start counter

Tuesday, February 14

Educam porumbeii

 De fiecare data cind primeam porumbeii in casa, se rahateau peste tot pe parchet, asa ca i-am anuntat ca de azi inainte sa faca bine sa se abtina. Si le-am explicat frumos ca nu e voie sa ne rahatim in casa, iar daca totusi le vine ... sa zboare afara si apoi se pot reintoarce in casa, ca nu pierd nimic, le pastrez mincarea.

 Nu am nici un dubiu ca au inteles exact ce le-am spus, pentru ca animalele pricep ( nu inteleg ele cuvintele, dar inteleg mesajul transmis, ca toti sunt telepati ). Insa asta nu inseamna ca le pasa ori ca se vor conforma ... no way ! Ii doare in virful cozii de regulile mele, asa ca vor afla ca exista consecinte. Eu le-am zis, da' nu ma-u crezut ! ....

Asa ca, de azi avem regula noua ? Daca se rahateste vreunul in casa, automat ii dau afara pe toti, no matter what. Unu' pentru toti si toti pentru unu' ....

Asta micu' ma astepta pe pervaz, dis-de-dimineata ...

Cum am deschis geamul si le-am pus graunte in cutie, cum au dat navala toti !

Uite ca a venit si porumbelul fara coada ! De fapt, mai are o singura pan ain coada...pana aia bej ...

Ori de cite ori il vad, simt nevoia sa compensez pentru intimplarea nefericita cind am ramas cu coada lui in mina, asa ca le deschid geamul sa vina sa manince.

                                                                     Chiar ne lasi ?

Chiar va las ! Da' cind se rahateste primul porumbel, ati plecat afara toti ! Sa nu ziceti ca nu v-am spus !

Porumbelu' albastru s-a dus imediat la cutia unde stie el ca tin paharul cugraunte si s-a servit ...

------------------------

                                              Marmorel e intotdeauna cel mai sfios ...

                                                        Hai ca indrazneste !

E precaut. Se preface ca maninca de pe pervazul de afara ( doar ciocaneste in tabla ), ca sa ma studieze sa vada care-i treaba. Simte el ca s-a schimbat ceva ...

         Daca a vazut ca Albastrul maninca netulburat din pahar, si-a facut curaj sa intre in casa ...

                                                           Haide Marmorel !

                                               Cine a venit, tantalaul de Marmorel ?

                                     Marmorel e cuminte, insa Maroniu' s-a rahatit cu nesimtire !

Da, iesiti cu totii afara si certati-l ep Maroniu, ca e din cauza lui ! Din cauza lui nu mai primiti graunte...

Hai Marmorel, ia-ti si coada cu tine ! Crezi ca nu observ ca esti smecher iti lasi coada in casa, cuiul lui Pepelea ? ...

Hai albastrule, sari afara dinc utie, ca si tu trebuie sa pleci ! Gata, ti s-a terminat portia de graunte !

                                              Tu chiar ne dai afara ? !  Serios ? !!!!

                         Dap ! Hai afara cu totii si certati-l pe Maroniu ca nu a fost cuminte !


                                            NEXT DAY :

                                                                   I'm the Boss !


                                                Eh, hai sa te vad pe unde iesi afara !

                                     Cere-ti voie si spune " te rog frumos sefu' " !

                                          Ce mah, nu vrei ? No stai ca iti arat eu cine e sefu' !

                         Aloo, Sefu' ! Nu pot sa te incurc, da' trebuie sa hranesc toti porumbeii...

                               si nu te enerva, da' trebuie sa imparti grauntele cu toata lumea !


                        Nu mai sariti unii in spatele altora ca sunt graunte sa ajunga tuturor !

Da-i incolo de fraieri, lasa-i sa se calce in picioare pentru graunte ! Sefu' nu se compromite cu asa ceva ...

Si numa' ce il vad pe Sefu' cum sare direct in cutie unde era paharul cu graunte si maninca linistit ... lik e a boss ! 

              Ce faceti, bai fraierilor ? Ia nu mai cotcodaciti atita ca m-ati innebunit de cap !

Da, fraierii s-au rahatit si i-am dat afara. Surprinzator, Sefu' nu se dadea dus ...

M-am dus inspre el, i-am facut semne cu mina sa iasa .... nimic. Se balansa pe cutie ... sa ma duc, sa nu ma duc.... Si pina la urma adecis sa ma ignore cu gratie si s-a intors la grauntele lui !


                                                NEXT DAY :

                       Io sunt Sefu' stapinul cutiutei cu mincare si nu las pe nimeni sa se apropie !


Aloo, Sefu' ! Nu stiu daca ai observat, da' cutiuta e goala ! Nu are nici un bob de graunta in ea !
 

                      Si ce daca ? Eu tot nu las pe nimeni sa se apropie de cutiuta mea !

