start counter

Sunday, January 10

Avem casute noi !

 Azi erau -1 C afara, fara vint si cu putin soare printre nori. Adica paradisul, in termeni canadieni. Zi cu soare si cu voie buna. Iesisera canadienii la iarba verde si parcarea era full, abia-abia am gasit un loc. 

Cind am ajuns in Padurea Gheonoaiei, totul era schimbat ....


 ... mimuteii aveau casute noi, iar un nene le facea poze :


 Ia sa vedem ce s-a schimbat : acum sunt doua bird feeders si trei casute noi si strimte in locul celor vechi ...

... si erau foarte bine ancorate cu felii de tabla. Cineva facuse o treaba profesionista.

                          Tup-tup, ce mi-ai adus ?

                               Ah, bun ! Aluneeee !

Hai, ia-ti si alunele si tusti de aici, ca vreau sa ma uit mai bine la casute !

 Nu stiu ce a fost azi, da' parca venise tot orasul in pelerinaj la maimuteii mei ! A venit inca un nene sa le faca poze :


 A mai sosit cineva ? Ce ne-a adus, unde, unde, ca abia am aterizat si n-am apucat sa vad mai nimic !

                                                   Aluneee !

A venit si o tanti care se facea statuie cu mina intinsa si astepta sa vina pitigoii sa manince din palma.

Ce-mi pasa mie de alunele voastre ? Eu sunt fericita cu grauntele mele, numai ale mele ...


Ciocanitoarea lua un bob si se ducea sa il ascunda in crapaturile crengilor. Provizii pentru zile negre.

                       Muncea din greu, bob cu bob ..

M-ati capiat cu alunele voastre, cind eu doar vreau sa ma uit mai de aproape la casute ! Unde-i casuta aia veche si solida ? Aham, au mutat-o mai la dreapta, in alt copac mai infundat in buza padurii !

Ciocanitoarea ia mare cu capul portocaliu, specie rara, aia vine sa manince din casuta veche, ca e mai retrasa. Nicicum nu a vrut sa stea la o poza mai de D-ne ajuta ...


 Casutele astea noi imi dau batai de cap ! Cine le-a construit are ceva impotriva veveritelor, sunt sigura de asta ! Uitati-va si voi cum sunt construite, fix in ciuda noastra !

Inca nu m-am prins cum trebuie sa ma asez cit mai comfortabil. O fi mai bine asa ?

                       Da' tot in cutie trebuie sa intru ...

                   ... si e complicat, ca e strimt a naibii ...

              ... si nu am loc in casuta, da' ma descurc ...

... ca m-am nascut cu echilibristica in singe .

   Da, pina la urma tot sus pe acoperis e cel mai comfortabil !

Nu, nu eram destui spectatori la casute, ca au mai venit inca trei ! Faceau poze cu echipament profesional, pentru nu's ce forum, ziceau ei.

                                 Eu sunt nou pe aici ...

                                ... m-am acomodat ...

... si acum sunt de-al casei printre celealte animalute.

                    In copacii din cealalta parte a parcarii ...

... stateau turturelele si supravegheau atent miscarile de la casute. O fi safe, o fi safe ...

Turturelele sunt foarte delicate, sfioase si precaute, asa ca au inceput sa vina rind pe rind, pina s-au adunat vreo 20-30 sub pomul cu casute.

Nu am vazut nici un animal sa manince mai elegant si mai delicat decit turturelele. Niciodata nu le-am vazut sa infulece, ori sa se certe intre ele pe mincare.

Apoi, una dintre ele a facut ceva ce nu le sta in obisnuinta : s-a aratat interesata de casute ! Niciodata nu au facut asta, ci intotdeauna alegeau sa manince doar de pe jos si doar graunte.

Nuthatch-ul s-a dus in casuta sa isi ia mincarea si turturica supraveghea curioasa operatiunea .

M-am uitat cu atentie, insa nu, nu s-a dus si turturica la casuta, desi am vazut ca era tentata. Poate data viitoare ...

Monstruletul venea din padure cu viteza luminii. Doar cind statea pe loc reuseam sa-i fac poza.

                          Fuguta-fuguta direct la casuta ...

... si apoi am vazut o coada furisata printre crengi si asta a fost. Dus a fost !

