start counter

Thursday, November 3

Ciocanitoarea cea timida

             Dimineata pe racoare, la Vest aveam spectacol, asa ca am decis sa mergem la padure...

        Cind am coborit din masina, un veveritel ma astepta curios sa stie daca i-am adus alune ..

                                          Chiar asa, ai adus alunelele ori le-ai uitat acasa  ?

                                        Nu, nu !  Nu se poate sa le uite ! Nu exista asa ceva !

                                                                   Pai unde pleci ? 

                                                 Nici nu ai venit bine si deja pleci ?

M-am dus in padure sa las niste banane super coapte pentru marmote .Le-am pus pe jos si am dat sa plec, insa m-am uitat in urma ca am auzit un fosnet de frunze ... Soricelu' venise deja sa le inspecteze, ca nu e pentru cine se pregateste, ci pentru cine se nimereste !

                            L-am prins in fapt cind tragea cu dintisorii de coaja si minca miezul ...

L-am lasat sa manince linistit si m-am intors la casute, unde Blue Jayul ala spin fura alune de sub nasul veveritelor, profitind de faptul ca ele nu vad prea bine  ...

                                                            Si eu am gasit una !

                                                            Am vazut pitigoiul in pom ...

                                                   ... si l-am chemat in palma sa-i dau alune ...

              Asta micu' e un pui de cardinal care ma supraveghea din pom cum chem pitigoii ...

                     ... si a facut ochii mari de surpriza, cind a vazut ca a venit pitigoiul la mine !

                              ... si l-a chemat si pe frate'sau sa vina sa se uite !

                                                                 Si eu am vazut !

                                                           Vin si eu ? Ma primiti ?

                                                                     Hai vino si tu !

Nuthatchul asta cu burtica alba niciodata nu vrea sa vina la noi, insa ne da tircoale si ne priveste ofticat atunci cind vede ca hranim pitigoii. De multe ori se cearta cu ei si zboara in cercuri in jurul nostru tipind unii la altii si de nervi mai gresesc directia si se mai izbesc de noi.

                          Asa ca lui ii pun alune in casute, ca le vineaza cu predilectie ...

     .. si trebuie sa se grabeasca inainte sa vina veveritele la casute, ca alea nu-l lasa nici sa se apropie de alune !

        Au inceput sa vina din padure tot mai multe veverite care desigur, se cearta intre ele ...

 ----------------------------------------------------


               ... insa Mot Alb e smecher si evita aglomeratia ! Vine sa caute alune pe linga mine ...

                               ... ii arunc o aluna si se propteste pe coada sa o manince ...

 ... dupa care vine si se aseaza relaxat linga mine si maninca alune pina se satura. Lui am incredere sa-i las capacul, ca nu fura. De fiecare data urmareste acelasi ritual ....

                                                             Am vazut soricelu' !

                                                             Hai la mama, soricelu' !

 


                                                                  Si a venit !

                             Apoi s-a dus si la tata sa scarpine prin pungile cu mincare ...


Era atit de ocupat sa manince din pungi, ca nici nu baga de seama ca il scarpina cineva ...

                Am vazut ca ai dat alune soricelului si mie nu ! Si noi veveritele vrem alune !

 

 Hai jos sa primesti si tu o aluna ... sau poate doua, daca esti cuminte si nu te bati cu alte veverite !

 


                           Cioara se uita din pom cu maximum interes, ca voia si ea alune

 


... insa au inceput sa vina ratele din padure si astea nu iarta nimic, maninca tot ce prind, in special alune.

=============

   Singur soricelu' reuseste sa manince impreuna cu ratele, insa si asta se uita confuz cind a vazut cite sunt de multe !


                        A venit o ciocanitoare mica si timida care nu a vrut sa vina in palma ...

                    ... dar a venit  dupa aluna, cind i-am aratat ca ii aruncam una pe jos. 

Apoi s-a dus in casuta sa faca prada ! Dadea jos cu ciocul semintele de floarea-soarelui, ca ea cauta alune !

                                                Prietene, hai vino in palma dupa aluna !

Si a incercat sa vina dar ... ori nu a stiut cum sa aterizeze ( problema asta o au toti puii de pasarele ), ori i-a fost frica si a renuntat in zbor.

                                                              Gata, deja pleci ?

Plec. pentru ca azi e cam pustiu la casute, nici animalutele nu se mai joaca pe afara de cind nu mai e cald si soare ...

                                          Mai chemam o data pitigoiul in palma ...

                           ... si chiar plecam ! Mergem acasa, sa admiram luna portocalie ...


4 comments:

  1. Ce faina e Luna! Superba fotografie! Uau!
    *
    Soricelul stia el bine ca e mangaiat, dar acum e increzator si-si vede de ale lui. :)
    Deci asaaaaa... :) Soricelul prefera alunele in coaja si bananele fara coaja! Ce dulce e cum molfaie banana! ❤
    Dragalasa foarte e si ciocanitoarea timida! ❤

    ReplyDelete
  2. Soricelu' e smecher. S-a prins el ca daca sta la scarpinat, primeste cite alune poate duce, pe alese ! si e asa de egoist ca nici macar nu se sinchiseste ca suntem si noi acolo, sa ne zica un " Hi ", ceva ... Nimic ! Ignore total. Sta la scarpinat cita vreme are de indesat alune in gura, dupa care... screw you guys, I'm going home ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tare esti hazlie cum descrii "smecheria" soricelului! :))

      Delete
    2. Deja mi-e dor de soricei, ca astia s-au dus primii la hibernare. Cum a piscat putin frigul, cum au disparut in tunelurile lor ....

      Delete