Pina la urma Sefu' a avut de ales intre a pazi cutiuta goala si a minca graunte din pahar.... Zis si facut, doar ca nu era singurul porumbel care jinduia la paharul prietenos ...

                                Unul dintre gemeni a sarit sa-l confrunte pe Sefu ' ...

                                              Dap, Sefu' e sef si si-a asigurat suprematia ...

                                      Geamanu' s-a refugiat strategic pe scaunul meu ...

.
.. iar eu am crezut ca isi regindeste strategia, dar nu. A renuntat si a plecat afara.
 

                           In schimb, alt porumbel s-a dus sa il provoace pe Sefu' !

                                    S-au batut ei putin, insa Sefu' a razbit si de data asta ...

Albastrul s-a refugiat si el pe minerul scaunului ca sa cugete la ceea ce tocmai s- aintimplat ...

                                 Oare ce o sa faca ? Merge la runda a doua sau renunta si el ? Eh ? !

Ia hai iesiti cu totii afara ca v-ati rahatit pe pervaz ! Pai cum ne-a fost intelegerea, ati uitat ? !


NEXT DAY :

Afara ningea, era vint si era urit, cind a venit Sefu' sa manince. Asa credeam eu ...

El insa a stat si s-a uitat, si s-a uitat fix in ochii mei si m-a sfidat. Uite ca el nu mai maninca de la mine, uite asa, de-al dracului, pentru ca le-am pus reguli si ii tot dau afara ! A stat si m-a fixat cu privirea suficient cit sa se asigure ca l-am vazut si am priceput mesajul, dupa care si-a luat zborul si a plecat demn si fara sa manince nici o inghititura !

Da mah, te crezi smecher ? Vrei sa-mi fortezi mina ? Las' ca mai vorbim noi dupa ce te razbeste foamea si frigul !

Dupa vreo ora, stateam la calculator, cind aud ca zboara cineva pe linga mine si se propteste in paharul prietenos : Sefu' !

                               Aww ! Si zici ca ti-a trecut demnitatea aia imperiala ? !

                                  Bine, hai sa hranim porumbeii in cutiuta Sefului  !

E inghesuiala mare si nu apuc sa inghit nici macar o graunta ! Ma jur ca daca as  apuca sa maninc din cutiuta, ma jur ca nu as sari in casa ! Promit !

               Mno bine, daca tot ai sarit, hai sa iti pun niste placinta ca v-am pastrat de ieri !

                  Ce vorbesti, lui i-ai dat placinta si noi nu avem nimic de mincare ? Chiar asa ? !

                                                  Pai stati asa, ca vin si eu la placinte !

                                                             Si eu vin !

                                                               Si eu, si eu !

                                                    Uite acuma  vin !

                                                     Hai sa sarim jos !

                                          Stati asa ca a venit Sefu'....

                                                  ... sa ne manince placinta !

                                       Da-l incolo de sef, hai sa mincam toti placinta !

                       Hai sa mincam, ca Sefu' nu razbeste sa ne bata pe toti dedodata !

Mititeii au terminat de mincat si si-au luat zborul pe rind, frumos si au iesit pe geam afara multumiti si fericiti. Suroprinzator, desi au fost multi porumbei si au stat mult prin casa, nu s-a rahatit nici unul !

Nu, asta nu inseamna ca au invatat, ci poate fi doar o intimplare fericita ( prima, de cind am eu porumbei la geam ), insa e un inceput. Eu continui sa le spun regulil ede fiecare data cind intra in casa si sa-i dau afara imediat cum indraznesc sa le incalce, pentru ca e lupta pentru putere. Cumva trebuie sa inteleagacine e mai puternic ( o data ce inteleg, se supun automat. Orice animal face asta ).


2 comments:

  1. Ce faaaain! Fain si cum le "explici regulile" si cum se avanta ei in casa. ❤
    Distractive imagini!
    Sunt culmea, porumbeii, cu calca unii peste altii cand e de mancat! :))) I-am vazut si la noi, pe pervaz. La un moment dat, unul statea pe ceafa altuia si manca boabe! (parea un porumbel cu doua capete!) Asa cevaaa! 😊
    Succes in educarea porumbeilor!

    ReplyDelete
  2. Nu i-am mai primit in casa de vreo 2-3 saptamani ca am avut treaba. zilele trecute m-am dus in dormitor si m-am culcat la prinz fara sa-mi dau seama ca am lasat geamul deschis in sufragerie. si au venit porumbeii, au sarit, au topait vreo doua ore in sufragerie cit am dormit eu. Cind m-am trezit i-am dat afara si am verificat bine ; nu s-au rahatit nicaieri ! Nu-mi vine sa cred ca e adevarat, ci mai degraba s-a intimplat. Banuiesc ca au uitat regulile daca nu le-am mai repetat cu ei de atita vreme.

    ReplyDelete