start counter

Sunday, June 4

Tuturor ne este teama !

                                                A venit vara si in Canada ...

                                                  ... si graurii mei ...

... s-au dus pe terasa unde se stringe apa, ca sa isi faca baie...

                                                           ----------------------

                             ... si apoi s-au asezat pe creanga la soare ca sa isi usuce penele ...

                              Din copai ma chema un Cardinal sa mergem la padure...

                         Stai mai, stai ca vin, numa' sa scot afara porumbelu' din cutie !

                                                              Cine, io ?

                                   Bine, hai ca ma duc... de musai ca de voie buna ....

      Si nu cumva sa-l uitam in casa pe timpitu' de Marmorel, ca e dupa perdea, isi face numaru' obisnuit ! Adica urla si se cotcodaceste !

                                  Si am ajuns la casute ... unde lipseau casutele !

Partea buna este ca a disparut sleatha de psihopati, aia care isi aduceau boracii si cainii sa alerge dupa animale si sa le haituiasca prin padure. Nu mai puteam cu astia si veneau valuri-valuri, din ce in ce mai multi  de nu mai aveai loc sa parchezi nici in parcare, nici pe alei ! Acum era pustiu.

Partea proasta e ca majoritatea animalelor au disparut odata cu casutele. Odata pentru ca nu mai gasesc mincare permanent si a doua oara pentru ca multe pasari cauta casutele, nu le gasesc si zboara dezamagite in padure. Nu le da prin cap sa caute pe jos.

Si am aflat ce s-a intimplat de la un nene care venise sa se uite la animale, dar fara sa le hraneasca : exista un by-law care interzicea sa hranesti animalele salbatice si pe care nimeni nu il respecta si nimeni nu facea enforcement, ca numai inspectorii primariei au voie sa faca enforcement, fiind un by law. Doar ca s-a intimplat ca au iesit niste coioti din padure , s-au dus la un loc de joaca de linga si au atatcat oamenii, asa ca primaria a dcis sa faca enforcement.

 Casutele mele au devenit cel mai faimos loc din Toronto in care poti vedea animalele padurii la un loc ( vneau si caprioare ! ) si erau oarecum acomodate cu prezenta oamenilor. De cind au facut grupul ala de Facebook despre casutele mele, au inceput sa dea navala psihopatii si adminul a facut grupul privat ca nu se mia putea : gloata distrugea tot in calea ei, in special animalele.

Apoi s-a dus vesetea si locul a fost facut faimos si pe alte retele sociale, si pe formurile de fotografi si etc. Era pelerinaj cu fotografi sa pozeze animalele, ca ... stateau la poza. Am dezvoltat locul asta, eu si amicu' arab in citiva ani de zile cit ne-am imprietenit cu animalele padurii. El se ducea constant sa duca mincare,iar eu l-am invatat cum sa se imprieteneaca cu animalele.

Locul fiind faimos in Toronto, inspectorii primariei au venit constant la casutele mele. Si au dat amenzi... 200 $ bucata, pina au speriat pe tooata lumea si pina s-a dus vestea sfoara in tara. E informatie publica prin ziare ca primaria nu are suficienti insepectori, asa ca ....  

Dar inca vin la casute sa dea amenzi, pentru ca iubitorii locului vin, pun mincarea pe jos si ... fug !  Altii palmeaza mincarea ascunsa prin gentute si prin buzunare, se uita stinga-dreapta dupa persoane suspecte si apoi hranesc animalele. Deci astia ne haituiesc ca pe vinzatorii de droguri, pentru ca niste cretini au hranit coiotii. Anyway, coiotii ataca oamenii prin orase in mod constant, ca mai vedeam prin ziare anii trecuti, da' acuma sunt alegeri la primarie ....

Asta e in fata casutelor unde anul trecut avea Chiti chipmunckul intrarile in tuneluri. Erau toate astupate !

Da' cineva ne urmarea atent de sub frunze ! Marmota inteleapta care are vizuina fix in ripa, ca sa scape de prosti ! Marmota ma cunoaste de anul trecut de cind era pui si o hraneam cu banane. Cum mi-a simtit mirosul ca am sosit, imediat a venit si ea sa ma intrebe ce i-am adus ! Nici nu am apucat sa-mi desfac rucsacul, ca era era linga mine ( acum ca e pustiu la casute, a prins curaj ).

                                                Marmo' ! Hai la mama, Marmo' !

Aveam in buzunare pregatite alune pentru veverite, ca alea cum ma vad, cum vin sa ceara si nu au rabdare pina ma scotocesc eu prin rucsac.

Si a luat aluna si a fugit sa se ascunda in boscheti. Cumva, animalele au inteles ca trebuie sa se fereasca... si se feresc. Toate ! E ceva, o emotie in aer, teama...

 Animalele sunt best of the best in a citi emotiile oamenilor si imediar simt ca e ceva in neregula, ca oamenii se tem si instinctiv se feresc si ele .

Dupa ce si-a mincat aluna a venit sa-i mai dau. Ii aruncasem pe jos alune fara coaja, insa si-a ales felia de paine.

