start counter

Wednesday, July 21

Precautie

Ratonii mei au lipsit de la geam, aproape doua saptamani. Ceea ce in mod normal nu se intampla, ca ei veneau zilnic, dupa ceas ... M-am gandit ca cineva o fi chemat firmele de mutat animale salbatice, sa-i duca in padure. Ca da, ratonii nu sunt chiar asa de nevinovati cum par a fi ... Sunt stricaciosi rau de tot : infunda gurile de aerisire de la case, rod cablurile din pod, distrug acoperisul ( ca e din placaj ), rod casa ( ca e din surcele ). Aici gasiti niste poze cu stricaciunile lor http://anythingwild.ca/enough.asp  ....
http://www.suburbanwildlifecontrolil.com/raccoonpics.html   In plus, "ara" peluza in cautare de viermisori, si scotocesc in tomberoanele de gunoi menajer. O adevarata fericire sa te trezesti dimineata cu tot gunoiul insirat prin curte ...d'aia au inventat tomberoanele anti-ratoni http://www.youtube.com/watch?v=KicWQp3sT0w 
    Pe scurt, cand iti vine o facura cat jumatate din salariu, sau mai mult, parca simti nevoia sa-i impaiezi pe mititei . Insa cum legea interzice, proprietarii de case mancate de ratoni, cheama firmele de mutare a animalelor salbatice, sa-i scape de belea ... Si m-am gandit ca si ratonii mei au patit asa ceva ...cu siguranta ca au lucrat ei ceva rau ...

Si pe cand ma consolam eu ca gasca ratoneasca s-a mutat la padure, intr-o seara, a aparut ratonu' Matza, mama ratoneilor . Era traumatizata, speriata, tresarea la fiecare zgomot si se tinea departe de mine :
   Cu greu am lamurit-o ca eu nu ii fac rau, ci o mangai si o hranesc ... Si a prins ceva curaj, cat sa intre cu totul pe pervaz


Era ea cam stresata si tresarea la fiecare zgomot, si la fiecare miscare de'a mea ...

Insa, m-a lasat sa o magai : asa, usurel, cu varful degetelor, ca era incordata ca un arc :

Si apoi, mai cu toata mana, cum faceam pe vremuri ...

Dupa care, a mai prins ceva curaj

Si a fugit rapid....nici n-a apucat sa se sature de bobite. S-a speriat ca a auzit un claxon de masina in parcare ( alta data, nici nu tresarea, nici nu se deranja ) ... E clar ca e traumatizata. Important este ca a scapat nevatamata. Daca a scapat ea, a au scapat si puii .
    Acuma, ratonul s-a reprofilat : a devenit mult mai precaut. Nu-si mai aduce puii noaptea pe la 2 cum facea inainte... Nu-i mai urca la mine la geam . Ii aduce pe la 4 dimineata, cand nu mai e nimeni pe strazi, si sunt in siguranta. Iar eu le las bobitele sub geam, si ei mananca tot.
    Astept sa-si faca curaj si sa vina din nou la geam....
Ceea ce n-am inteles este : cum le explica mama raton la aia 5 tampitei, sa nu se mai catere pe geam asa cum faceau inainte ? Cum le explica mama raton, ca ea pleaca sa caute mancare, iar ei nu au voie sa iasa din cuib si sa plece de nebuni la mine la geam ?

4 comments:

  1. Cum? Simplu! Pe limba ratonească... :)
    Îmi închipui că sunt stricăcioşi, dar tot îmi plac la nebunie! :)

    ReplyDelete
  2. Ceva s-a intamplat dar e bine ca e bine... :)
    Din cate am citit eu, sunt animalute inteligente si sunt uimitoare uneori, toate anumalutele, prin ceea ce fac - uneori inexplicabil si surprinzator...

    ReplyDelete
  3. Ma gandesc ca poate locuiesc in podul vreunei case, si proprietarul a incercat sa-i alunge ( ca firmele specializate ar fi reusit sa-i prinda si sa-i mute ). Si probabil ca au ramas traumatizati ca oamenii sunt rai si au ceva cu ratonii ( inocentii de ei... )

    ReplyDelete
  4. Are multa incredere in tine daca s-a intors in ciuda traumei pe care se pare ca a trait-o.

    ReplyDelete