start counter

Saturday, June 10

Marmotele vor banane

                                             Ai adus de mincare ? Vezi ca ne este frica !

La casute ... a aparut o casuta pe care inca nu au apucat sa o dea jos inspectorii primariei. semn ca prietenii animalelor nu se dau batuti asa usor .Problema e ca e atit de instabila incit nici macar pasarelele mici nu au reusit sa se hraneasca de la ea. Ghinion !

                                            Cineva ma urmareste si asteapta ...

                                                                 Si nu e singura !

                                    Cum mi-a simtit mirosul, cum a iesit din vizuina...

                                 ...adulmecind ! Bananeeee ! A venit tanti cu bananele !

                                                Am gasit paine ... 

 

                                                   Maninc paine ...si ce daca ?

Imediat ce au vazut ca hranesc marmota, au sarit si Blue Jays din pom, ca stiu ei ce stiu si maninca de toate : banane, alune, paine...

                               Uite ca am gasit cojile ! Bune si astea cind nu sunt banane ...

                      Marmo', cauta mai bine ca ti-am lasat si banane ! Gata decojite !

                         Nu mi-a iesit in poza, insa din ripa  ne pindea alta marmota pofticioasa ...

                      ... asa ca m-am dus si i-am pus masa linga boscheti, aproape de ea ..

                                           ... si marmota s-a dus imediat sa se serveasca ...

Si-a ales banana si s-a dus cu ea sa se acunda in boscheti, unde se simte in siguranta.

                                             Marmo' ai de grija ca ti se vede banana !

                                                             Banane ? Unde ?

                                               Alune ? Ceva casute cu alune ?

                    Ciocanitoarea psihedelica isi cauta casutele si nu le gasea nicicum ...

                         ... si se temea sa sara jos sa-si ia alune, asa ca a ramas nemincata saracuta .

Ia uite cine vine dinspre buturuga ! Al treilea marmotel ! Astea sunt marmotele care anul trecut erau pui si cu care ma jucam eu.

Acuma ne intilnim mai cu fereala, repede-repede pe ascuns, ia banan si fugi sa nu ne prinda inspectorii primariei si sa-mi dea 200 $ amenda ca hranesc animalele salbatice.

Si-a luat felia de paine si a fugit cu ea in ripa, inspre padure unde aveam eu intilnire cu marmotele si ratonii. Nu au venit sa ne jucam, pentru ca la casute o tanti care vine si hraneste animalele si sta cu ele o vreme, dar animalele nu s-au imprietenit niciodata cu ea desi vine de ani de zile, ca mereu o vedeam cu scaunelul la casute. Era linga noi, femeia povestea cu noi, asa ca animalele au pastrat distanta. Toate !

Asa ca m-am luat si m-am dus in padure la locul de intilnire, sa duc banane marmotei care a fugit cu painea si care stiu ca dupa banane tinjeste .

             Am pus linga copac graunte si alune pentru soricel, care s-a prezentat instantaneu ! 

 Norul ala rau de tauni era tot in padure si m-au muscat de a trebuit sa ies din padure fara sa mai astept pina vine marmota. M-am dus inapoi la casute si le-am pus graunte pe jos.

Apoi a venit un nene suprat, care zis cuvintul ala cu f..k  inspectorii cu amenzile, ca el de fiecare data cind isi plimba cainele pe aici, aduce alune pentru maimutei si nu are de gind sa renunte. F..k ! 

A aruncat pe jos o punga cu alune si a fugit cu caine cu tot, ca sa nu il prinda inspectorii.

                                                               Alune ? Am voie ?

                                                       Sigur ca ai voie ! Hai vino !

                      Muscatel, baiatule, tu erai ? ! Ai trecut cu bine de hibernare, bravo !

               Hai Muscatel, culege-ti repede alunele pina nu vin ratele sa manince tot !

                                                                         Si inca mai vin !

Au incercat ele sa inghita alunele cu coaja cu tot si daca au vazut ca nu prea le iese, s-au reprofilat pe graunte.

                           Asta micu' a venit si el sa vada ce-i, cind a auzit ca e vinzoleala ...

Nu a vazut nici o aluna decojita pe jos, iar alea cu coaja nu le poate cara. Asa ca se uita intrebator la mine si astepta sa-i dau alune.

Cum i-am aruncat aluna, s-a dus cu ea direct in pom sa si-o ascunda .

                            Daca e cu alune, e cu veverite ... Una era mamica...

                                                 ... iar cealalta nu isi gasea locul .

-------------

                                                             O veverita culegea alune ...

                                           ... iar o alta ne pindea din padure ...

                                                            Vine Marmo' !

Marmota Inteleapta ne pindea ascunsa dupa o radacina de copac ...sa vina, sa nu vina...

                                                                     Hai Marmo' !

                                                     Uite, ti-am lasat banana !

---------

Daaa ! E asa de bun ca a mincat si cojile ( un soi de " am lins farfuria"- in termeni umani vorbind )

                                       Mai ai banane ? Ce mai ai pentru mine ?

I-am dat o felie de paine. a luat-o si a plecat sa se acsunda in boscheti ca sa manince linistita, ca era cu noi tanti aia de are animalele se feresc. 


2 comments:

  1. Incet, incet, cred ca vor reaparea casutele - poate mai "rasfirate" printre pomi si nu tocmai la vedere. Am observat o tava si o galeata la un moment dat. Apoi, toate aceste vietati se vor prinde ca papa e acum pe jos, nu in pomi, si vor cauta prin iarba si printre radacini. 😊
    Marmotele sunt tare dragalase! Bine, nu doar ele, dar de data aceasta am ramas cu ele in minte pentru ca am vazut-o pe aceea cum manca banana lipta de picioarele Omului. 😊

    De ceva timp la mine vine doar un Gugu... Celalalt o fi in cuib, desi cred ca au terminat cu "seria" de pui (dar, cica, au si de mai mult ori pui, in zone unde gasesc hrana si sunt in siguranta).
    Chiar nu inteleg de ce sunt asa de tematori, dar imi dau cu presupusul: o pisica-vanator (care, oricum, n-are cum sa ajunga la balcon, dar pentru ca urca in pomi pasarile or crede ca ajunge si in balcon) si pescarusii... Sunt multi pescarusi in zona; ba sunt si cotofene si, din cand in cand, cate un stol de ciori... Sper sa se inisteasca apele... 😊 Erau si pana acum pasaroii amintiti - pisica-vanator e "recenta"... Of!
    Sper sa le fie bine tutuor: si la voi si la noi. 😊 ❤

    ReplyDelete
  2. Eu nu sunt asa convinsa ca vor reveni animalele. Poate doar daca vor reaparea casutele fixate in copaci, ca astea mobile nu prea ajuta ( maninca ratele tot si pasarelele nu mai apuca ). Gugu... asa sunt ei, tematori. Asa sunt si cei din padure. Vin numai cind e liniste in zona si cind se simt comfortabil ( adica sa fim doar noi si fara alti spectatori ). Sunt foarte sensibili si tematori.

    ReplyDelete