start counter

Sunday, June 6

Marmota ascunzatoare

                         Hello Rimarule, e cineva acasa ?


                     O gramada de chipmuncksi !

Azi e ziua soriceilor ! Erau pe jos vreo zece, mincau si se alergau pina adinc in padure.


                         Altii ma spionau ascunsi in iarba ...


                              Ratoii ma spionau din padure ...


              ... frumosi si luciosi, cum le sta lor bine .


La casute nu erau multi maimutei, ca afara tocmai plouase si era intunecat. Doar o veverita facea echilibristica la casute :

                 Dupa ce a terminat de mincat alunele de pe casuta ...


                                    S-a mutat inauntru ...


-------------------------------


                      Soricelu' se odihnea in pomul cu casute ...


 Soricelul nici chef de aspirat seminte nu mai avea. Zacea pe creanga de vreo 10 minute, ceea ce e foarte unusual, ca astia-s ca argintul viu.

Cind m-am uitat spre coltul de padure unde vin marmoteii, l-am vazut pe asta micu', minca papadii !


Din padure venea si frate'sau, ca astia doi marmotei umbla mereu in tandem, ca sa se incurajeaza unul e altul. Oricum, mai departe de bustean nu pleaca. Nici gind sa vina mai  aproape, spre locul de intilnire cu marmotele, ca e prea aproape de casute  iar ei sunt mici si speriati.

                   Mai sunt papadii si pentru mine  ?


Hai la tata, hai ca iti dau alune ! I-a aruncat alune si a venit sa manince. Din ce in ce mai aproape, pina cind i-a sunat alarma ca e prea aproape. Si atunci s-a intors brusc si a fugit inapoi in padure. dupa el, fug-fuga si frate'sau, ca astia functioneaza in echipa ... dai in unu', tipa toti.


                        Mah, tu de ce rizi de necazul altuia ?


Chill, bro, ca eu sunt ala cu liniuta pe cap, nu ma mai cunosti ? Sunt eu, Liniuta ! Vara trecuta v-am lasat sa va jucati cu mine si sa ma mingaiati, iar acum ma bucuram ca v-am revazut !

      Inapoi la casute ... Ceva neobisnuit, ceva interesant in zona ?


                                   Not this time !

  Acelasi pasarel cu nume complicat, dar vazut din spate ... Rose-Breasted Grosbeak.


             Hey, vezi ca a venit Marmo', am vazut-o eu !

La locul de intilnire cu marmotele pusesem niste brocoli si morcovi taiati felii, ca m-am invatat minte de data trecuta, de cind ala micu' se rostogolise cu tot cu morcov, ca nu stia sa il manevreze. Si apoi se proptise in morcov ca sa poata sa roada din el. 

    De data asta taiasem mincarea soldatei, ca sa fie bine pentru toata lumea. Marmo' deja se prezentase si infuleca brocoli.


Marmo' isi adusese puiul ala curajos, frate cu aia doi fricosi de dinainte. Din pacate, toate pozele mi-au iesit miscate, de abia am reusit sa aleg citeva  !


Mincau morcovi si brocoli. Le pusesem si o caserola cu niste paste, ca am fiert prea multe.

Pasarea aia neagra statea in pom si ma spiona curioasa ce fac cu marmotele.



                      Mama Marmo inspecta caserolele ...


  ... iar asta micu' in sfirsit, putea minca morcovi fara probleme !


Cind mama Marmo' si-a dat seama ca ma uit cam insistent la ei, s-a asezat in fata puiului si mi-a blocat vederea.


A trebuit sa ma duc prin spatele lor, ca sa gasesc un unghi sa pot vedea si marmotelu' mic .


Ala micu' o imita pe Marmo' in cele mai mici gesturi ! Ce facea Marmo', facea si el. Cum se aseza Marmo' se aseza si el ...


           Marmo' adulmeca pe la cutiuta cu paste si placinta .

                    ...rupea cu dintii aschii din bustean ...

... si acoperea cu ele mincarea din cutiuta ! O ascundea de ratonul furacios, ca nu a uitat cum ratonul i-a mincat banana ...

http://veveandcompany.blogspot.com/2021/05/ratonul-furacios.html 

Insa ratonul nu doar ca e mult mai agil decit marmotele, dar au si simtul mirosului foarte dezvoltat, ca pot simti mirosul de mincare de la citiva kilometri departare ...


Marmo' si-a ascuns caserola cu mincare pentru mai tirziu, ca acum s-a saturat cu brocoli si morcovi ...


       ... apoi si-a luat puiul si au plecat inapoi spre vizuina ...


Veveritoiul era chiar linga mine, supraveghease intreaga scena ...


                                                      ...si intepenise de mirare .


   Ce faci cu marmotele ? De ce te uiti la ele cu ochiul ala mare ?


         Ma duc dupa marmote sa vad daca le-ai facut ceva !


                        Asteapta, Marmo', asteapta-ma !


La casute am vazut pentru prima oara o turturica ce se certa cu alta si incerca sa o zburataceasca.


    Da-te mai, mai incolo ca nu am loc de tine in toata padurea !


Asta a fost tot scandalul, ca mai departe au mincat cuminti una linga cealalta, impreuna cu celelalte pasarele .


                                 Best friends again !

                            Aud ceva venind din padure ...


     Hello ! Am venit sa explorez de unul singur, fara mama !


... si ma duc direct la cutiuta pe care a ascuns-o mama pentru mai tirziu ...


                          ... ca sunt curios ce e inauntru ...


A mincat doua paste si a plecat in explorare spre casute, ca plouase si nu era nimeni in zona decit noi. A venit si la mine, mi-a mirosit pantofii si a plecat mai departe. Poza nu mi-a iesit, ca mi-a tremurat mina de emotie si nu se mai intelege nimic din poza.

                            Si a ajuns la copacul cu casute ...

                          Sa ma urc, sa nu ma urc ?


Mai bine gust buruiana asta, ca e noua si nu am mai incercat asa ceva .

S-a dus mai departe, mirosind prin padure, pina cind s-a oprit la fosta vizuina a marmotelor, aia chiar de sub copacul cu casute. Acum vizuina e astupata cu pamint si creste iarba deasupra ei, insa mai pastreaza mirosul clanului de marmote. 

A stat, a cugetat putin si apoi s-a dus prin padure pina hat departe, in explorare. Daca il vede soimul devine prada sigura. Cel mai probabil ca e baietel, ca prea e curajos !


De linga copacul cu casute, soriceii il urmareau atenti din iarba ...

                  Ce face marmotelu', se urca in pom ?

                                           Nu e in pom, garantez eu ...

                    ... ca de aici de sus, vad tot !


Mai bine ca nu vine in pom, ca nu doresc sa fiu deranjat din picoteala !


        A plecat marmotelu', ca vreau sa ma bag iarasi la somn ?

          Da, da, s-a dus in padure... 

                                  ... iar noi putem minca linistiti !


2 comments:

  1. Dragă Veve, pur și simplu mă unge la inimă când îți citesc poveștile și privesc fotografiile. Mulțumesc!

    Să ai zile senine!

    ReplyDelete
  2. Zinaida, pentru mine este un privilegiu sa ma duc in vizita la aia mici. Zile senine si tie !

    ReplyDelete