start counter

Sunday, December 11

S-au ingrasat veveritele

                                                         Era toamna si frig la casute ...

                                            Maimuteii erau toti catarati prin copaci ...


-----------

                                             ... care mai de care era mai ascuns ...

                                              .... si mai pitit pe dupa crengi ...

 

----------------------------------------------------

... pentru ca venise o gasca de psihopati ce avea drum in parc si se dusesera prea aproape de maimutei si i-au speriat. Partea buna e ca pe psihopati nu ii intereseaza animalele, ci doar stau citeva minute la casute, timp in care pretind ca "admira" animalele : adica dau din maini si din picioare, zbiara, rag si sar in sus de juri ca's posedati. 

In unele cazuri alearga cu telefonul in mina dupa veverite pe sub casute si apoi se tuflesc dezamagiti ca alea nu au stat la poze. In citeva minute reusesc sa puna pe fuga toate animalele si sa faca pustiu la casute, moment in care se iau si se duc si ei la treaba lor  si apoi totul revine la normal la casute.

                                                         Au plecat posedatii ?

                                         Au plecat. Hai, da-te jos din pom ...

 

                                ... si nu mai umbla ca pe arcuri, ca esti safe !

                     Bine mah, bine ! Uite-te la mine  ca m-am relaxat ...

... si am prins curaj sa ma duc la casute dupa alune ! Ca la tine in palma nu o sa vin niciodata, uite asa !

                         Uite ca au inceput sa vina si veveritele sa dea tircoale pe linga noi ..


                                Uite-i pe astia doi pitigoi cum astepta pe creanga sa ii chem !


                                                          Haideti la mama !

Au venit si s-au ciocnit in zbor ! Mah, nu va bateti, ca va spun la ma'ta ca nu sunteti cuminti !

                                       Mai incercam o data ? Invatati de la Ciufulici ....

                                ... sa va asteptati rindul si sa aterizati frumos in palma !

                                                    Bravooo ! Ati vazut ca se poate ?

                           Blue Jayul pindea de sus cum ma jucam cu ciripeii ...

... ca mai scapa ciripeii alune, mai dau pe jos cind decoleaza din palma, iar el se duce si le culege, repede-repede, inainte sa observe veveritele si alte pasarele !

----------------------

Problema lui e ca si alti Blue Jays fac exact acelasi lucru si e concurenta ...

                                                Si eu ? Nu primesc si eu alune ?

Asta e veverita cu urechi mici si are niste smocuri de blana alba in spatele urechilor ...

                                        In film se vede ceva mai bine decit in poze :


                           Bine, hai ca iti arunc o aluna, dar numai una !

Te faci ca nu mai stii cum ne-a fost vorba, nu-i asa ? Ca o sa maninci mai putine alune, ca tii dieta pentru ca uite-te la tine cit de mult te-ai ingrasat ! abia daca mai poti alerga prin padure si risti sa te prinda soimul, sa stii !

Da, da, sa stii ca esti grasa ! Asculta de mine ca-s carunta si inteleapta si am petrecut multe zile in padure ! 

Si daca vrei, te invat si cum sa ai grija de coada, sa nu ti-o rupi prin padure, cum au patit alte veverite neastimparate ...


                           Iar asa... uite asa trebuie sa te cureti pe botic ! Ia si invata !


                                  Uite alta veverita grasa ! Si tu esti grasa, fata, hai !

Uite, daca ma ascund in umbra nici nu se mai vede ca sunt grasa ! Chiar deloc ! Gata, nu mai e nevoie sa tin nici o cura de slabire ! Hai arunca-mi alune ! Sa vina aluneleeee !


E clar ca nu e loc de inteles cu veveritele, asa ca le lasam in plata lor sa manince cite alune vor ...

... si ma duc sa il chem pe Piciorus, ca l-am vazut cum sta pe creanga si ma astepta sa-i intind palma.


                                          A venit mititelu' intr-un picior si si-a luat aluna ...

Pitigoiul asta e cel mai speriat dintre toti. a stat si s-a uitat cum vin in palma ceilalti pitigoi si  a decis ca nu e safe, asa ca a sarit pe jos sa vada daca au cazut ceva alune cind au decolat ciripeii. Ca pe jos e mai safe decit la mine in palma... Pitigoiul asta smecher intotdeauna face la fel, de fiecre data cind ma duc la padure. De cele mai multe ori gaseste aluna pe jos, insa intotdeauna intai verifica pe jos si abia apoi, daca nu gaseste alune, vine in palma.

           S-a dus si a verificat si pe la pungile mele cu mincare si tot nu a gasit nimic !

Ceasu' rau, pisica treispe', ca nu era nici urma de aluna pe jos ! Ce ne facem fetelor ? Mbine, hai imi fac curaj si ma duc si eu in palma, ca n-am incotro !

                                                             Wow ! Noi am vazut tot !

                                                          A sosit ciocanitoarea ...

                                      ... si nu a gasit alune la casute. Dezamagire !


                                                          Ma duc sa o chem !


Si am chemat-o, am invitat-o, am rugat-o si tot nimic ! Nu venea dar nici nu pleca, ci doar sarea din loc in loc si nu ma scapa din ochi, semn ca era interesata dar se temea. Intre timp au venit pitigoii si s-au servit din palma, iar ciocanitoarea facea ochii mari de pofta si mirare. Sa vina, sa nu vina ? ... Si n-a venit !


                             Cardinalul era la datorie, supraveghea cu atentie operatiunea :

                       Dar mai era cineva caruia nu-i pasa deloc, da' chiar deloc !


    Monstruletul !  Asa o viteza a prins, ca pina am apasat eu pe buton ca sa-i fac urmatoarea poza ... disparuse !

Insa Nuthatchul cu burtica alba nu a disparut. El cauta alune in casuta, dar le mincase Monstrletul pe toate ...


                                                              Ma duc sa il chem !


                                                                   Vino la mama !

------------------------

                                                                 Hai vino !

                                            Mai vine cineva ? Nu ? Bine atunci, ma duc si eu spre casa 1

Chiar inainte sa ma urc in masina sa plec, vine veverita asta si se uita dojenitor la mine ! 

Pai nu vezi ca veveritele sunt gravide ? Hai, du-te acasa ca nimic nu stii !

                                Si apropos, vezi ca te striga cineva ! Hai paaaa !

-----------------


5 comments:

  1. Minunat tot ce am vazut! M-am si amuzat, cu "dialogurile" si "comentariile". 😊
    Hahaha! M-am gandit ca sunt gravide veveritele (cand am vazut-o pe cea neagra care a intrat "in umbra"), apoi mi-am zis ca asa se intampla in prag de iarna... Vor avea puiuti! ❤️ N-am idee... or fata iarna sau perioada de gestatie e pana la inceput de primavara? Daca nu uit, daca-mi permite tehnologia detinuta, poate caut info.

    E super poza cu pitigoiul pe care l-ai fotografiat in zbor! Parca-i un ingeras!

    ReplyDelete
  2. Asa este ! Veveritele puiesc de doua ori pe an, din care o data in decembrie. Stiam asta cu decembrie dar am uitat-o ! In decembrie fata, cel mai tirziu prin ianuarie, pe gerul asta si puiutii supravietuiesc ( n-am idee cum ).

    ReplyDelete