai incet, ca stie ca nu are voie sa urle. Insa, imediat ce nu ma mai vede, incepe din nou sa urle. Daca tip la el inceteaza pentru citeva secunde si apoi incepe din nou ... si mai tare ...


Vin si eu ?
 

Vin dupa Marmorel, ca eu sunt nou pe aici si nu stiu bine care-i mersu' ...
 

                                                    Placinta ? Am auzit... placinta ?

                                              Uite acuma vin in recunoastere !

                  Da-te ba la o parte si nu-mi mai minca placinta, ca nu e pentru tine ! Hotule !

 

                                               Bine, las' ca ma duc la cutiuta din casa !

------------

Si otul a fost bine si frumos, pina a venit porumbelu' asta dungat si l-a speriat pe celalat nou venit ! Asta a intrat in panica si a inceput sa zboare prin casa ...

                                      ... pina cind a aterizat pe unul din calorifere ...


                                ... si a descoperitca exista un geam ( inchis ) in spatele lui ...

----------------------

         Stai nu te speria, ca vin sa te salvez ! Am tras perdeaua prin spatele lui si l-am prins prin perdea, ca toti se calmeaza cu perdeaua.

Cind l-am scos pe geam si l-am eliberat, porumbelu' asta ma astepta mirat pe pervaz sa vada ce-i cu agitatia asta. Ce s-a intimplat ? !

                                  Nu s-a intimplat nimic ! A venit cioara de 6 jumate' ...

... hai sa0i aruncam de mincare ! I-am aruncat o aluna in coaja ca sa o vada si s-a dus de si-a luat-o asa, mai cu frica si mai de pe margine ...

S-a dus in pom sa o manince in timp ce tragea cu ochiul la celelalte pasari, sa vada cum reactioneaza ele, ca aruncasem bucati de placinta, paine si alune si cioara se speria cind le vedea ca pica din cer. Da' cind a vazut ca celelalte pasari nu se sperie cind cade mincarea pe linga ele, a prins curaj si cioara.

Asta micu' e un Black Bird care a gasit o bucata de placinta  si cind s-a dus sa manince din ea ...

                                   ... a venit cioara si i-a confiscat-o !

Intii a gustat din ea ca era ceva nou si nemaivazut si a descoperit ca e buna ...

                                        ... si apoi a luat-o in cioc si a zburat cu ea !

Stia cioara ce stia, ca imediat dupa ce a plecat cu prada, a venit un cuplu de ciori sa caute si ele mincare !

                           Si pe cind mincau mai bine, s-a intors cioara care zburase cu placinta !

S-a intors sa le zburataceasca pe alea doua ciori ! Inii le-a facut sa plece de la mincare si sa se refugieze in pom...

                              ... si de acolo le-a alungat departe in zbor, inspre downtown !

Acuma ca au plecat ciorile, pasarelele astea mici puteau minca in liniste ...

                                        S-a dus si si-a gasit o felie de paine. Buna si aia !

Graurii au fost mai norocosi, ca au gasit feliile de bacon pe care ciorile nu le-au vazut, ca erau mult prea ocupate sa se certe pe teritoriu ...

-------------

----------

... si apoi s-au dus sa bea apa de pe terasa ...

---------


Vrabiutele au mincat paine si alune si s-au balacit si ele in apa de pe terasa.

Porumbeii si-au tinut rangu' si nu s-au dus pe jos sa caute mincare, ca ei infuleca grauntele din cutiutele mele, dar s-au dus sa bea apa ...

         In ultima vreme porumbeii mai sunt foarte ocupati cu puitul. Pina si Sefu' vine sa manince o data la citeva zile din cutiuta, ca probabil cloceste de zor ( l-am vazut mai la inceputul primaverii cu o crenguta in cioc, semn ca isi "construia" cuibul ). Pentru cine nu stie cum arata un cuib de porumbel salbatic ... uite asa ! E clar ca porumbeii sunt sictirirti din nastere ...


                       Hai mah, hai plecati acasa ca vine vulturasul dupa voi !

Later Edit : Puiul de veverita, ala de care ziceam data trecuta ca suspectez ca l-a furat cioara sau soimul, e bine sanatos. Ma'sa l-a dat afara din cuib primul, probabil ca era mai dezvoltat decit ceilalti doi socrburei. L-am vazut ca facea tumbe pe la mine pe sub geam si i-am aruncat nuci sa manince. L-am recunoscut dupa petele albe de pe blanita.

Scorbureii au fost dati afara din cuib de ma'sa, imediat dupa ce le-a predat lectia de cuibarit ! Ma'sa a scos din scorbura tot cuibul, pungile si le-a aruncat pe jos. Acum e goala scorbura si probabil ca veveritele o folosesc ca materinitate. Scorbureii si-au gasit loc prin copacii din jurul blocului, ca i-am vazut dezorientati pe crengi, le-am aruncat mincare si i-am chemat dar nu stau ce sa faca si nu s-au dus sa-si ia mincarea.


4 comments:

  1. Tare mai e cuibul prumbeilor! Chiar asa clocesc ei pe ciment?

    ReplyDelete
  2. Am vazut porumbei in oras care isi faceau cuiburi normle pe sub stresini la metrou. ca sunt porumbei mai de oras si s-au mai adaptat. Insa pasarile de stinca ( cliff birds ) cum sunt porumbeii , astia pe stinca clocesc ( maximum le fac un soi de ingradire din lut - unele pasarele ).

    ReplyDelete
  3. Intr-adevar, grozav e cuibul de porumbel salbatic! ;-)

    ReplyDelete
  4. Primul lucru! M bucur sa aflu ca micutul cu pete e sanatos!!! πŸ’ž
    Am simtit cum mi se strange inima cand am citit ca vantul a imprastiat toate crengutele adunate de fratii veve! Uuuuffff... Grea viata! 😊
    Adunarea crengutelor mi-a amintit de Gugu ”meu” pe care m-am hotarat sa il eliberez in special dupa ce l-am vazut adunand de prin balcon fire de grau uscat, ceva crengute de la nici nu stiu ce... si le urca in ghiveciul cu ”craciunel”, sa-si faca un cuib! 😊 ❤ (nu l-am mai vazutΘ™ sau... daca l-am vazut - ca am mai vazut si alti gugu in afara de cei doi care vin pe pervaz - nu stiu daca era el...)
    Incapatanat porumbel! πŸ˜„ Si hotarat! Hotarat mi s-a parut si graurele care a aterizat pe spinarea porumbelului. 😊

    (pentru ”jurnalul” din iunie revin mai tarziu) 😊

    ReplyDelete