start counter

Saturday, August 6

Crantz-Crantz !

                           Caldura mare...

                    Mie imi este foame !

              Si noua, da' asteptam alunele !

Treaba voastra, eu mi-am luat aluna direct din palma !

Celalat pitigoi este pui si ii e fica sa vina in palma la noi, asa ca se roteste pe deasupra noastra pina ne atrage atentia, spoi sare jos si asteapta sa-i aruncam aluna. O culege si fuge cu ea pe crengi in padure, sa o manince linistit ca ii ia mult timp pina o sparge si a maninca farimita cu farimita ...

                    Si am vazut soricelu' !

Soricelu' s-a urcat in casuta, insa nu apucasem sa pun mincarea, asa ca m-am dus sa-l servesc cu alune direct la botu' soricelului ... 

Da' ce sa vezi, ca soricelu' are mofturi si nu vrea alune ! A venit inspre palma, le-a vazut, le-a adulmecat ... a stat si a cugetat putin dupa care ... cih, nu vreau alune !

Apoi am vazut pe jos ca le aruncase o tanti alune cu coaja, iar soriceii si veveritele alergau innebuniti sa le culeaga !


 M-am dus la vizuina lui Chitzi si i-am pus un capac de borcan plin cu alune ... fara coaja, ca n-am cu coaja !

 

                          Altceva nu ai ?


Soricelu' mofturos, de la tata vrei alune ? Nope, ca nu au coaja !

N-am avut incotro si am cerut niste alune in coaja de la tanti aia, i-am zis ca sunt pentru soricel, ca refuza orice ii dau ... pina ii dau alune in coaja ! 

Si acum ca a vazut ca sunt pe sub casute alune in coaja, nici pomeneala sa ma pot intelege cu soricelu' sa manince si altceva ! Tanti a ris si mi-a dat un pumn de alune... 

Am pus una linga vizuina, sa vad ce face cind iese afara.

            A furat-o si a fugit cu aluna in vizuina ...

De data asta am pus mai multe alune linga mine si l-am chemat sa vina ca ii dau aluna in coaja ! ...

A dracu' soarece ! A luat aluna din mina doar ca sa o arunce ca nu-i buna, las' ca isi gaseste el alta chiar din mormanul de linga mine !


Pai bine mai Chitzi, pentru mine n-am cersit in viata mea, da' am cersit pentru tine si tu nici nu ma bagi in seama !  Ma ignori cu gratie si tzopai pe mormanul de alune ...


 Soarece nerecunoscator ! Bineeee ! Las' ca mai vorbim noi dupa ce ti se termina alunele ! ...


Bine, hai sa iau o aluna si din palma, ca sa scap de gura ta, nu de altceva ! ...

 Aloo, soricelu' ! Chiar vrei sa cari toate alunele in vizuina ?

                          Fara indoiala !

-- Pai soricelu', de ce vreti musai alune in coaja daca le decojiti oricum ca sa le carati la cuib ? Spune-mi sa pricep si eu care-i faza !

--- Faza e ca alunele in coaja fac crantz-crantz si asta ne place ! Crantz -crantz !

Cita vreme m-am jucat eu cu soricelu', barbatu-meu hranea veveritele ...

 

 .. erau o gramada care alergau in jurul lui !

 


 ----


 Toata lumea primea de mincare ...

 

... numai Monstruletul nu primea nimic.

El doar statea in pom, se uita  cum maninca ceilalti si inghitea in sec !

Hai, ce faci ? Da-te jos din pom !

               Hai la tata sa-ti dea si tie alune !


A venit, ne-a dat tircoale si s-a prefacut ca nu il intereseaza ...

... pina cind nu i-am mai dat atentie. Abia atunci a venit chiar linga scaun si a incercat sa rupa cu dintii punga cu alune. Cind am incercat sa-i aruncam aluna, a rupt-o la fuga inspre padure ... fara aluna...

Cum nu am mai fost o clipa atenta la veverite ...

              ... cum au inceput sa se bata !


Intre timp a venit ciocanitoarea sa isi hraneasca puiu ...

Mititica alege in special alunele...

... pe care i le indeasa puiului pe git.

Asta e alt puiut de cicanitoare, astepta si el cuminte, sa vina ma'sa cu mincarea ...'

Ca veni vorba de puisori, si asta e tot pui, insa a invatat sa manince singur , ca e mai marisor...

                       Vine rata cu bobocii ! 

Mergeau organizati militareste si nu au rupt rindurile pina cind ...


... pina cind mama rata a alergat pin in ripa un ratoi care voia sa se apropie sa fure mincarea de la puii ei. Ei bine, ratusca din poza s-a dus si el cu gitul intins dupa ratoi, cum a vazut ca face ma'sa. O imita si macanea furios catre ratoiul ala mare !   

si paoi statea dezorientat pe marginea ripei si astepta sa se intoarca ma'sa fara de care el habar nu avea ce trebuie sa faca ...


Restul ratelor mari s-au refugiat linga Omu' Meu unde stiu ele ca mama rata nu isi aduce puii prea aproape...

Si chiar si asa, tot i-a alergat mama rata !


                           Am vazut !


               Si eu, da' nu ma intereseaza ...

Mai bine sa ne vedem de alunele noastre ... 

Veveritoiu' asta zimbaret, nu mai putea de bucurie ca si-a gasit alune !

           Ihim ! Sunt de acord cu voi  !


                Bine ! Va las sa mincati ...


2 comments:

  1. Ce fain ai surprins veverita din prima poza! Sigur, nu doar pe ea, dar la acea veverita si la soricelul care sta cu spatele la aparat am chicotit cu voce tare! 😊 ❤ Chitz cred ca e rasfatat, nu nerecunoscator... Stie ca nu te superi pe el. E incredibil cum ia alune din palma! De pitigoi ce sa mai zic?! ❤
    In prima poza cu ratza unul dintre pui pare ca face galagie - are ciocul larg deschis si sigur nu papa astepta. :)) Cred ca-mi pot imagina nedumerirea puiului care statea pe margine de rapa asteptand sa vina mama, 'ca el nu prea stia care-i treaba.
    Una langa alta, un nou super episod! Tu stii toate "fazele", n-o sa le comentez aici pe toate - le-am comentat "in particular" cu "uau! ce fain! uau! ce dulce!" 😊
    Multumesc pentru incantare! ❤

    ReplyDelete
  2. Ohoo, pai nu ai cum sa te superi pe Chitzi, ca e atit de adorabil incit ii facem toate mofturile ! Insa nu e un singur Chitzi, ci ... 'Mnezo stie citi vin la noi in palma ! Mereu sunt cite 4-5 soricei sub casute , insa ei vin si pleaca incontinuu in padure... Toti arata la fel, si noi credem ca e unul si acelasi, dar ...

    ReplyDelete