start counter

Tuesday, March 15

Ratele sunt traumatizate !

                  A venit primavara cu ninsoare ca in povesti !


                   ... ninsoare din aia apoasa si grea ...

... dar asta nu ii impiedica pe canadieni sa isi scoata boracii cu bicicletele la -10 C ...

In parcarea padurii si pe aleile parcului era plin ochi cu botnitari. Aer liber, nimeni in jurul lor, da' toti erau cu botul pansat de groaza unui virus niciodata dovedit ca ar exista.

Erau o gramada ! Peste tot botnitari iesiti sa se sufoce alergind cu cirpe in gura.

Eu ma duc la cazemata de zapada sa vad ce mai fac mititeii ! Ia uite, cineva a pus nisip pe carare sa nu mai alunecam pe gheata !


O tanti tocmai se duce asa sperie ratele. Au astia o nesimtire in ei si o lipsa de consideratie pentru animale, de se califica direct la categoria psihopatilor ! Pe ei ii doare in coor ca sperie animalele, asa ca se apropie oricum de ele. Si ce daca ? 

    La inceput, in naivitatea mea eu chiar credeam ca ei vor sa stabileasca contactul cu animalele, sa se imprieteneasca cu ele insa nu ii ajuta capu' cum sa faca, de aia dau buzna peste ele. Da' de unde ! Ei vor doar sa-si satisfaca talentele fotografice, curiozitatea si alte ifose, fara sa dea nici o ceapa degerata pe animalele din fata lor !

   Cind apare cite cineva, marfa rara, care chiar e interesat de animale, ala nu se apropie de ele ci pastreaza o distanta comfortabila pentru animale si isi tine gura inchisa ca sa nu le sperie. Astia permit animalelor sa decida ele daca se apropie de om sau nu, atunci cind animalul se simte comfortabil cu tine. Se numeste respect si empatie, calitati lipsa de la psihopati.

Mda ! S-a dus ca vita incaltata si a dat buzna peste rate incit nici nu a apucat sa se apropie de ele, ca in secunda doi era pustiu la casute !

                         Ratele s-au refugiat la riu...


              ... si din apa i-au transmis ca " Hai sictir ! "

Tanti statea cocotata pe un morman de zapada, si-a facut pozele si a plecat. Eu am pus mincare in casute si m-am bucurat ca mi-a sarit in palma si ciocanitoare si un pitigoi, sa le dau alune. Poze n-am.

Nathatchul asta eram cam stresat si incruntat, ca o vazuse pe tanti aia si inca nu era sigur ca a plecat din zona. 


                                   Si eu ma duc la casute !

                                  Am gasit alunee !

                                                  -------

                        Ma  duc sus in pom sa le maninc linistit !


                              Si eu am gasit alune !


                                            Le iau ...


         ... si ma duc sa maninc in pom linga veverita argintie !


                      .. si apoi  vin dupa urmatoarea aluna !


                                   Ai zis alune ?


                                   Ma duc sa vad !


                                         Aici erau !


               Ia uite ca sunt alune si aici pe casuta !

    Mai stie cineva de alunele astea ? Vine cineva sa mi le ia ?


                           Nu vine nimeni ! Ce bine !


         Intre timp ratele au iesit din apa si spionau din padure ...

Le-am strigat si au inceput sa se apropie, insa tot asa, cu frica si cu precautie. 


                           Hai ratele, veniti la mama !

Inaintau doi pasi si asteptau circumspecte . Ininte vreme, de prin vara incoace, asa,veneau fuguta -fuguta si mincau din palma ... Acum erau speriate rau.

                    Hai la mama, ratele, ca v-am adus paine !

Le-am aruncat painea si le era frica sa se apropie, desi erau la  1 metru distanta de mine !


Si tot nu veneau sa manince painea ! E clar ca le traumatizase cineva asa de tare incit acum se temeau pina si de mine ! Abia isi facea curaj cite o rata sa se apropie sa manince ...

... Inghitea bucata de paine si fugea repede-repede inspre padure ca sa nu o prinda cineva !

Cind au vazut ca sunt animale la casuta, fetele astea imediat s-au oprit si si-au adus cainii sa le sperie.

Si nu s-au lasat pina nu si-au plimbat cainii peste tot pe sub casute, pe la locul in care las oase si verdeturi pentru coioti si iepurasi ... peste tot ! O fac dinadins si extrac o mare satisfactie din a face rau altora, ca orice psihopat care se respecta.

Degeaba le-am zis ca sperie animalele, ca au ris si mi-au zis ca "So what? " Pai asta era si ideea, sa-si asmuta cainii ca sa terorizeze animalele  ! 

Din pacate nu-s putini, ci o gramada de din astia vin la casute, cam la fiecare 10 minute vine cineva sa sperie animalele si sa rinjeasca cu satisfactie. In ultima perioada sunt din ce in ce mai multi, de parca ii cheama cineva aici.

                          Spune-mi, au plecat psihopatii ?

                   Au plecat, poti sa iesi din ascunzatoare !

   Ciocanitoarea portocalie era sus in pom si nu apucase inca sa coboare la casute, insa de frica a plecat in padure si a ramas nemincata .

                               Ce zici, oare sa ies si eu ?


                   Hai du-te si tu, ca sunteti safe acum !

                            Stai asa, ca mai iau o aluna !


                     ... si apoi ma mut la cealalta casuta !


                                   Sigur au plecat ?

Da, veve, hai apropie-te ! Biata veverita facea citiva pasi si iarasi se oprea sa verifice daca nu a aparut vreun psihopat prin preajma ...

                Hai veve, hai la mama ca ti-am adus alune !

                                          Bine, las' ca-s bune si grauntele !

                       Parca ziceai ceva de niste alune ...


Uite, ti le dau pe ultimelele, ca plec si eu acasa ! N-are rost sa mai ramin, ca vin incontinuu oameni sa sperie animalele, asa ca ele isi iau aluna si fug in padure in loc sa ste asa se joace si sa ne bucuram impreuna. Poate data viitoare am mai mult noroc !


No comments:

Post a Comment