                                           S-a dus cu ea sa se ascunda in boscheti .

---------

Intre timp am apucat sa decojesc o banana si sa i-o pregatesc bucatele pe cind se intoarce Marmo' sa mai ceara de mincare.

A venit Chiti sa culeaga alunele si statea si el la distanta. Toti simteau stresul si frica noastra !

                              Cind s-a decis sa incerce banana, s-a apucat sa-i roada coada ...

-------------------

Tocmai voiam sa il chem sa intrre in punga cu alune cum facea anii trecuti, cind a intrat in parcare masina lucratorilor de la parc ( apartin de city si riscam sa fie si un inspector inauntru, cu amenda in dinti ).

Ala care urla e Omu' Meu, ca el statea la intrarea in parcare si tinea de sase  ca sa dea alarma  ...

Tu ce faci mah, pazesti degeaba padurea ? De ce nu dai alarma ca vine potera ? Numai de vultur te intereseaza ?

A plecat masina ca erau fara inspector iar lucratorii parcului nu pot da amenzi. Lucratorii ma cunosc de atita vreme de cind vin regulat la padure si de cind ploua marunt iar eu stateam chircita sub umbrela cu marmota linga mine, ca sa nu o ude si ii tineam banana sa manince din mina de la mine. Se oprisera si ne faceau poze, s-au uitat, s-au bucurat si de atunci ma tin minte.

Puteti vedea pe film ezitarea lu' Marmo' sa vina dupa banana. nici gind sa se apropie mai mult ori sa stea la mingiiat ca anii trecuti !  Marmota imi citea frica si stresul de parca avea radar emotional si reactiona in consecnita. Sau in oglinda.

                                     Imediat a venit ciocanitoarea mica sa caute alune .

Nici ele nu mai vin in palma, ca si ele simt stresul, dar am chemat-o sa coboare pe jos.

                                                        Hai la mama dupa aluna !

                                        Ia uite cine a venit ! Monstruletul care are puiuti !

                          Si el imi citea stresul si facea ca toate animalele : isi lua aluna ...

                               ... si fugea cu ea sa se ascunda in copac pina o maninca !

                                         Intre timp au venit citeva veverite din padure ...

                               ... si ele tot la fel .. isi luau aluna si fugeau in padure !

A venit si Aculet ... o singura data l-am vazut, ca si-a luat aluna si nu s-a mai intors din padure. Pitigoii au disparut, ca nu am vazut nici unul.

M-am duc in cealalta parte a padurii la locul unde aveam intilnire cu marmotele si ratonii.

Plantutele de May Apple au reusit sa creasca ( anul trecut s-au prajit toate ) foarte firave, insa nici anul asta nu au rodit. nici anul trecut, nici celalat...

Lipsea Blue Jayl care statea de straja la intrarea in padure si care venea sa manince painea de linga pom. Doar soricelu' a venit imediat ce am pus alune si graunte.

----------------

Nu am resit sa stau sa astept marmotele, ca era un nor de tauni din aia rai care m-au muscat de m-au facut sita de m-am scarpinat o saptamina dupa ! Ma muscau prin tricou, n-aveau nici o treaba ! am lasat bananele, painea si biscuitii pentru marmote si am plecat. Dupa un sfert de ora m-am intors sa verific si disparusera, semna ca marmotele sunt aici si nu m-au uitat. Nici eu pe ele !

Cind m-am intors inspre casute, m-am ascuns linga busteam ca sa nu se vada din parcare ca hranesc animalele ...

Si aici, in partea asta de dupa buturuga am pus graunte si alune, ca veneau soricelu', ciocanitoarea si Monstruletul sa le culeaga.

----

Marmo' statea pe marginea ripei unde ii pusesem paine, alune si banane ca sa nu vina linga bustean sa atraga atentia trecatorilor, are de regula vin zbierind de parca ii beleste cineva si presara sare deasupra : uite castorul, uite castorul ! Dap, nu poti capata un dezgust mare mare pentru rasa umana decit dupa ce ii vezi cum interactioneaza cu animalele. Mno, pai cum sa-ti doresti sa ai de-a face cu ei ?


                               Isi lua de pe marginea ripei bucatica de mincare ...

... si se pitea in ripa ca sa nu fie vazuta. Nu degeaba e Marmota Inteleapta, pentru ca e mai desteapta decit 80 % dintre oameni, in opinia mea ! Credinta lor in pademia falsa, virusi imaginari, test si vaccin sta marturie.

Soricelu' se pitea si el mai pe linga bustean, ca sa nu atraga atentia... Astia stiu toti ( au simtit si au inteles instinctiv, telepatic, de la oameni ) ca trebuie sa se fereasca !

Daca nu fugeau cu mincarea in padure, se lungeau pe jos ca atunci cind le este cald. Foarte putine veverite au fost care ramineau in picioare in cimp deschis sub casute.

                                      Si apoi am vazut furnicuta ! Cara o gargarita moarta ! 

