start counter

Saturday, January 1

Ratele fac greva !

 Tocmai cind ma pregateam sa ies din casa, a inceput sa ninga ! ninsoare din aia cu fulgi mari de se depunea strat de zapada in citeva minute.


Cum am ajuns in parcare, nici nu am apucat sa ies din masinai, ca o veverita deja se infiintase in doua labute linga usa, ca sa ma intrebe ce i-am adus. De pe scaunul meu nici nu aveam cum sa o vad, noroc ca mi-a zis Omul Meu ca e acolo, sa am grija sa nu o lovesc cu usa !

Am iesit din masina si am chemat-o ! Hai la mama !


                                  Uite, ti-am adus alune !


                             Hai, ia si tu un biscuite !


                            ... si fugi cu el in padure !


La casute era inghesuiala mare, insa abia se vedea ceva de sub zapada ...

                                 Mi se pare mie, sau ...


                       ... a venit cineva cu alune la noi ?


Daaa, sunt chiar alune ! Uite ca cheama ciocanitoarea sa vina in palma !


 


 Nu, azi nu intereseaza pe nimeni joculetele cu saritul in palma, ca n-avem timp de pierdut in frig !

Turturelele stateau adunate gramada intr-un singur pom...

                                                          ... si asteptau ...

Cind m-au vazut ca am venit, au sarit direct in zapada si asteptau sa le dau seminte, insa nu reuseau sa le gaseasca, atit de pufosa era zapada.


Las' ca ratele nu aveau nici o problema sa gaseasca mincarea in zapada ! Cum m-au vazut, cum au inceput sa vina dinspre riu la casute !


                  Haideti la mama ca v-am adus paine !


Ratele cele noi, American Black Ducs erau tot aici in crdul de Mallards ducks.

Aveau ciocul plin cu zapada de la atita scormonit dupa bucatile de paine.

Au mincat toata painea, dupa care s-au dus sa inspecteze imprejurimile, poate-poate mai gasesc ceva de mincare ..


Stiau ele ca unde sunt turturele, sunt si seminte.... Da' nu si de data asta !

Si daca au vazut ca nu mai este de mincare, s-au pus cuminti si asteptau. Se uitau in ochii mei si asteptau sa le mai dau. De fiecare data cind se termina mincarea, ratele plecau inapoi la riu. Da' nu si de data asta ... Faceau greva !

Hai mai, ratele, ca nu mai am de mincare ! Ati mincat tot ! Le-am aratat punga goala, le-am aratat palmele goale ca nu mai am ....nimic ! Noi de aicea nu plecam !

                   La casute mai erau alune si ceva seminte ...


                      Venisera o gramada de Cardinali ...


                        ... pindeau alunele cazute prin zapada ...


                   Topaiau prin zapada de n-aveau treaba !


Isi gasise bucatele de paine ramase de la rate si se bucura de ele ...

Ningea peste ei si nu aveau nici o treaba, mititeii !


                                Mai sunt alune ? Unde ?


                                 Cred ca am vazut una ...


                                          ... la casute !

                                La casute ma duc si eu !

           Ce vorbiti voi acolo ? ! Casutele sunt deja ocupate !

                                         De veverite !

                                      Ati vazut ratele ?

      Sunt tot in greva la marginea padurii... stau si astepta ....


             ... poate te indupleci si le mai dai mincare ...


                               Mincare ? Unde, unde ?


               Ma duc sa caut impreuna cu turturelele !


                                Ma duc, ma duc hotarit...

                    Ia uite, ratele au decis sa iasa din greva !


                                          Serios ?

                   Da ! Deja se duc prin padure, inspre riu ...


                           ... ca sa inceapa balaceala !


Hai ca va las sa mincati la casute, ca mi s-a umplut aparatul foto de zapada si de apa ...


... si ma duc inapoi acasa, ca nu imi mai simt degetele de la frig. Nici nu mai pot apasa pe butonul de la aparatul foto !


3 comments:

  1. Uaaaaauuu! E incredibil cate postari am pierdut! Nu stiu ce s-a intamplat, dar nu s-a actualizat blogroll-ul si m-am gandit ca n-ai mai postat pentru ca nu ati mai fost la padure. :( Ceea ce m-a mirat - mai ales cand a sosit primavara - dar...

    Aceste imagini au racorit atmosfera! A fost tare cald si azi pe aici. Vazand micutele vietuitoare in zapada am simtit ca si cum ar ninge deasupra mea. :)) Dragele de ele - iau totul asa cum vine; si va poarta recunoastinta pentru ceea ce faceti pentru ele. ❤️
    Incet - dar sigur! - voi vedea toate postarile. 😊

    ReplyDelete

  2. Chiar ma miram oare unde esti ! M-am gindit ca poate nu te mai intereseaza maimuteii si ai plecat. Ma bucur ca ai revenit, have fun ca au fost o gramada de intimplari, postate toate pe blog !

    ReplyDelete
  3. Multumesc!
    Cum sa plec de aici?! ❤️

    ReplyDelete