start counter

Saturday, January 8

Cele mai cuminti turturele

 A inceput sa se topeasca zapada, mergem la padure. Nici nu am ajuns bine, ca ratele au venit in inspectie sa vada cine a mai venit, ce le-a mai adus ...


Venise o veverita sa-mi ceara ceva bun si i-am aruncat alune in coaja ...


 ... ca e mai usor sa le care si sa sa le ascunda la cuib. Plus ca, daca puneam alune decojite, ratele le-ar fi mincat intr-o clipita si bietele veverite ar fi ramas fara ele..


                 S-a razgindit ! Poare ca ar mai incapea o aluna...


   Hai ca incerc, hai sa o indes !


Ups, toate cad ! Pina la urma ramin numa' doua ...


Le-a luat pe toate ? Au mai ramas si pentru mine ?


                                      Ma duc sa le caut ...


Pina la urma si le-a gasit, insa nu asta e inteersant, ci faptul ca avea virful cozii rupt, atirna gata sa cada insa veverita nu parea ca ar avea vreo problema.


                Ai vazut ratele ? Vezi ca pun ceva la cale !


Hmm, cam asa e ! Ratele incepeau sa dea tircoale pe linga veverite ...

-------------

Turturelele faceau si ele la fel ! Tiptil pe linga veverite sa pindeasca daca le iese si lor ceva de mincare ...


 Turturica nu a avut noroc ! S-a dus,a verirficat si erau doar alune in coaja, iar ele maninca intotdeauna numai graunte. Ghinion !


........


Intre timp au aparut si ratele, curioase sa vada ce mincau veveritele ...

               Ia sa incercam si noi, ca par a fi de mincare !

Eu nu m-am priceput sa le inghit, da' hai incearca si tu, poate ai mai mult noroc !


                        Se poate ! Va zic eu ca se poate !



Intre timp, venise ciocanitoarea portocalie intr-o vizita scurta la casute. atit de scurta a fost vizita ca am apucat sa fac doar o singura poza !


                         Cardinalii pindeau din pomi ...


... momentul potrivit sa mearga la casute ...

... si apoi sa sara pe jos in cautare de alune si seminte.

Intii a sarit barbatusul ( cel rosu ), apoi si-a facut curaj si femeia :


S-a dus direct in casute, ca le umplusem cu alune si smeinte, pe alese.


Pe jos, ratele mincau alune in coaja ...


                             ... la concurenta cu veveritele.


                 Intre timp au venit si citiva Blye Jays ...

... care au vazut ca ratele mincau alunele, asa ca s-au dus sa fure si ei !

                   Safety check, calare pe alune ...

Nu orice aluna e buna, ci numai alea care ii convin lui... Pe care sa o iau ?



Singurele animale care au ramas pe dinafara, sunt turturelele !


Ele maninca numai seminte, insa ratele radeau tot ce le iesea in cale. Bietele turturele incercau sa ciupeasca pe ici pe colo, pe margine, ce nu reuseau ratele sa inghita...


Si s-au gindit, s-au tot gindit cum sa faca sa prinda si ele mai multe seminte. La casute ele nu se duc in mod normal, ca sunt pasari timide si cuminti.


Pina la urma au ajuns la concluzia ca singura solutie este sa mearga sa manince din casute. Dar ele sunt pasari pacifiste, niciodata nu se cearta cu alte animale. Cum sa faca ele sa intre in casute si sa evite scandalul cu alte pasari , agresive si turbulente ?

Simplu ! Au decis sa-si astepte rindul, pina termina de mincat ceilalti ...


... si abia dupa ce acestia pleaca si se elibereaza casuta ...

 

  ... sa mearga si ei in casute ! Mi se intimpla de multe ori sa observ cum turturelele, si in general animalele din padure sunt mult mai umane decit milioane de bipezi din specia umana.


                        In sfirsit, putem minca in pace !


La celelalte casute e nebunie ...


         Blue Jay nu se lasa pina nu inghit toate alunele ...


... la concurenta cu veveritele ! Uite, a venit veverita cu coada rosie !



                                       Oare sa ma duc ?


                   Hai mai, lasa-ma si pe mine !

Nu ?! Bine, las' ca ma duc in alta parte ...



... la casuta asta !


Ia uite, a venit si Mot Alb Jr. !


Nu a stat mult pe ginduri pina sa se instaleze la o casuta cu alune...


Da, erau si ciocanitori...


------


Era frig si asta micu' isi infoiase penele ca sa se incalzeasca ...


Am vazut si citiva pitigoi asa de grabiti ca abia am reusit sa le fac o poza ! Este un pitigoi care de fiecare data cind ma duc la casute imi sare in palma ca sa-si ia aluna. De data asta erau alune peste tot in casute si pe jos, dar el a venit sa -mi sara in palma, cum obisnuieste el sa-mi spuna ca se bucura ca ma vede. 

      Dar eu faceam poze si nu l-am vazut, asa ca Omul Meu mi-a zis ca s-a dus la punga de la picioarele mele, si-a luat o aluna si a plecat. Nu s-a lasat mititelu' pina nu m-a salutat de bun venit !


Cam asta a fost vizita noastra la padure...


... insa inainte de a pleca, ma duc sa spionez ratele de la riu...


                            -O rata se spala !


-----------

-----------------------------------------


-----------


Lua apa in cioc ...

... si isi spala penele ...

                                        Am si film !


Acum ca am spionat ratele, let's go home !


1 comment:

  1. Ce povesti frumoase din Padurea Alba, acum!
    Zapacite ratele! Sa manance ele alune in coaja! :))
    Turturelele sunt regale intre toate celelalte vietati zapacite! 😊
    Ai dreptate, vietatile sunt mai umane, mai intelegatoare decat multi oameni...

    ReplyDelete