Auziti, voi ati observat ca lipsesc Blue Jays ? Unde s-au dus de nu vin nici sa manince ?

Eu nu am vazut decit pitigoi ...


Nici mie nu mi-e dor de ei, ca sunt rai, zburatacesc si ciupesc de coada pe toata lumea !

Uite ce bine imi este fara ei, ca pot minca graunte si alune pe alese, de unde vrea pana mea !

                              Iar ai venit, mah ?!

                                Pai mai vreau alune !

Am vazut alt Monstrulet care vine sa-mi fure alunele ! Au alergat unul dupa altul prin copac in sus si in jos, tiraind si latrind pina cind s-au prins ca exista suficiente casute pentru fiecare.

   Abia atunci s-a facut liniste si sa dus fiecare la casuta lui  !

        Primul Monstrulet a terminat primul de mincat ...

                ... si-a luat o aluna sa aiba de drum ...

 ... si a plecat inapoi in padure tot cu viteza luminii, desigur .

 

  

Celalalt Monstrulet a mincat linistit pina cind a trecut un elicopter pe deasupra noastra si s-a panicat...

 

                       ... si s-a ascuns in cutiuta !

 Pitigoiul zice ca pot sa ies din ascunzatoare ! Sa ies, sa nu ies ... oare chiar sunt safe ? !

A stat el putin pe creanga si a adulmecat situatia, dupa care a tisnit cu viteza luminii si dus a fost in padure.

                     Pitigoiul nu a avut nimic impotriva ...

Eu am inghetat de frig, asa ca ne stringem jucariile si plecam inapoi in lumea civilizata ...

 ... pe linga statia pompierilor inapoi spre casa. See you next time !

5 comments:

  1. Mi-a placut si azi la padure, cu voi. Multumesc pentru imagini si poveste. Monstruletii sunt tare dragalasi, si ei. N-aveam idee ca ciocanitorile isi ascund, si ele, papa pentru a avea in caz de nevoie. :)
    Mai greu cu pitigoii sa manance din palma cuiva, dar cine stie?! :)
    Oare, ceilalti care faceau fotografii au adus si ei papica pentru vietati? Ma gandesc ca e posibil - prin popularizarea locului - sa vina acolo tot mai multi amatori de fotografii; poate ca atunci ar s-ar abtine mai mult cei care-si lasa cainii liberi.
    Duminica frumoasa iti doresc!

    ReplyDelete
  2. In padure am vazut ca toate pasarile isi ascundeau graunte si alune in crapaturile crengilor. Mincatul din palma cuiva... cine stie de cit timp incerca femeia si poate vine des la casute. Macar incerca ... pina la urma poate o sa reuseasca. De la noi din palma vin si maninca ( filme/ poze pe blog ), deci sunt sanse sa se imprieteneasca si cu altii.
    Da, multi oamenilor care vin sa le faca poze vin si cu mincare, cel putin aia care revin. Nu cred ca se abtin psihopatii, ca nu le sta in caracret. Dimpotriva, cu cit vad ca vin mai multi la animale, cu atit ii loveste strecehea mai rau. Duminica frumoasa si tie, Diana !

    ReplyDelete
  3. Minunată poveste, ilustrată excepțional. Sunteți favorizați de soartă să aveți acces ușor la această lume minunată!

    Să aveți un an bun, cu sănătate și bucurii!

    ReplyDelete
  4. Multumesc din suflet pentru astfel de imagini, pe care nu as avea cum sa le vad din oras.
    Sunt minunate!
    Happy WW!

    ReplyDelete
  5. Zinaida,imi impart lumea minunata cu toata lumea, luati si va bucurati ! Da' sa stii ca lumea minunata e doar in padure, ca in rest e valea plingerii.

    Suzana, cu mult placere ! Nu stiu unde locuiesti tu, insa pe aici prin Canada, in orase tot cam la fel cu padurea este ... ratoni, giste canadiene si veverite la tot pasul. In fata blocului am niste pomi in care vin Blue Jays si Cardinali din cind in cind. Vin in vizita, ca nu locuiesc prin zona. Ah, si soimii ! Soimii vin in fiecare zi si stau cocotati pe antena blocului la pinda.

    ReplyDelete