start counter

Tuesday, April 27

Scurt up-date

 Cuibul, maternitatea vevritelor zace abandonat, ca nici o veverita nu s-a mai incumetat sa il reconsturiasca, da' asteptam cu interes ...


De fapt, nici veverite nu prea mai sunt ! La cit au puit veveritele de cind sunt aici, ar fi trebuit  sa am o ciurda de veverite pe care nu as fi reusit sa le hranesc, atit de multe ar fi fost ! Dar nu sunt, ca are grija soimul sa tina populatia sub control mai eficient decit orice contraceptiv .


Soimii astia mi-au mincat aproape toate veveritele ! Abia mai vad pe sub geam 3-4 veverite si nu toate deodata!



Stu toata ziua pe antena blocului si supravegheaza prada. Isisucesc capul la spate, ca sa nu le scape nimic.


Apoi si-au adus puiul si l-au invatat cum sa supravegheze de pe antena. E mic si zgribulit, da' a stat de paza intreaga zi !

Prima oara in 15 ani de cind sunt in tara asta, s-a intimplat ca a venit primavara in aprilie ! In mod normal la sfirsitul lui aprilie dadea o furtuna de zapada care bloca aeroportul, iar pe la jumatatea lui mai aveam temperaturi in jur de 0-5 C. Iar in prima saptamaina din iunie venea direct vara. 

Si a fost aprilie, si a fost soare si lalele, pina cind ... n-au mai fost ! Intai a plouat vreo saptamana , dupa care pe 22 si 23 aprilie si-a amintit ca regula e sa fie iarna in Canada. Si a nins ! Doua zile am lopatat zapada de pe masina. Dupa care am avut iarasi lalele si papadii inflorite, insa e tot frig si innorat afara.

Faceam prajituri si graurii mei cind simt miros de mincare, imediat vin la geam convinsi ca gatesc pentru ei. De fiecare data le fac si lor o clatita in tigaie din toate resturile sterse de pe cretite, cu coji de cartofi fierte special pentru ei, cu firmuturile adunate intr-o cutie pentru ei, cu resturi de carne, brinza, o lingura-doua de supa sa le dea gust, sare si o mina de faina. Nimic nu se arunca, totul se transforma in placinte pentru grauri.

Aterizeaza un graure pe pervazul geamului, si merge asa, tiptilos in lateral pina ajunge in fata gramului deschis. Face tzup-tzup si baga capul pe geam si se uita iscoditor la mine :

" E gata placinta, ca mi-am adus copiii la fast food ?"

Inca nu e gata, mai aveti de asteptat vreo 5 minute. Du-te si steapta in pom linga copiii, pina va prajesc placinta !

S-a dus inapoi in pom, au zburat pe bloc si dupa vreun sfert de ora iarasi baga capul pe geam si ma intreaba unde-i placinta promisa ? Era aelasi graure, ca in cunosc dupa mers ! Nu pusesem placinta la geam, ca asteptasem graurele sa vin sa manince. Nu voiam sa un placinta, sa vina stolul sa rada tot si sa ramina graurele cel sfatos fara placinta, ca doar i-am promis !


Aici venise cu copii pe pervaz unde le pun placinta, sa manince primii. Geamul e plin cu bucatele de mamaliga cum au stropit zilele trecute cind au mincat si murdar ca dracu' de cit se freaca toti cu penele de el. Nu, nu ajuns pina in locul ala sa il spal, ca la noi geamurile nu se deschid larg ca alea din Europa si le spala doar ploaia sau firma de spalat geamurile cind ii cheama administratia blocului sa spele tot blocul.


Asta e greurele cel sfatos, care paseste victorios in pas de defilare. Si dupa ce maninca, sta pe pervaz si fluiera, cinta, tiuite pe toate vocile de poti jura ca e un stol de grauri, nu unul singur ! La inceput asa credeam, ca sunt cel putin 5-6 grauri care cinta in acelasi timp  pe pervaz si cind ne-am uitat ... surpriza !


Da, am si porumbei care vin si fac gusa mare la cutiutele de pe pervaz.


