start counter

Monday, November 14

Rata cu aripa rupta

                                                               Azi la padure ....

 


 ... e al doilea an iin care stejarii nu au facut ghinde. Nucul a rodit anul trecut cam un sfert din cit facea el nuci de obicei, iar celalat nuc tinar care anul trecut a rodit niste nuci cit ghida, anul asta nu a mai rodit nimic. In fine ....

                                           La casute nu erau decit turturelele ...

 ... stateau zgribuliti si curiosi sa vada ce seminte le-am adus, ca ei nu maninca nimic altceva.

... si  mai era  o casuta rupta si turtita, semn ca maimuteii nu au fost cuminti. Cel mai probabil, veveritele sau ratonii.

                                                  Chiar asa, ce ne-au adus ? !

                                                           Unde, unde  ? !

                                                            Ma duc sa vad !

                                        Nu ne-a adus decit graunte, asa sa stiti !

                                                 Nu creeed ! Nu cred una ca asta !

          Bine, las' ca pina astept, ma duc sa ma indop cu niste graunte, ca's bune si alea de un necaz ...


                                 Eu zic sa avem putina rabdare pina isi desface rucsacul ....

                Uite-o ca si-a intins scaunul ! Scaunul ala care ne da alune ! Tot e bine si asa !

Un pitigoi s-a dus sa inspecteze alunele de pe scaun, dar l-am chemat sa-i dau alune din palma. A renuntat sa-si ia de pe scaun unde se simtea mai safe, ca sa vina la mine. M-am simtiti super-super onorata !


                                       Hai mah, luati si voi alune, ca  prea atenti stati la pinda !


                                                                 Vino si tu !

                                            Uite, va pune mama alune si in casute ...

                                                ... mergeti repede sa mincati ...

---------------------------------

                                                ... inainte sa vina Monstruletul ....


                                                                 -----------------------

 

                                ... sa va zburataceasca ca sa va manince el alunele !

Eu chemam alt pitigoi, ala din casuta,si numa' ce am vazut ca Piciorus imi sare in palma sa-si ia aluna ! Bravo, Piciorus !

 
 
Cum au simtit miscare la casute, cum au inceput sa apara ratele in inspectie ....


                                                    Direct la mine veneau, hotarite ...

                        ... iar restul cirdului s-au dus la Omu' Meu sa-l intrebe despre ceva paine ...

Cind s-au adunat mai multe, primul lucru pe care l-au facut a fost sa se bata ! Doua rate tineau reciproc de cioc si se smuceau nervoase, iar ratele dn galerie le impungeau cu ciocul si le indemnau sa se opreasca !

Deci treaba e asa, verificata si para verificata de-a lungul timpului : daca un animal are nevoie de ajutor sau doar are nevoie de compasiune, ala vine negresit la mine sa-mi arate ce a patit. Ca are nevoie de ajutor, ca nu are ... ala vine la mine sa-mi arate ca a facut buba. De asta e plin la casute cu animalute care mai de care mai jerpelite, bolnave, batute, etc. Vor sa le vad si sa le compatimesc, ca de ajutat nu am cum sa le ajut.

  Insa daca un animal vrea sa manince ori sa se joace, se duce direct la Omu' Meu si abia apoi vine la mine. 


 

Rata asta are aripa rupta si s-a vindecat in pozitia asta, ca nu o poate misca. E sudata in pozitia asta. Ce a patit ? Cel mai probabil s-a batut cu alte rate, ca le-am vazut cum fac : stau piept in piept, isi desfac larg aripile si se bat cu ele.

         Rata e destul de functionala, nu pare ca are dureri, dar a venit sa o vad si sa o compatimesc ...

                               Am profitat de faptul ca veveritele mincau cuminti ...

                                                   ... si am chemat Nuthatchul ...

... care de pe deget a sarit sa-si ia aluna de pe piciorul Omului Meu ! De regula sunt multi ciripei pe linga el, care se bat, se alearga si se izbesc in aer intre ei, ba se mai izbesc si de noi  ! Si ca sa nu se mai certe, isi pune alune si pe picioare si in palma, sa poata veni cit mai multi deodata... sa fie pentru toata lumea !

                                                     Hai mai, ciripel, vino din nou !

                                                         Hai, de data asta vino in palma !


                                     Cioara pindea de pe creanga si pretindea ca nu  pricepe ...

                               ... dar pina la urma s-a hotarit sa coboare dupa graunte...

                                     ... si a cautat ce a cautat, pina si-a gasit si o aluna ratacita !

                                                         Ia uite ! A venit ciocanitoru' !

Am chemat ciocanitoarea, insa nici gind sa vina ! Statea pe creanga si se uita la mine ... nici nu venea, nici nu pleca. Si a trebuit sa vina Omu' Meu, sa ii torn alune in palma si sa o chemam amindoi ! Doi oameni in toata firea, cu par alb in cap, descintam la ciocanitoare, doar-doar se invredniceste sa vina la noi in palma....A binevoit sa vina ... la el, ca's best friends.

                                                            Asta a fost tot. I'm gone !


2 comments:

  1. Fain cu elicopterul! 😊 Un ciripel urias; un robot. 😊

    O compatimesc si eu pe ratusca aceea cu aripa franta... Sper ca poate zbura, sa n-o prinda vreun pradator...
    Acel Blue Jay care culegea graunte de pe jos parea un ofiter care mergea cu mainil la spate si, din cand in cand, se ploconea spre unul cu grad mai mare. :)) Simpatica pasare! 😊
    Ce faine sunt si fazele acestea cu pasarile care isi iau alunele din mainile voastre! Un deliciu! ❤
    Chiar ca au fost cuminti veveritele! Parca si mosntruletul a fost in toane mai bune. 😊

    ReplyDelete
  2. Ratusca nu poate zbura ca are aripa fixa in pozitia aia. Nu are cum sa supravietuiasca peste iarna daca nu poate zbura, ca se blocheaza in zapada si o prind vulpile. Daca reuseam sa o prind eu, o luam acasa si o tineam cu mine in apartament pina ii gaseam un loc mai bun, da' nu am prins-o.

    ReplyDelete