start counter

Tuesday, July 13

Cicada



Chiar cand ne-am mutat in blocul asta din mijlocul orasului, vis-a vis se construia un bloc. Si auzeam tot mereu( din casa, cu geamul deschis ! ! ) cum taie tabla la polizor ...credeam noi ....
Surpriza a fost cand ne-am dus pe ravine sa facem poze la animale, si am auzit ....cum cineva taie tabla pe polizor. Imprejur, doar salbaticie, copaci, animalute... Sunetul venea de undeva dintr-un copac ( se aude pe film ). Dupa care am aflat ca niste insecte numite Cicada, care sunt cele mai zgomotoase animale de pe planeta, fac asa. Pe film se aude incet, insa in realitate, iti vine sa scrasnesti din dinti cand nu se mai opresc....
Nu le-am intalnit niciodata, insa blocul de vis-a vis a fost demult terminat, insa tabla tot taie cineva pe polizor ...i-am auzit ieri din casa.... si locuiesc in centru, circulatie, zgomot, trafic... Cicada acopera tot.... am inteles ca sunetul lor se aude de la cativa km departare...

5 comments:

  1. Am auzit de cicade, dar nu ştiam că fac un zgomot infernal! :)

    ReplyDelete
  2. Eu n-am auzit pana acum - e ceva nou :)

    ReplyDelete
  3. Dar astea nu sunt insectele alea care traiesc o singura zi, iar larva ramane in pamant timp de 17 ani? A vazut mami un documentar.

    ReplyDelete
  4. Uite, am gasit: http://animals.nationalgeographic.com/animals/bugs/cicada.html
    Intr-adevar, exista o specie de cicada despre care stia mama.

    ReplyDelete
  5. Da, sunt ca niste carabusi de mari, si dau repede din aripi, ca sa se racoreasca : atunci scot zgomotul asta tiuit.... Noroc ca fac asta doar cand e foarte cald, si nu le apuca prea des.
    Uite aici una care da din aripi http://www.youtube.com/watch?v=fy12sppepRQ

    ReplyDelete