start counter

Saturday, October 22

Ratele smechere

                                                      Tu cine esti si de ce ce ai venit la noi ?

                                   De ce ne-ai adus de mincare ? Nu te cred ca ne iubesti !

                                         Nu, nu ma dau jos din pom, ca sunt prea multe rate !

                    ... si in loc sa le alungi in padure, tu le dai sa manince ! Nu ma mai joc cu voi !

                                                                       What ? 

                                        Veve, da-te jos din pom ca ratele nu iti fac nimic !

                                          Hai curaj, veve ! Daca sari jos, primesti alune !

                                                                       Bravooo !

                        Ai vazut ca nu ai patit nimic ? Ratee sunt ocupate sa manince graunte ...

                                                             ... si sa se bata intre ele !

----------------------------------------

                        Imediat ce ne-am asezat pe scaun, au venit veveritele sa le dam alune :

------------------------

                                      Ratele au mincat si s-au culcat pe linga noi ...

-------------------------------------------------

                                                   ... si pe cind motaiau ele mai cu spor ...

                                     Au observat ca vin veveritele si primesc alune de la noi !

                                  Asa ca s-au trezit din amorteala, si-au scuturat aripile ...

                      ... si au venit si ele sa ne ceara alune ! Intai o ratusca mai curajoasa ...

                                                                  ... si apoi intreg stolu' !

                                               S-au dus sa ceara si de la Omu' Meu ...

Dupa ce au terminat de mincat painea si grauntele pe care le-am dat eu, ratusca cea curajoasa a venit iarasi la mine sa-mi mai ceara ! Pur si simplu se proptise linga ruscacul meu si ma privea fix ... cind cu un ochi, cind cu celalat ...

                                       N-am mai rezistat si i-am aruncat un miez de paine .

-------------------------------------

                Si i-am mai aruncat unul si inca unul, si inca unul ... pina am terminat toata painea.

                                                   A mincat si a plecat multumita in padure ...

Nu, nu, ca ratele nu au renuntat asa de usor ! S-au regrupat strategic la marginea padurii de unde ma padurii si asteptau sa vada ce fac ...

                            Si cind au vazut ca iarasi vin veveritele sa primeasca alune ...

... au venit si ele dupa veverite ! Nu toate au venit, ci doar citeva rate mai dezghetate care s-au prins repede la cit e casu' ...

Si acuma avem problem : veveritele nu vad prea bine si se orienteaza mai mult dupa miros. In schimb, ratele vad foarte bine si observa aluna inaintea veveritelor, se duc si o maninca.

Si chiar daca veveritele observa la timp alunele, ratele oricum se duc si le fura, pentru ca sunt mari si alunga veveritele. Bietee veverite ramin mareu nemincate !

Asa cum se vede pe film, veverita nu are nici o sansa in fata retei. Nici o aluna nu a reusit sa prinda. Iar daca arunc un pumn de alune, rezultatul e acelasi ; merge rata si alearga veverita ca sa manince ea toate alunele. Si oricum, pina gaseste veverita o aluna, rata maninca un pumn intreg ... vorba aia, stricam orzu' pe giste.

A trebuit sa schimb strategia : am chemat veveritele la mine, sa manince direct din punga cu alune, ca ratele se tem sa vina chiar atit de aproape ( credeam eu )...

                                                            Veveritele au venit ...

                                                        ... dar au venit si ratele ! 

Acum aveam o dubla problema : trebuia sa pazesc veveritele sa nu fure pungile cu alune si sa fuga cu ele in padure si trebuia sa pazesc ratele sa nu vina prea aproape sa sperie veveritele. Bastonul pentru cainii plimbai fara lesa ( e on leash area ) s-a dovedit a fi extrem de util sa tina pe toata lumea la locurile lor .

Nu doar ca am reusit sa hranesc veveritele fara sa-mi fure punga cu alune ( de data asta ) ...

... dar am reusit sa-l pasez si pe soricel sa poata minca si el fara sa il sperie veveritele ! Sau ratele rele !

----------------------------------------

                                          A venit soricelu' si s-a ascuns cu totul in pungi ...

----------------------------------------------------------

                                                 A stat mititelu' la mingaiat ...

                                              L-am admirat cit e de frumos si de fisnet ...

... am asteptat dupa el sa termine de incarcat grauntele in obraji  si abia poi am plecat spre casa.

... pentru ca acasa pe pervaz ma asteptau alti prieteni sa-i hranesc ! Viespile care ma viziteaza in fiecare vara si primesc miere intr-un capac de pet din plastic !

Toata vara am avut fun cu viespile ! Am scaunul pe care stau la computer chiar linga geam si ele intra in casa, inspecteaza masa, stau pe mina mea, mi se aseaza in par si in general zboara si bizaie in jurul meu. La inceput am crezut ca s-au ratacit si le-am scos afara cu foaia de hirtie si paharul, insa in secunda doi s-a intors pe linga mine inapoi in casa si au stat cu mine la calculator.

   Pur si simplu se aseaza pe mine si stau, iar eu ma bucur de ele. Le-am dat sa linga miere de la mine din palma si am descoperit ca de fapt aspira mierea cu o trompita mica dar foarte puternica, un soi de mini aspirator.

 Turnam miere in fir subtire cu o lingurita de sus, sa cada in capacelul lor si viespile se distrau ... in felul lor : se agatau de firul de miere si faceau rapel pina jos in capacel, apoi zburau inapoi sus la lingurita si iarasi rapel . Si tot asa, pina terminam de turnat mierea... se dadeau pe firul de miere si ma faceeau sa rid. N-am avut cum sa si filmez si sa torn si mierea, dar a fost haios. Vin viespile in fiecare zi cit mai e vreme buna afara si cara miere. In zilele insorite cara cite 5-6 capacele pe zi, dar cind e mai frig ... mai putin sau nu vin deloc. 


3 comments:

  1. Te-ai descurcat perfect sa le tii la respect si pe ratze si pe veve, si sa poata papa si soricelul. Nu e mirare, pentru ca nu ma indoiesc ca te descurci - tu le cunosti, ele te cunosc, si va respectati reciproc (sau aproape! :))) Ma gandesc la veve care a furat punga cu alune) :)
    E delicios soricelul, cu ochisorii lui ca margelutele, iar cand il vad cum sta sa fie mangaiat nu ma pot gandi decat la ce senzatie faina e sa poti mangaia o astfel de salbaticiune care dispare in peisaj cu asa viteza!
    Veverita, in concurenta cu rata la mancat/gasit alune, parea capiata, draga de ea! ❤
    Si la final: moaaaaamaaaaa, cate ratze! :)) E aproape clar ca toti puii au devenit adulti! E aproape de inteles ca veve nu avea curaj sa coboare din pom!
    Multumesc pentru frumos!

    ReplyDelete
  2. Vaaai, aia cu furatul eu nu o consider semn de disrespect, ci e doar instinctul de supravietuire, asa ca e totul ok. Da' stau cu ochii pe ei ca pe butelie ca astia au in cap numai cum sa faca sa-mi fure alunele. Pe toate, daca se poate ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu ca e instinct de supravietuire. 😊 Glumeam pe seama veveritei "furacioase". 😊 Ce idee i-a venit! :))

      Delete