start counter

Saturday, May 13

Cioara de 6 jumate' -part 1

 A dat 'Mnezo si a incalzit frigiderul ! A venit primavara si in Canada ...

 

                                                           ... floricele pe cimpii ....


... si am vazut un veveritel iesind din scorbura copacului de sub geam, ocupat sa manince scoarta de pe crengi ...

                                                               ... rodea si mugurii !

E clar pui de veverita, pentru ca e foarte mic si doar ei maninca mugurii si coaja copacilor ( veveritele adulte s-au prins ca pe jos gasesc paine, graunte si chiar alune care cad din cer... de la etajul 7, asa ... )

 Mititelu' avea o coada jumulita ce aducea mai mult a coada de sbolan ... plus multe muscaturi pe spate din care lipsea blana. Sau erau doar pete albe ?

                                                      Se vede mai bine pe film :

Si au venit vulturasii la vinatoare printre blocuri ... erau un stol de vreo 6 soimi !

                               Am resusit sa pozez doar doi soimi intro fotografie ..

Zburau soimii in cercuri pe deasupra pomilor si veveritelu' n-avea nici cea mai mica treaba ! El statea intins pe o crenguta si se bucura de soare. Mititelu; era zen si soimii zburau in cercuri deasupra lui ! Noroc ca nu l-au vazut ... de data asta !

-----------------

Next days m-am tot uitat du amititel, in special dimineata cind era ora de iesit din scorbura si mincat muguri .... Nimic, nici urma de mititel si tare cred ca cineva i-a facut felu' ....

In schimb... scorbura ascunde alte surprize ! Doi veveritei, fratiori... unul argintiu si altul negru ! Nu am vazut niciodata doi frati de culori diferite . Asta e scorbura si din ea a iesit si s-a agatat de copac o punga facuta franjuri, ca e din aia bio care dupa o vreme se farimiteaza singura. Bietele veverite au invatat sa construiasca cuibul cu pungi, ca le fereste de apa si tine de cald.


                                            Uite acum ies dins corbura !

-----------------------

                              Hai mah, frate'meu, ce faci ? Iesi odata din scorbura aia !

      Hai mai repede, ce palaria mea faci ? ! Uite, ma dau mai jos ca sa iti fac loc, numa' sa iesi odata !

                                                   Hai ca poti ! Iesi afara din scorbura !

                                                             Bravoo !

Acuma ce facem, desteptule  ?

Pai hai sa cugetam la asta !


 Eu cred ca inainte de orice, trebuie sa ne puricam, ca ne musca rau de tot  !

                                                     Ca bine zici !

 ---------------

                                             Asadar, sa ne numaram toti puriceii !

                                                                       Now what ?

                 Pai nu stiu ! Ne tinem in brate pina ne dezmeticim ce avem de facut ?

--------------------

--------------

                                                  Ce facem, ne mai jucam ?

                      Da, insa numai in copac ! Mama nu ne da voie sa ne dam jos din copac ...

-----------------

                                                   Ai de grija ca e periculos acolo pe jos !

                                                  Hai sa ne mai jucam o tura ! Play !


                                                               Ce faci mah ?

                                                                Un' te duci ?

Cind se jucau mai cu spor, am vazut cioara ca se pitise pe sub crengute si pindea cu jind  ... Voia sa-mi fure veveritii !

Pe cioara asta o cunosc din anii trecuti, ca locuieste pe linga blocul nostru si dimineata cind pleca in ras la treaba ei, intotdeauna ne saluta... cra-cra ... de rasuna cartierul. Acuma de cind a dat caldura si soarele rasare mai devreme, in fiecare dimineata la 6, 30 , vrem nu vrem, cioara ne da desteptarea ca tip anumai cind ajunge in dreptul geamului nostru ... 

Cra-cra... cioara de 6 jumate' ... seara cind se intoarce din oras si se duce la culcare, iarasi ne saluta cind trece pe linga geamul nostru ... cra-cra, sa stim ca a venit si totul e bine.

Numai ca de data asta nu mai era bine, ca isi pusese in gind sa ne fure veveritele, asa ca am incercat sa o ademenesc cu niste alune in coaja, poate merge ...

                                 A mers ! Si-a abandonat pinda si s-a dus dupa fenta ...

                              Si-a luat aluna si a zburat cu ea  in directia in care are cuibul ...

----

Pe aia mici ii durea la bascheti, n-aveau nici cea mai mica idee ce erau cit pe ce sa pateasca...


                                                     Un' te duci, mah ?

                                                         Ma bag la scorbura !

----------------------

--------------------

                                        Asteapta-ma ca vin si eu acuma !


2 comments:

  1. Ce dragalasi sunt! 💕 Sper sa ajunga la varsta adulta si sa... moara de batranete! 😊 Sper ca si micul cu „dungi” albe sa fie pe undeva, in siguranta...
    Am avut emotii cu soimul si cu cioara! Uneori ma gandesc ca nu as vrea sa locuiesc prea aproape de vietati, sa ma bucur de prezenta lor si apoi... soimul!
    Oricum, super fain sa vezi un soim planand astfel! Mi s-a parut ca ȚpicajulȚ a fost pe terasa acelui bloc si... probabil ca o fi gasit ceva de papa...? Asta-i viata... Hm.

    Amuzant ”dialogul” fratilor veverite. 😊 ❤

    ReplyDelete
  2. Pe soimi ii vad in fiecare zi, ca fac balet printre blocuri si zboara in cercuri prin fata geamului meu. Intr-o zi eram la geam, etajul 7 si a trecut soimul razant, de aproape ca si-a frecat aripile de mine ! zbura in paralel cu blocul si in dreptul geamului meu a cirmit inspre bloc, de am zis ca o sa imi intre in casa si m-am speriat si m-am tras de la geam. In vad in fiecare zi, chiar si de mai multe ori pe zi.

    ReplyDelete