Despre mine vorbesti ? Eu sunt cuminte si nu ma bat cu graurii, ba ii las sa-mi sara in spate si sa ma ciupeasca cu ciocul de nervi ca nu ma dau la o parte de la cutiuta ca sa le fac loc si lor !


                               Vin si eu la cutiute !


Astia doi se uitau mirati oare ce-i cu ochiul ala mare care ii urmareste ? S-au prins ca ochiul nu le face nimic si au continuat sa manince fiecare din cutiuta lui.


                         Ce zici, schimbam locurile la cutiute ?

                                  Nu cred ca vreau !


             Treaba ta daca nu vrei, ca eu nu ma intorc la cutiuta mea !


Hai pleaca de aici, ca amindoua cutiute sunt numai ale mele !

Culege si tu ce cade pe tabla, dar de cutiute nu te las sa te atingi ! Doar ti-am zis ca's numai ale mele, da ?


Vezi ca ma duc inapoi la cutiuta mea, da' sa nu dea dracu' sa maninci din cutiute, ca iese cu scandal ! Si a iesit ! S-au batut ca chiorii si au alergat unul dupa altul filfaind din aripi cit era pervazul de lung. Si s-au batut cioc in cioc si s-au batut si nu aveau de gind sa se opreasca. Pina la urma i-am luat pe amindoi in brate ca sa se calmeze, da' si din bratele mele se muscau cu ciocurile ! Asa de invrajbiti erau incit nici ca le pasa ca i-am prins si ii pot face tocanita ! Tot ce conta era sa il poata ciupi pe celalt. 

    I-am aruncat in aer sa zboare, poate se duce fiecare la treaba lui... Ei as ! Au zburat sus pe bloc si se bateau si acolo. Dupa care s-au intors la geam si au mincat cuminti fiecare din cutiuta lui, ca si cind nimic nu s-a intimplat. Scor egal, runda a doua next time.



4 comments:

  1. Ooof! Soimu-i soim; dar de ce nu se face el insectivor sau erbivor? 😊 Sunt pasari superbe soimii, dar si veveritele-mi plac - au niste ochisooori!
    Ce faina e povestea cu graurii si placinta! Si cearta porumbeilor mi-a placut! :)) Au un stil! Ii mai vad si eu, pe pervaz la balcon, cum se iau unul de altul, aterizeaza unul peste altul, se imping. Intr-o zi am râs cu lacrimi cand am vazut cum au aterizat doi porumbei, pe rand, peste unul care sedea pe o ramura din tei. 😊 Dar acela nici ca s-a dat dus de pe craca lui. In alta zi s-au repezit mai multi la graunte si doi s-au ciocnit in zbor (nu tare, dar sufiecient cat sa rateze pervazul)

    Despre iarna numai de bine. :)) Si pe la noi a fost in aprilie. In seara aceasta aerul avea parfum de iarna (probabil ca undeva in munti a nins - sper sa nu mai ninga si-n oras)

    ReplyDelete
  2. Ehe, cineva trebuie sa tina sub control populatia de animale iar soimul nu se supara ... E si un sobolan care si-a facut vzuina sub scarile de la intrarea blocului si e foarte precaut, merge tiptil pe sub tufe ca sa nu il vada nimeni, pina ajunge sub pomi si fura mincare pe care o duce la cuib. Face ture dimineata, ca ii arunc si lui mincare. e de vreo 2 ani acolo. Anul trecut isi scosese vreo 3 pui afara la cules mincare, dupa care au disparut. Pentru ca soim ... Nu poate shobi sa puiasca atita cit ar inca soimul ... Din cind in cind il mai vad, mai rar si mai cu fereala, inttdeauna un singur sobolanel ca la un moment dat ma ingrijorasem ca l-a mincat si pe el soimul si am ramas cuvizuina goala.

    ReplyDelete
  3. Hristos a înviat!
    Frumoase preocupări ai, să hrănești animăluțele și să vezi care, ce și cum! ☺

    ReplyDelete
  4. Adevarat a inviat, Zinaida ! Azi am mai facut p placinta pentru grauri, ca am gatit. Si cind gatesc, intotdeauna le iese si lor cite ceva, cit de mic, dar ramine si pentru ei.La schimb, graurii au cintat si m-au incintat toata ziua.

    ReplyDelete