start counter

Monday, May 1

Au furat casutele !

 Eram in baie cu usa deschisa cind am auzit un cintecel... De afara tiuia un ciripel aceeasi note pe repeat de rasuna casa ! M-am dus repede la geam sa vad cine cinta, ca nu am mai auzit niciodata vreun ciripel sa cinte asa . Si l-am vazut cum se semetea ca sa cinte mai cu spor !

  Statea infiat si cu aripile in jos si am crezut ca e pui, insa e adult.

Ulterior am cautat pe net si am aflat ca e o specie de vrabie migratoare white-throated sparrows (Zonotrichia albicollis)

...si cinta pe repeat aceleasi note fix ! Link spre cintat clar si fara zgomot de fond, pe Yutube :

 https://www.youtube.com/watch?v=WdMOVrIJXeI

Din pacate zgomotul de fond e foarte mare de la traficul de pe strada insa chiar si asa, tot se distinge daca stai cu urechea ciulita. 

Asta e semn ca trebuie sa fac un efort sa ma duc la padure chiar daca va fi o foarte scurta vizita. Cind am ajuns la casute, vulturul se invirtea in cercuri deasupra parcarii ...



Termin eu de facut poze cu vulturasu, iau punga cu mincare cu gind sa ma duc sa umplu casutele, cind ... stupoare ! Care casute ? Au disparut casutele !

Sub pomii in care fusesera casutele, erau doar citeva veverite dezorientate ...

                                                                ... si doua rate !

                      Cum m-au vazut veveritele, imediat au venit inspre mine sa-mi ceara alune !

                              Le-am aruncat alunele pe jos, ca n-am avut incotro ...

Am vazut ca cineva agatase in pom o galtusa minuscula pe post de casuta si am pus acolo seminte si alune ...

.. insa galetusa era cam adinca si pasarile se temeau sa intre in ea.

 Ceva mai incolo, cineva agatase sus in pom o cutiuta pentru hranit pasarelele insa nu o sa tina prea mult ca veveritele si ratonii o rup si o dau jos imediat. 


Casutele alea de lemn erau ancorate bine de crengile copacilor, insa cineva le-a furat. Banuiesc ca angajatii de la city care au grija de parc. Era cam singura masura pe care o puteau lua ca sa protejeze animalele sa nu mai fie haituite de psihopati care isi asmuteau cainii si boracii sa haituiasca animalele. Daca nu mai sunt casute in care oamenii sa puna mincare, incet-incet animalele vor renunta sa mai vina si se termina circul.

Oricum, inca de anul trecut marmotele au cam renuntt sa mai vina la casute, de frica psiphopatilor. Acum nu era nici picior de marmota, nici raton, nici pui ... nimic ! Asa ca m-am dus in cealalta parte a padurii unde ma intilneam anii trecuti cu marmotele, sperind ca poate-poate ...

Intii am pus pe jos niste smeinte acolo unde le-am pus toata iarna...

... apoi m-am dus la copacul linga care aveam intilnire anii trecuti cu marmotele si am pus mincare pentru veverite, curioasa sa vad daca au iesit chipmuncsii din hibernare...


... doi pasi mai incolo am pus banane, placinta si ceva foi de varza pentru ratoni si marmote si m-am pus pe asteptat ...

Da, inainte sa plec la padure le-am facut clatite din alea cu multa sare, asa cum le place marmotelor si ratonilor ...

Nici nu am temrinat bine de pus mincarea, ca am observat cum un chipmunck ma pindea ascuns pe sub crengute.

De sus de linga pomul cu mincarea, ma pindea Blue Jayul. Pe asta il cunosc de anul trecut ca si-a pastrat naravu' ...'

----------------

Blue Jayul e smecher, ca sta si pindeste, si pindeste pina cind cineva isi ia inima in dinti si vine sa manince ...

... si dupa ce se convinge ca nu e nici un pericol, coboara si el ca sa infulece alune sau paine ...

                                                                   O bucata ...

.. si inca una ! Hai ca incap doi muscatei de paine in cioc ! I-a luat si a  zburat bucuros n padure...

                    Si m-a vazut un pitigoi, ca astia ma cunosc si sunt veseli de felul lor !

                                         Soricelu' ! Aloo, soricelu' ! Nu ma mai cunosti ?

Nici nu m-a bagat in seama ! Era mult prea ocupat sa-si care mincarea la vizuina...


   Bine, las' ca ma duc inapoi la copacul in care au fost casutele, ca deja au sosit amatorii de hartuit animalele ...

                                                  Ratele cautau graunte ...

                                    A venit ciocanitoarea si cauta dezorientata casutele ...

                                                                Am chemat-o ...

                                                                    ... dar a zis ca nu !

Blue Jayul nu a facut mofturi si imediat ce i-am aratat aluna, a sarit jos dupa ea. Repede-repede sa nu i-o ia altcineva inainte !

Cine ...altcineva ? Pitigoiul ala care vineaza alunele care cad pe jos !

                                                   Mai furase cineva alune ...

                                                                  Si eu vreau !

Hai vino !  Vino in palma dupa ele !

Chemam Cardinalul si nu am fost atenta cind a aterizat pitigoiul si m-am speriat. Desi am tresarit si am miscat palma in jos cu tot cu pitigoi, asta micu' nu a avut nici o treaba, nu s-a speriat, nu a zburat... El isi voia aluna !

Cardinalu', hai pe jos ca iti arunc si tie alune ! Grabeste-te sa nu ti le ia altcineva !

                                                         Unde, unde au cazut ?

                                                         Bingooo ! Aluna norocoasa !


                                          Mai sunt ? Acuma ma pregatesc sa sar dupa ele ...

                                  Hey, ia zi cu alunele ca ma intereseaza si pe mine !

Prea tirziu, ca le-a furat... stranepotu' lui Mot Alb ! E puiut de anul asta si tot Mot Alb il cheama si pe el.

                                                                   Daaaa? !

Si eu sunt pui de anul asta ... Scamosatu' pe numele de botez ! Eu nu primesc nimic ?

                                        Ce mi-ai aruncat ? Ma duc sa vad ...

                                                         Aluna ! Yummy ...

                                              Uite, ia si un biscuite sa ai de drum !

                                      Deasupra noastra zbura o rata in cercuri ..

                                                               ------------

 

Vulturasul ( de fapt, e soim ) facea si el cercuri deasupra parcariii de cind am sosit la padure . Cam de o ora se invirte deasupra noastra ca am ametit eu, daramite el ...

                                       Asta micu' deja se ascunsese dupa o creanga ...

                          ... dar pasarelele astea mici si negre n-aveau nici o jena...

Se uitau ele dupa vulturas, insa continuau sa manince daca il vedeau ca e ocupat sa faca cercuri deasupra parcarii...

                                                                 Vulturas ?

                                                                 I'm gone !

Ajunsa acasa, au venit porumbeii sa manince pe pervaz in casa. Porumbelu' asta e nou venit dar curajos. a intrat, a mincat de unul singur si cind m-a vazut prin bucatarie, s-a panicat si nu a mai stiut pe unde sa iasa afara. Asa ca a sarit isteric pe toate gemurile, pina l-a recuperat Omu' Meu ...

                 Nu te zbate si nu incerca sa musti, ca e tot degeaba !

                                      Stai cuminte cu tata si ai putina rabdare, ca te duc afara ! 

L-a plantat pe gherute pe pervazul de afara si nici nu s-a sinchisit sa zboare. A stat citeva secunde pina si-a revenit din soc, dupa care a intrat inapoi in casa si a continuat sa manince din cutiuta dupa care si-a gasit singur drumul.


No comments:

Post a Comment