start counter

Tuesday, November 8

Ratonul cere ajutor

                       Nici nu am coborit bine din masina, ca m-au luat ratele in primire..


                     ... si a trebuit sa le dau repede niste graunte, ca macaneau la mine !

                   Pe Omu' Meu il luase in primire o veverita care voia sa stie ce i-a adus !


   Venise pregatit cu biscuiti in buzunar, ca stim deja ca astia mici nu au rabdare nici sa coborim din masina. Cum vad masina ca parcheaza, imediat vin si tzopaie in jurul ei, ca ne cunosc masina. De multe ori nici nu pot sa deschid usa si trebuie sa le arunc mincare pe geam ca sa plece de acolo. 

 


                             Intre timp, din padure mai venise un cird de rate !

 ..............................

                              Apoi au venit sa ceara graunte si de la noi ... de la el ...

                                                       ... si de la mine ...

             Veveritelu' asta mic s-a speriat de rate si s-a refugiat sa manince linga mine :  

                         


             ------------


                               I-am pus alune linga mine sa manince pe saturate :


                                                       Ratele s-au batut ...

                              Intai s-au certat si daca n-au razbit, s-au ciupit de coor !
                                     


                                    ... apoi au mincat si au plecat inapoi la riu, in padure.

Si am auzit de sus din pom, cum latra o veverita nervoasa. Se certase cu cineva in mod cert, ala luase ceva distanta si ii raspundea inapoi !  Veverita se tura in continuare, injura si il blestema de rasuna padurea .

Nici nu ne-am asezat bine pe scaun, ca a venit visepea in vizita. Voia sa vada ce i-am adus, ca de fiecare data ne intimpina cind mergem la casute.


                           Pina s-a jucat Omu' Meu cu viespea, eu am pus alune la casute ...

           Cind a vazut ca e rost de alune bune si sarate, veverita s-a calmat si a venit sa manince.

Veveritoiul asta negru e nou pe la casute si inca nu s-a prins cum sa faca sa manince din casute, da' se descurca si el cum poate ...

                                                            Hey, pitigoiul  ! 

                                                                   Vino la mama, ciripel !

Cardinalii se uita cum vin celelalte pasarele, insa ei si Blue Jays nu vin niciodata in palma, ca sunt precauti .

                              Ia uite ciocanitoru ' ! Nu l-am mai vazut de ceva vreme ...

                                                 Ciocanitoru', vino sa te mingaie tata !

                                             Uite, scaunul care da mincare ti-a adus alune !


           E fascinatia scaunului care da mincare... toti vin sa ceara alune ! Un Blue Jay ...

                                              


                                                   ... si o gramada de veverite ....


Monstruletul a venit din padure si supraveghea confuz de pe o creanga ...

                                                   A vazut ca le aruncam alune ...

 


 -----------------------------------------------

                                             ... si toata lumea maninca multumita ...

... asa ca pina la urma si la coada, s-a hotarit sa vina si el asa, mai pe ocolite ...

Nu il pot face nicicum sa priceapa ca tot ce are de facut e sa vina pe linga mine, ca ii arunc alune. Nu intelege, ca el e mai timpitel, bietul de el ! De data asta s-a luat dupa celelalte veverite si a reusit sa prinda citeva alune.

   Cioara a incercat si ea sa vineze alunele, insa nu avea sanse la concurenta cu Blue Jayul, ca asta are vederea foarte buna si e tupeist nevoie mare ...


           Si de nervi, s-a dus sus in pom ca sa tipe tare si sa-si verse amarul in padure ...


                    Blue Jayul s-a plictisit sa vineze alune pe sub nasul veveritelor ...

... si a preferat sa se inghionteasca cu ceilalti Blue Jays pentru alunele din casute .

------------------------------

                                                        Cine mai vine la tata ?

                                            Ala ... eu ! Ala... eu ! In total 5 ciripei in palma !

                                                             Si chiar inainte sa plec ...

... Nuthatcul a fost amazing ! Statea pe spatarul scaunului si voia sa sara pe scaun ca sa-si ia alune, dar l-am chemat eu. Si se bitaia pe spatar ... sa mearga pe scaun, sa nu mearga ... sa vina la mine, sa mearga pe scaun ?  In final, a decis sa renunte la scaun unde se simtea mai safe si sa vina in palma la mine ! Yep, ne-a susrprins pe amindoi si m-am simtit onorata ca m-a investit cu toata increderea lui de ciripel.


                                                                   Gata, pleci ?

Si am plecat ! In oras la supermarket. Am parcat masina si cind am coborit ... un raton !

Ratonii sunt animale nocturne, dar asta se trezise si era chior de somn si confuz. Nu stia de el, nu stia incotro sa o apuce, dar eu aveam mincare in masina, ca veneam din padure ...

                               Ia cu mama, vrei biscuiti pentru catei ? N-a vrut.

                            Dar a vrut biscuiti si paine. A mincat cuminte linga mine ...

... si apoi a venit sa il hranesc eu din mina, de parca era animalul meu de companie.

M-a lasat si sa il mingai ! Ratonii sunt animale foarte fioroase si canadienii se tem sa se apropie de ei, dar pe mine ma iubesc animalele salbatice. Da, am avut si spectatori, dintre trecatori care se opreau si ma priveau stupefiati, atentionindu-ma ca e animal salbatic, e periculos si o sa ma muste si mai stiu eu ce, insa ratonu' avea alta parere.