                                         In poza nu se vede asa bine, insa pe film e mai clar :

                                                     Sedea ratoiul in padure ...

... si cum a simtit ca e rodt de mincare, si-a strigat perechea si s-au prezentat la casute ...

                              La casute erau astia mici si negri, mincau graunte ...

-------

                              Ratele i-au dat la o parte si le-au mincat grauntele toate ...

Astia mici nu au avut incotro, decit sa scaneze cerul dupa pericolul soimului si sa astepte sa termine ratele de mincat ...

                                           Ce faci mah, iti scuturi puricii ?

---------

                                          Stai ca m-am prins ! Isi face baita in nisip !

-----------

                                    S-a spalat si s-a curatat de i-au mers fulgii !

Acuma ca s-a facut fetita frumoasa, s-a imbaiat, s-a curatat ... s-au ivit si masculii doritori cu sexu' ! Se invirtea si se tot infoia pe linga ea, doar-doar ...

                                        Ia uite ca au plecat ratele si ciocanitoarea fura alune...

 

                                            ... pe care le ascunde in copac !

                                                Hai sa mincam si noi !

                               Intre timp a venit un Cardinal sa caute si el alune ...

El e mai istet si s-a prins repede ca acum mincarea o gaseste pe jos, spre deosebire de alte pasarele ...

... care urca in pom sa caute casutele, nu gasesc si zboara dezamagite in padure .

Pe cind mincau pasarelele mai bine, au venit psihopatii sa-si faca poze cu animalele ( fara nici o urma de consideratie si respect pentru ele ). Bineinteles ca s-au dus printre pomi si animalele s-au speriat si au fugit care incotro, dar lor nu le pasa ca ii sperie. Si ce daca ? 

Normal ca nu au prins in poza nici un animal, ca's prea proaste sa priceapa ca daca le sperie, animalele fug.

Ok, cit se maimutaresc astia, ma duc si eu prin padure, ca oricum animalele au plecat speriate.

                               In padure... floricele si tintari din aia rai si muscaciosi.

                                                                 Avem si pe mov :

                                  O turturica ma urmarea prin padure, ca astea ma cunosc.

Am cules catnip pentru mitzele unui prieten de-ai nostri si niste rostopasca. din greseala, un fir s-a smuls cu tot cu radacina. ghinion ! M-a pus Omu' Meu  sa o pun in punga cu pamint umed ca sa nu se ofileasca pina acasa si a trebuit sa o plantez in ghiveci ca sa nu moara. Cum sa omoare plantuta, asa, degeaba si din greseala, ca ii era mila de ea ? ! 

Deci da, avem rostopasca ! I-am povestit si am incurajat-o sa creasca si sa nu se ofileasca, sa-i fie bine la noi si alea-alea ...


2 comments:

  1. M-am bucurat sa revad pe Chit, pe Marmo si pe toate celelalte sufletele.
    Ma intristeaza disparitia casutelor... Unii oameni par a avea balast in loc de creier... Ma bucur, insa, cand mai e cate unul care-si invata copilul cum sa interactioneze cu vietatile care nu-s oameni. Din cand in cand aud o mama care-i spune copilului ei - cred ca vreo 4 ani are copilul - sa nu se repeada spre pisica pentru ca o sperie. (e o pisicuta care vine la ore fixe pt ca o hraneste o doamna din bloc) Ii spune copilului sa stea la distanta si sa... vorbeasca pisicutei.

    Poate ca nu intamplator acel fir de rostopasca a iesit cu tot cu radacina si l-ai luat acasa. :-) Cred ca va supravietui.

    Mie mi-e dor de gugu "meu"... Cei doi care veneau de regul vin ceva mai rar si par cam speriati... Inainte vreme mancau linistiti, acum ciugulesc si se tot uita-n stanga si-n dreapta ca si cum le-ar fi frica sa nu fie atacati... La un moment dat, masculul (stiu care-i mascul pentru ca i-am vazut imperechindu-se) :-) avea zburlite cateva pene pe aripa... Cine sti ce-o fi patit.

    Dupa ce trec alegerile la primarie poate ca se culca pe-o ureche si inspectorii. :-)
    Zile senine iti doresc! <3

    P.S. Cand am vazut "teama" in titlul postarii m-am gandit la incendii de padure - "prinsesem" un "pic" dintr-o stire despre incendii puternice in Canada (nu am verificat "stirea", e drept).

    ReplyDelete
  2. Bine ai revenit, Diana ! Chiar voiam sa te intreb despre Gugu ! Ma gindesc ca poate a aparut in zona vreun soim, de asta sunt speriati porumbeii tai. Incendii de padure avem in Canada si de vreo saptamina stam in fum ca o ceata, de nu se mai vede nimic la orizont simiroase toata Canada a foc de tabara * era sa zic a praf de pusca) ...
    Chiar daca inspectorii pleaca, lipsa casutelor ramine. Daca le-au zis celor de la ingrijirea parcului sa dea jos casutele, aia o vor face in contnuare, iar fara casute, locul e pustiu.

    ReplyDelete