start counter

Wednesday, March 2

Iar a nins !

       Ma grabesc ! V-am zis ca ma grabesc sa merg la padure ?

                     In parcarea blocului, masinile  ...

                          ... erau inghetate cu turturi la nas !

Tocmai ce a nins si s-a acoperit parcarea de la padure cu zapada ...

                         Casutele erau cam pustii ..


                              .. doar citeva veverite ..

                             Alune decojite ai adus ?


                              Incearca sus la casute ...

                   ... linga Blue Jay-ul ala smecher !


Si cum am intrat in zona casutelor, Nuthatch-ul asta a intepenit cu ochii la mine ! Ma cunoaste, nu se sperie de mine, nu fuge, doar ca ... ma privea fascinat ! Vreo 10 minute asa, pina am terminat de pus mincarea la casute, sub casute, prin zpada...


Mititelu s-a facut statuie cu ochii tinta la mine ! Am facut si un scurt filmulet cum statea el asa fascinat .. .Pe mititel in stiu de vreo 2 ani, ca de fiecare data cind ne intilnim, face fix aceeasi chestie si numai cind da cu ochii de mine. Daca il chem in palma, nu vine niciodata insama priveste fix minute bune si abia apoi incepe sa manince.

                                   Unde a cazut aluna aia ?

                                  Ceva mai incolo ?


                                         Yummy !


                    Unde ziceai ca sunt alune ?

             Acolo unde vezi veverite, acolo sunt si alune ...

Stati asa, ca ma uit de aici de sus si va spun exact unde ved veverite !


                     Am vazut una, dar nu are nici ea alune ...


                      Hai, mai incearca, nu te da batut !


                             Parca am vazut o veverita ....


            ... si ma duc sa verific daca are alune !


N-are mah, nici o aluna si pentru tine ! Pai eu ce pazesc, nu veveritele ?


Blue Jay-ul statea la pinda si unde vedea casuta libera, imediat sarea inauntru si isi incarca ciocul cu alune ...


         ... si apoi se refugia sus in pom si le minca .


Veveritoiu' asta mic tot statea si cugeta daca sa intre in casuta dupa alune sau sa mai faca safety check dupa soim ...


             Mah, ce faci ? De ce imi arunci cu zapada in cap ?


                           Hai mai, termina odata !

                        Vinovatului nici ca-i pasa ...


       Eu nu ma supar cind arunca veveritele cu zapada ...


            ... si sunt multumit ca gasesc seminte !

 Cind casutele sunt ocupate, Blue Jaysii pindesc...


                                      .... bucatelele de paine...


                     ... pe care le culeg din zapada ...


... si apoi se duc in pom sa le manince.


                 Mai ai paine, ca mi-a ramas zapada pe cioc ?

     Mai este ceva paine linga noi, ca noi vrem doar seminte !


Astia mici invatasera schema de a Blue Jays, ca stateau in pom ...


... cu penele infoiate sa le tina cald, si pindeau unde sunt seminte.


                     Nu erau singurii care stateau la pinda !


Intai a stat sa vada ce vreau si daca a vazut casunt ok, a inceput sa se purice ...


              Ce faci, nu mai pleci ? Ma intimidezi, sa stii !


   Bine mah, puricati-va linistiti ca eu ma duc sa caut ratele !


                                Riul se dezghetase ...


            De la casute am vazut ca erau ceva rate acolo ...


        ... cloceau in zapada, insa nici gind sa vina la casute !

                      Hello, ratele ! Haideti la mama !

                                          Cu noi vorbesti ?


                                         Eu vin !

                                   Uite acuma vin !

Mititica venea doi pasi, se punea pe burta citeva secunde sa-si incalzeasca labutele.

 Apoi se ridica si venea asa, tiptil, ca sa nu produca curenti de aer puternici si sa-i fie frig ...


                       In sfirsit au sosit la casute !


                           S-au bucurat de paine ...

              ... si veneau tot mai multe rate din padure.

Le-am aruncat paine, insa surpriza ! Ratele pastrau o distanta de jumatat ed emetru fata de mine. Chiar daca era paine doar linga mine, ele nu veneau sa o manince. Pentru ca nu erau ratele mele, ci un alt cird de rate, mai mic si mai timid, cu care nu ma cunosteam suficient de bine cit sa se apropie, insa ma stiat cit sa-mi cunoasca vocea si sa raspunda cind le-am chemat !


                          Am auzit ceva dinspre riu ?


                            Nah ! Cred ca mi s-a parut ...


                         Hai sa continuam sa mincam !

                               Hmm, ca sa zic ! ...

                Nu mai zic nimic ! Imi iau aluna si ma duc ! Bye !


1 comment:

  1. Si a venit primavara! cu... un strat proaspat de zapada! :)
    Ce dragalase sunt pasarile "bulgaras"!
    Veveritele, cu boticurile pudrate cu zapada, "spun" exact ce-au facut cu un minut in urma. :)

    ReplyDelete