Am stat cu el pina a mincat, dupa care s-a catarat pe mine sa il iau in brate. L-am imbratisat ca pe copii. Si voia sa vina cu mine, sa il iau acasa. Se tinea scai dupa mine si incerca sa se catere pe mine ca pisicile, ca sa il iau din nou in brate !

Nu avea nimic, nu era bolnav, totul era in regula, doar ca voia sa vina cu mine acasa. Daca nu as fi locuit in apartament ci la casa, l-as fi  luat. Si ce daca e animal salbatic ?

Mi se rupea sufletu' ca a trebuit sa il resping si sa-i spun ca nu il iau cu mine acasa . Nu e pui ci e adult si a inteles, insa era asa de suprata ( si el si eu ) !

I-am pus alune sarate pe bordura, ca nici un animal nu rezista in fata alunelor sarate. Macar sa-i aduca un strop de comfort ...

                             Pina a fost el ocupat cu alunele, eu m-am dus la supermarket.

                                   Cind m-am intors, l-am gasit dormind resemnat.

                                          S-a uitat peste umar la mine ...

                                      ... si s-a culcat la loc ! Nu mai rezista de somn.

Nu, ratonu' nu e ratacit in oras, ca astia noaptea ies de prin ravine si de pe unde au ei casuta si vin pe strazi ca sa caute prin gunoaie. cine stie, poate era asa de obosit ca nu a mai apucat sa mearga la casa lui si s-a culcat in spatiu asta verde ! Insa vine noaptea, se trezeste odihnit si vioi si se duce la treaba lui ... Insa daca as fi avut casa mea, il urcam in masina si faceam animal de companie cu casuta  pentru catei in fundul curtii.


4 comments:

  1. Dragul de raton... ❤ ❤ ❤ Sper din suflet sa fi ajuns cu bine la casuta lui! Sa nu fi fost la cineva in curte si sa se fi saturat omu' de el sau a fugit ratonul... Vreau sa cred ca a ajuns in siguranta la casuta lui. ❤
    *
    E mortaaaalaaaa ciocanitoarea pe scaun! E cevaaaa.... Ce figura are! ❤
    Vazand ciripeii care aterizeaza in palma mi-am amintit de acei doi pui de Cardinal care priveau, nedumeriti, de pe-o craca (in alta postare).
    Mi-e drag si de Monstrulet! ❤

    ReplyDelete
  2. Aww, nu exista ca ratonul era animalul de curte al cuiva, ca sunt animale salbatice ! E ilegal sa il tii drept pet si canadienii oricum se tem de ei pentru ca ratonii sunt agresivi, foarte agresivi. Plus ca ratonii le rod casele ca-s de carton si sapa tuneluri prin pereti de platesc astia mii de dolari la firmele de animals removal ca sa ii scape de ei. A ajuns cu siguranta la casuta lui imediat ce s-a innoptat, nu am nici o indoiala. Doar ca mititelu' voia sa vina cu mine acasa sa fiu mamica lui desi era adult. Si eu l-as fi luat cu mare drag daca as fi avut casa, i-as fi construit o cusca in fundul curtii si era liber sa vina si sa plece cind doreste ( ca astia in fiecare noapte merg km intregi prin oras si prin paduri ca sa caute mincare ). Chiar daca l-as fi hranit eu, tot avea in instinct sa bintuie noaptea prin oras .

    Cardinalii au observat ca vin pasarelele in palma si de citeva saptamani ma urmaresc sa vada care-i treaba. Stau si pindesc... si pindesc .... Poate pina la urma se hotarasc sa vina si ei .

    Daaa, ciocanitoarea pe scaun e ceva ... special. Si ce gheare are ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multumesc pentru informatiile despre ratoni.
      Banuiesc ca cei care lucreaza la aceste firme ii scapa pe canadieni de ratoni luand animalele si ducandu-le departe, nu cum scapa (uneori) astia din Ro de pisici: otravindu-le... Noh! Ca mi-am amintit! Au pus otrava pentru soarecii din garajele de la subsolul blocului... Chiar sper ca pisicile nu mai au instinct de vanatori si nu se vor da la soareci! Si bine (un fel de a spune) ca soarecii nu vor muri "la vedere", ca-i mai ciugulesc si ceva pasari care nu se dau in laturi de la vietati moarte... Uf...

      Au cardinalii niste mutrisoare de... cardinali! :)) Foarte seriosi. 😊

      Delete
  3. E ilegal sa omori ratonii si astia respecta regulile, ca nu stii cine te vede si te piraste, ce camera te filmeaza, etc. Pedepsele sunt nasoale si canadienii chiar respecta regulile ca astia-s roboti, nu oameni. Dar nu-s asa bestii cum sunt romanii, ca au orgasme cind tortureaza asi omoara animalele. Asa ceva nu se intimpla in Canada.

    Deci da, firmele ii prind in niste capcane speciale, niste custi cu gratii care ii inchid inauntru fara sa ii raneasca si ii duc pe ravine si ii elibereaza acolo. La noi padurile ( ravine ) sunt hectare intregi in interiorul orasului , deci e simplu de ajuns.
    Insa ratonii sunt stricaciosi rau de tot ca intra sub acoperisurile caselor sau in pereti ca's de carton si rod tuneluri inauntru, de platesc apoi mii de dolari oamenii ca sa isi repare casa. Si mai sunt si agresivi.

    ReplyDelete