start counter

Friday, October 15

Atzipel

                                                                    Hello !


                                    E cineva acasa ?


                              Aham ! Mot Alb junior !

                               S-a dus sa caute alune in casute ...


.. si pentru ca nu a mai gasit, s-a multumit si cu un biscuite .

                               Ciocanitoarea minca in pom :

................................................................................

              Si apoi a sarit din pom ca sa caute alune pe jos ...


                           Sub casute erau o gramada de rate ...

...au mincat, s-au batut pina si-au smuls penele ...


Asta e rata smechera care cauta alune prin iarba.

Grauntele sunt pentru fraieri. Alunele alea grase si sarate sunt mult mai gustoase !


Sus in pom, un Blue Jay statea de veghe, semn ca soimii dau ture dese pe la casute.

S-a mutat din lumina si scaneaza in toare directiile dupa soimi :


Eu am un amic pescar si cind prinde mai mult peste, imi pastreaza capetele, matele si resturile ca stie ca am prieteni in padure. Am pus un cap mare de somon linga casute ...



Iar in cealalta parte a padurii, inca doua capete si mate de somon pentru ratoni.

Cind m-am intors la casute, nenea asta si-a dus boracul fix linga rate, sa le " vada". Ca de la doi pasi mai departe vorba vine, nu mai putea vedea fara sa le sperie. Boracu' nu avea nici o treaba cu vazutul, ca el facea ca toate visele, ca maimuta scapata de la zoo " clar nu era interesat de animale, ci doar sa alerge dupa ele si sa raga. Si dupa ce le-au fugarit bine, au pleat, ca nu mai era nimeni pe care sa sperie.

     Dup ce a plecat psihopatii, a fost o perioada mai lunga de liniste in care surprinzator, nu a mai veni nimeni sa ne deranjeze.

 

La casute era liniste ca niciodata. Animalele nu se grabeau sa revina, insa vrabuiutul asta n-avea nici o grija :

Dupa ce s-a saturat, s-a urcat in casuta care se leagana ...


A verificat intai daca sunt pericole : intii la stinga ...

                                ... apoi la dreapta ...


  .. si apoi a inceput sa motzaie comfortabil linga noi. Omul Meu i-a tot povestit ca poate sa doarma ca o pazim noi sa fie safe sa nu o manince soimul. Ba chiar i-a zis ca poate sa vina sa doarma in buzunarul lui, la caldura ! I-a promis ca daca vine cu el, o ia acasa, ii face cuib incalzit, ii da tot ce vrea, inclusiv libertatea de a veni si pleca pe geam cind vrea vrabiutul ! 

Insa vrabiutul nu parea impresionat si se facea ca nu pricepe ce ii povesteste Omul Meu ...

I-a descintat Omul Meu cu povesti de vrajit pasarele, pina a adormit biata vrabie !


Nathatch-ul era si el in zona, culegea alune chiar linga noi ...


Si l-am chemat sa vina in palma fix pe sub nasul vrabiutei din cutiuta. 

Vrabiuta se uita cum veneau pasarelele in palma si pretindea ca doarme.


                                A venit de mai multe ori !

Hai vrabiut, vino si tu la tata in palma ! Ai vazut, a venit Nuthatchul de mai multe ori si a fost ok, hai vino si tu ! Nope ! N-a venit, da' nici nu a fugit si a preferat sa motaie in continuare.



                                         Alt Nathatch ...


                      ... s-a toti bitzait pe linga casute ...


                   ... le-a inspectat atent pe toate partile ...


           ... si se uita mirat ca nu a gasit nici o aluna .

                          A mai verificat o data ... tot nimic !


S-a dus pina in fundul casutei sa ricaie semintele, poate-poate prinde vreo aluna ratacita ! 


Singura casuta ramasa neinspectata era aia in care statea vrabiuta si codul nescris al padurii este ca aia mici nu deranjeaza pe cei mai mari decitei. Niciodata ! Suprinzator, Nuthatchul a incalcat legea si s-a dus sa caute alune in teritoriul vrabiutei. Din nou surpiza : vrabia nu a avut nimic impotriva ( de regula unul zboara ori se bat ) !


A stat vrabuta si a motait mai mult de o jumatate de ora linga noi in casuta. Si dintr-o data a facut "tzip" si a zburat pe linga urechea Omului Meu, direct in padure sa se ascunda. Veneau soimii sa caute prada la casute !

                Si dintr-o data totul a devenit pustiu ...

Up date la viespi ( viespile ) : prajeam papanasi si m-am dus sa verific daca au terminat viespile de mincat miere. In capacel era o viespe naclaita in miere ca abia reusea sa-si tina capul ridicat sa nu se inece. Mno, repede-repede sa o scot afara, insa era atit de multa miere ca nu a reusit sa se agate cu labutele de degetul meu. A trebuit sa o scot cu o furculita.

   Cind am pus-o in palma, curgea miere peste tot s viespea se facuse cirlig  cum fac insectele cind mor si se pusese sa moara la mine in palma ca stia ca nu are nici o sansa sa se curete ! Stai mai viespe ca te ajut eu !

   Si am dus-o la chiuveta, am turnat peste ea picaturi de apa calda care dizolvau mierea. A stat viespea, nimic nu a zis ! Nu s-a zbatut, nu a protestat, nu m-a intepat, ca stia ca sunt acolo sa o ajut. Dupa ce a reusit sa se miste, se intorcea pe toate partile ca sa o curat de miere, ba imi intindea si aripile sa torn apa pe ele ! A stat sa-i fac baita pina s-a scurs mierea aproape de tot. Cu singuranta ca mai erau urme de miere pe care eu nu le vedeam si pe care ea si le putea sterge singura.

Am pus pe pervazul ferestrei, chiar linga calorifer, hirtie igienica impaturita in doua si lunga, asa, de vreo jumatate de metru si am pus viespea pe hirtie. I-am explicat ca hirtia o sa absoarba apa, o sa ii fie cald linga calorifer ca sa nu raceasca de la baita ( ca afara e frig ), iar viespea a inteles si a inceput sa se frece de hirtie cu aripile si labutele ca sa se usuce.

   Dupa alti citiva papanasi prajiti, m-am intors sa vad cum se descurca viespea, sa vad daca mai ar nevoie sa -i mai fac o baita sau nu : viespea mea deja dadea din aripioare sa le usuce si le facea proba dca functioneaza in parametri. Functionau. functionau si labutele toate, era aproape pregatita sa zboare.

   Ii lasasem geamul intredeschis linga pervaz ca sa simta curentii de aer si sa iasa cind se va simti pregatita, insa biata de ea nu s-a descurcat. Cred ca era prea speriata de patanie. Se urcase pe geam si biziaia frustrata ca nu  poate iesi. Iarasi i-am intis degetul, s-a agatat de deget si cind am scos mina afara, a zburat fericita. 

Din pacate nu am nici poze, nici filme, ca eram singura acasa si trebuia sa-mi folosesc ambele maini ca sa fac baita la viespe. Si oricum, nici nu mi-a dat prin cap sa iau aparatul foto sa filmez, ca eram mult prea stresata sa salvez viespea. Pai ce, voi cind vedeti ca se ineaca cineva, ce faceti ? Ii ziceti omului sa stea asa, ca te duci dupa aparatul foto sa filmezi, ori sari sa il ajuti ? Mno ... tot asa si eu !

No comments:

Post a Comment