start counter

Wednesday, May 26

Mot Alb

 Azi mergeam in parc si pe drum ne-am intilnit cu niste gistele salbatice. Grauntele sunt intotdeauna mai bune decit iarba ...


         Ai adus si tu ceva bun, sau vrei doar sa faci poze gratis  ?

                                  Exact ! Ce ne-ai adus ?


                      Ca eu m-am plictisit de atita asteptat ...

        .......................


                                   Nimic, tot nimic ?


        Dupa cum vad eu, voi aveti chef de cotaiala, nu de mincare ...


                       Hai lasa vrajeala si spune ce ne-ai adus !


            Alunele sunt bune ? Deja a venit primul amator !


 Doua alune sunt bune, da' trei ar fi si mai bune ! Ce pacat ca nu imi incap toate in gura !


                                 Oare sa cobor si eu ?

  Acolo pe jos ma expun pericolelor... daca vine soimul ? Chiar, unde e soimul ?


              Ei, lasa ca am gasit alune in cutiuta ! Mai safe asa !

                             Chiar daca sunt mai mic...

                     .... eu am curaj sa ma duc pe jos ...

                    Ai vazut ca nu se intimpla nimic rau ?

Seminte ? Fraiere, tu mai maninci seminte cind avem alune la discretie ?


                       Uite la mine, am in cioc numai alune !

                     Ah, ce bine ca mi-ai zis ! Alune sa fie !


                         ... si ma duc sa le asund in padure ...


                         Ce-i agitatia asta la casute ?


         Hai sa ma duc si eu tiptil si aspirind seminte la fiecare pas ...

 

                  Aspir seminte pina ma umflu cit pot eu de mult ...

                       ... si abia apoi maninc citeva !


                Si apoi, tusti la vizuina sa descarc semintele ...


Apoi au iesit astia urlind din masini. am mai zis pe aici, canadienii nu vorbesc, ci doar zbiara ascutit si strident ca polizoru'. Trec pe trotuar si ii aud de la etajul 7 ce vorbesc la telefon. De puradei nici nu mai zic, ca astia se nasc gata isterici in tara asta si ce-i din nascare, leac nu are.

Din padure iesea o proasta cu tot cu puradei, fix prin spatele casutelor, ca putea iesi prin orice alta parte, pe oriunde, dar nu !


Normal ca au fugit ingroziti toti maimuteii ! Se facuse pustiu la casute, pina si-a facut curaj o turturica sa revina.


                     Mititica n-avea nici o treaba ...


                                                             ... era zen !

...........................................

                             Crezi ca au plecat urlatorii ?


                               Ca nu vad pe nimeni ? !


 Ma uit la stinga, ma uit la dreapta ... nimic ! Cred ca suntem safe !


         Da, da, suntem safe si ne putem apuca sa mincam !

                                    Sa vin, sa nu vin ?


                                      Hai ca vin asa. tiptil ...

                                   ... aspir semintele ...

                      Safety check si apoi jump !


Cind ajung aproape de vizuina ma opresc si mai fac un sfety check si abia apoi intru in tunel !


Si apoi e venit o botnitara, si-a facut trei poze si a plecat mai departe. Noroc ca nu urla, ca era singura !

                          Eu nu m-am speriat, culeg alune ...


                    Nu incap mai mult de doua, orice as face ...

Apoi a venit masina de gunoi cu surle si trimbite, sa goleasca tomberoanele.

                   Si iarasi s-au speriat si au fugit maimuteii ...

In spatele casutelor, cam la 1 metru in padure erau agatate in pomi niste casute cu seminte si acolo s-a dus Monstruletul sa manince !


Desi anul trecut veverita rosie facuse o multime de Monstruleti mici si rai, surprinzator, astia nu mai vin la casute ! Monstruletul asta sta pedepsit mai in spate si maninca seminte, in loc sa vina la casute dupa alune.


Mai demult pusesem poze ca animalele din padure nu se mai sperie de Monstruleti si ii ignora. Banuiesc ca intre timp le-au dat ban la casute, ca nu mai indrazneste nici unul sa se apropie.


In timp ce pozam Monstruletul, soricelul statea la doi pasi de mine si ma pindea cu atentie prefacindu-se ca se spala pe labute. Cind si-a dat seama ca l-am vazut, a stat putin si a cugetat, dupa care a continuat sa pretinda ca e bussy, daca a vazut ca fucntioneaza smecheria.


O veverta jumulita venea din padure... Nu e bolnava, ci isi schimba blana ca e primavara si se mai intimpla sa si-o schimbe dintr-o data ...


                      Mot Alb, tu erai ! Long time no see ...


                               Mot Alb are puisori ...


S-a dus direct la casute, ca vorba aia, Mot Alb e de-al casei, prieten vechi de cativa ani ...

       N-are nici o treaba ca e veverita dezbracata ...

 

                                La ce te uiti, ratoiule ?


                                La veverite, normal !


Da' pe aia doi Grackles i-ai vazut ? Toata ziua a insistat barbatusul sa-l lase si pe el de-o cotaiala,insa femela nu si nu ! O urmareste bietul de el prin toata parcarea si se infoaie linga ea,ca sa-i arate cit e de mare si puternic, numa' bun de prasila, insa partenera nu si nu !


Hai ca va las sa mincati si eu merg spre casa, ca in weekend nu e cea mai buna zi de venit la maimutei. In weekend e plin de oameni, cu caini, cu boraci racnitori, cu adulti si mai urlatori, cu biciclete, muzici si claxoane. See you next time !


In Canada e Victoria Day, una din zilele in care e voie sa aprinzi artificii fara sa ceri aprobare de la autoritati. Nu ma intrebati ce victorie sarbatoresc astia, ca nu stiu sinici nu-mi pasa.


         Dar am stat doua ore in geam sa ma uit la spectacol ...


Aproape linga fiecare bloc era cineva care aprindea artifcii,  de cind s-a lasat seara pina la 11 noaptea, ca atit e permis.


-----------------------------------------


-----------------------------------------


2 comments:

  1. Ce fain e totul! Ce senzatie faina ciugulitul din palma!
    Hahaha! Femela de G face pe inabordabila. 😊 Ca-n bancul cu gaina si cocosul care avea bucurii la ea. "Daca stau, zice ca-s curva; daca fug, poate nu ma prinde, asa ca mai bine fug si ma impiedic" - se gandea gaina.

    Oamenii vin si pleaca, minunile din padure raman - si isi fac provizii de alune si de seminte... 😊 Cu astfel de oameni invata vietatile sa faca deosebirea, sa-i recunoasca pe cei care le aduc papa si se bucura de prezenta lor.

    Mi-ai incantat, din nou, sufletul. Multumesc pentru noul episod. 😊
    (sunt faine si pozele cu artificii!)

    ReplyDelete
  2. Cu placere, Dina ! hmm, ai dreptate, pasarelul ala chiar era inabordabil ! Asa face de 2 saptamani incoace, niciodata nu permite maculilor sa se apropie. Poate e n-are chef de puit si crescut puiuti.

    ReplyDelete