start counter

Sunday, October 6

Mama Vrabie

Dinsa e o cicada care s-a atirnat de plasa pentru tintari de la geam si a ramas asa pentru doua zile si o noapte ! I-am facut poze si am vorbit putin cu ea, ca trebuia sa-i spun sa fie cuminte si sa nu tiraie, ca se aude de la kilometri distanta si parca nu-i chiar o fericire sa te trezeasca din morti un tignal de cicada la miezul noptii. So ... be good, be safe si te las sa dormi la noi pe geam !




La geamul de la bucatarie avem trambulina pe care sunt lipite cutiutele cu mincare pentru pasarele. Aici am vizitatori stoluri de grauri cu picatele, ca aici le zice Starling Birds. Astia sunt foarte delicati si speriosi ca nu reusesc nici sa ma imprietenesc cu ei, nici sa-i pozez. Asta e prima poza in doi ani, insa e drept ca nu m-am ocupat sa imi fac o relatie cu ei. Am nimerit un graure mai viteaz.

   In rest, vin cu stolu' si se cearta ca niste tate la piata, se ciupesc de pene si se zburatacesc pe geam.




Daca am pasarele la geam, am si soimi si vulturi ! Asta e soimul care sta si vegheaza calare pe blocul de vis-a-vis, insa in mod normal sta pe blocul nostru, chiar deasupra apartamentului meu. Si vegheaza pe stilpii de la intrarea pe autostrada, ca il vad acolo tot mereu si stiu ca e aceeasi pasare, nu alt soim. ca il cunosc.




Intr-o dimineata, ies din baie si dau sa intru in bucatarie si am speriat vrabiuta mama, care intrase tiptil in casa si tzopaia pe blatul mesei cautind firmituri. Iar eu nu am vazut-o si am intrat brusc in bucatarie ... Mititica s-a speriat si a zburat in camera, in coltul cel mai indepartat, pe geam si nu avea cum sa iasa. 

     Am pastrat distanta, ca sa se simta in siguranta si am inceput sa-i vorbesc, ca sa nu intre in panica. Surprinzator, nu a zburat in sus si in jos pe geam cum fac pasarile speriate si derutate, ci s-a calmat si a sarit de pe geam pe scaunul  de linga geam. Adica in casa, jumatate  de metru mai spre mine. 

      Si nu stia ce sa faca, statea si cugeta in timp ce supraveghe ateritoriul cu atentie : intai se uita la stinga, spre mine, iar eu ii orbeam incontinuu si ii suneam sa nu se sperie ca e safe cu noi...


Apoi spre geam ...

 

 

Apoi spre dreapta, directia in care se afla celalt geam din dreptul bucatariei, singurul care era deschis, iar vrabia stia foarte bine, ca pe acolo venise de afara.

 

 

Da' pina sa ajunga la geamul dorit, drumul era lung, asa ca a decis sa faca vreo citeva popasuri. Primul popas, pe monitorul barbatului meu. A stat ea si-a cugetat la treburi existentiale si a tras concluzia ca toti barbatii sunt porci, fleosc un gainat pe spatele monitorului !

 


 S-a aplecat respectuos din coada, ca sa se poata rahati mai cu spor !

 

Apoi s-a sucit pe cealalta parte a monitorului si fleosc alt gainat pe ecranul monitorului !

 

 

Eu i-am tot zis barbatului meu ca are un monitor de tot rahatul, da' el nu si nu ...

 


3 comments:

  1. Vaaaaai :))))
    Cam prost crescuta vrabiuta asta!

    ReplyDelete
  2. Suntem abia la inceputul relatiei si nu am apucat sa ne obisnuim unii cu altii, sa invatam ce ne place si ce nu. Vrabiuta o sa invete ea bunele maniere, in vizitele urmatoare.

    ReplyDelete
  3. Ce vrabiuta! :)) Noroc ca sotul tau nu e suparacios! :))
    Excelenta si aceasta postare! Dragul de soim! Mi-ar placea si mai mult de el daca nu s-ar hrani cu zburatoare mai mici decat el - dar asa-s legile Firii! :( Uneori nu-mi plac aceste lefi, dar stiu ca sunt utile. :)
    Sunt si pe aici grauri, dar au avut curaj sa vina numai pana in teiul de langa fereastra - pe pervaz, deloc (sau nu i-am vazut); cred ca porumbeii ii tin departe, si pe porumbei, uneori, ii tin departe cotofenele - erau atat de multe intr-un timp! si nu mai vazusem vrabii! Acum au reaparut si vrabiutele, dar nu asa de multe ca atunci cand eram adolescenta si discutau de zor (mai ales dimineata) prin copacii de langa geamuri. :)

    ReplyDelete