start counter

Tuesday, December 20

Se rasfata pitigoii !

                               Cind am ajuns la casute, era festival cu mese intinse ...

... cineva fusese inaintea mea si le-a dus o gramada de graunte, sa ajunga pentru toata padurea ...


Le-a pus si bureti din aia speciali cu seminte pentru pasarele, de care le plac lor ...

Ciocanitoru' si pitigoiul erau foarte bussy sa manince din buretele ala ...

 ---------------------------

 

...atit de bussy, ca nici nu m-au bagat in seama cind i-am chemat in palma. Bineee !

                      Uite ca si Nuthatcul cu burtica alba, e tot de burete interesat !

                     Nu-i bai, las' ca vine Aculet, daca voi nu vreti ! O sa-i dau lui toate alunele ...

                                                                    filmul :

                                          Turturelele ma supravegheau cu atentie ...

... ca ele nu vin niciodata in palma, ci doar se duc si maninca seminte de pe jos. Numai seminte .

                      Blue Jayul ma supraveghea de sus, poate imi scapa vreo aluna pe jos ...

... 


                                                       ... ca el o gaseste primul !


                                                  Si eu ? !  Eu nu primesc aluna ?

                                                        Bine mah ! Hai grasule si tu !


                                                   Uite ciripelu' ca se joaca pe jos !

                                                           Hai sa il chemam !

Chem pe unul, vine altul ! A venit Piciorus si a zabovit in palma ca sa-si aleaga aluna ; asta nu-i buna, cealalta nici atit... 

Uite-l cum sta intr-un picior pe crenguta ! Ia sa il mai chemam o data, sa vedem daca tot la fel face ! si a facut ! Iarasi si-a ales aluna !

Interesant. Ia sa chemam si alt pitigoi sa vedem daca si asta isi alege alunele ! ... Yep, si asta le alege.

Si apoi mi-a picat fisa ! Mi-am amintit cum vara trecuta pusesem filme despre cum fac pasarelele cind se rasfata : se joaca cu, virgula mincarea ! Adica iau o graunta in cioc, o lasa jos... iau alta, iarasi o arunca pe jos si tot asa. Cind erau in casute, aruncau grauntele de sus si se uitau la ele cum cad. exact la fel cum fac pitigoii mei !

OMG, ciripeii mei se simt rasfatati la mine in palma ! 

                                                  Ia sa vedem ce mai fac veveritele ! ...


                                             Cine, noi ? Ce ai cu noi ?


                                                    Veveritele vor la casute ...

                                                       Si eu vreau la casute !

                                                            Acuma ma duc !...


A incercat sa se duca, insa era ocupata casuta de alta veverita. De regula se bateau ca chiorii, insa de la o vreme au devenit mai intelepte si evita confruntarile. Bun asa.


             Cardinalu' pindea cu atentie momentul in care veveritele termina de mincat ...

                                                      ... ca sa aiba si el acces la casute.


                                     Despre mine vorbiti ? Dupa mine asteapta ?

                                        Sigur ca dupa tine asteapta, si nu e unul singur ...


                                                          ... ci vreo 4-5 cardinali !


                          Bine, hai ca am terminat de mincat ! Sunteti multumiti acum ?


                                                                       Hmm !


                                                         Ma duc la alta casuta !


                                               Unde, unde ? La care casuta mergi ?


                                       Ma duc la casuta aia in care mai sunt alune !


                                            Da' ghinion, ca si casuta asta e ocupata ! 

                                   Lasa veveritele din casuta si mai bine uite-te pe jos la cine a venit !

Eu am vazut si m-am speriat asa de tare ca fug si ma ascund in virful copacului, ca nu vreau sa patesc ...


                  Bine, ia sa ne uitam cu atentie, sa vedem cine a venit .... Monstruletu' ?


                      Nooo ! Monstruletu' nu e chiar atit de inspaimintator . Mai cautam ....


Si apoi am vazut-o ! Veverita fara coada ! Literalmente avea coada rupta si in virful ciotului inca avea o rana proaspata cu singe. Nu mai singera, dar era rosie.

Se vede treaba ca veverita era noua pe la casute, ca ii era teama sa ste asa manince. Isi lua doar o aluna sau o bucata de paine si fugea cu ea in padure sa o manince. si apoi venea iarasi.


Nu am reusit sa fac prea multe poze ca se misca foarte repede, fiindu-i frica sa stea in open space. Aici isi ascundea aluna in padure chiar in spatele casutelor.


                     Asta e singurul film pe care am reusitsa il fac cu veverita fara coada.

                                                 Au inceput sa vina ratele din padure ...

                                                          ... si se aglomereaza zona ...

                                   Inainte sa plecam, mai chemam o data pitigoii in palma...

                                                         Chem unul si vin trei !

                                                                 I'm gone !


3 comments:

  1. Imi va ramane in gand, ceva timp, veverita cu coada rupta... Draga de ea... Sper sa treaca iarna cu bine, si sa o revedem la primavara.
    Chiar se simt in siguranta ciripeii care vin in palma! Uau!
    Cardinalii in copac par mere rosii, la o privire rapida. :))

    Multumesc, din nou, pentru imaginile super incantatoare!
    Craciun fericit! ❤️

    ReplyDelete
  2. Craciun Fericit i tie, Diana ! De regula veveritele supravietuiesc daca isi rup cozile. am vazut multe prin oras, vesele si zglobii si cu virful cozii rupt. am si eu la colectie un virf de coada de veverita gasit pe trotuarul de linga bloc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc!

      Oh, atunci e de bine daca nu au probleme.
      Nici n-as fi stiut ce este "varful de coada", daca as fi dat de el pe undeva. 😊

      Delete