start counter

Thursday, March 2

Ratele smechere

                                               E frig afara, da' tot m-am dus la padure ...

                                                ... unde am gasit citiva Cardinali ...

                                         ... si o ciocanitoare, ca in rest era pustiu.

                                           Ce mah ? ! De ce zici ca nu e nimeni la casute ?

Ah, da ! Red Robinu' face de garda in locul Blue Jays-ilor care's dusi cu treaba prin padure ... Intii s-a uitat stinga-dreapta sa fie sigur ca nu e nici pana de soim prin zona ...

                                        ... dupa care s-a dus in casuta sa manince si el.

--------------

                               Ratele erau in padure, sedeau cuminti pe marginea riului ...

... insa cum au simtit miscare la casute, imediat au inceput sa vina si ele .

                                                                 ----

                                                      Ce fac aia doi, iar se bat ?

                                                       Ce ziceai ? ! Unde e scandal ?

                                                   La rate ! S-au incaierat doi ratoi !

                                     Uite-i cum se inghiontesc si cum patineaza pe gheata !

                                                                      Film :

Intre timp venise si o veverita, astepta sa oii arunc ceva de mincare, ca se teama sa se apropie din cauza ratelor.

I-am aruncat un biscuite intr-un loc mia ferit, unde nu erau rate . Da' de unde, ca astea au ochi de drac ! Imediat s-au dus sa-i fure biscuitele ! S-au sucit, s-au invirtit pe linga el si tot nu s-au prins cum trebuie mincat si au renuntat, spre norocul veveritei ...


                                                          Veve, hai vino sa-ti dau alune !

                                  Da' pe mine ma vezi ? Pariez ca nu ma vezi !

Ti-am vazut numai coada, mai veve ! Ia si tu repede o aluna, inainte sa ti-o fure ratele, ca uite cum stau la pinda !

                             Si noi ? Noua nu ne dai graunte, ca ratele le-au mincat pe toate !

Stati asa, ca va dau si voua, da' mai intai sa pacalim ratele ca sa nu ne urmareasca ! Le tinem ocupate sa se mire de un biscuite ! Oare cum se maninca chestia asta ?

 Veneau ratele si incercau fara spor, cu rindul, sa manince biscuitele !

Cind a auzit de biscuite, a venit sa ceara si o veverita argintie, poate reuseste sa ajunga la el inaintea ratelor ...

                                                                  Ghinion ! 

M-am dus si am pus graunte in virful mormanelor de zapada, unde ratele nu puteau ajunge.

                                    ... iar vrabiile si turturelele au fost foarte multumite .

Intre timp veverita argintie a reusit sa prinda un biscuite si a fugit cu el sa il ascunda in padure ...

... iar Red Robinu a venit imediat in inspectie, ca inca nu i s-a terminat programul de garda !

                                                              U'n te duci ?

                                          In cealalta parte a padurii, sa trag linie cu graunte...

                                                      ... si sa chem pitigoii in palma .

Trei pitigoi stateau cocotati pe o creanga si asteptau sa0i chem sa vina in palma. au venit rind pe rind, fara sa se certe ( de data asta ).

Ciocanitoarea psihedelica ma supraveghea de sus, din virful unui pom inalt ...

                                        Si da, un Red Robin statea si aici de garda !

Cind si-a dat seama ca l-am vazut, s-a ascuns in tufisurile din magrinea padurii si se dadea ocupat, insa ma spiona cu coada ochiului.

Judecind dupa felul in care isi tine aripile in jos, cred ca e puiut. I-am aruncat o aluna si a gasit-o !

          Veverita asta ma cunaste bine si cum ma vede, cum vine sa-i dau de mincare !

                                      Hai vino, veve ! Uite, ti-am lasat o nuca !

                                                Oare ce sa fac, chiar sa vin ? 


                                                             Hai ca vin !

                                               Niste graunte ar fi bune pentru inceput ...

Cind a terminat de mincat, si-a luat nuca si a plecat inapoi in padure.

                                           Intre timp, mai chemam pitigoii ...

                                          De data asta e unul singur si fisnet :

Isi iau alunele si duc in pom sa le manince si pe cele mai multe sa le ascunda in crapaturile scoartei :

Daca Red Robinu' pazitor le-a dat voie, turturelele au coborit sa manince graunte :


                              Turturelele mincau, iar Robinu' patrula in recunoastere :

---------------

       -------------


                      Asta micu' a venit din padure, a stat sa supravegheze mersul lucrurilor ...

... si apoi si-a facut curaj sa mearga si el linga turturele :

Ratele astea au venit cu tupeu dupa mine. M-au vazut ele de acolo de sub casute cum ii hranesc pe astia mici si ce si-au zis ? Hai si noi, sa le furam toata mincarea, ca aia's mici si neajutorati ! 

Cind le-am vazut, le-am intors inapoi si le-au usuit inspre casute. Se duceau macanind ofticate.

Cind m-am dus inapoi la casute, am vazut ca ratele s-au descurcat ; si-au gasit doi oameni care sa le hraneasca cu un saculet de porumb !

                                                             Era lumea lor !

                                         Ai venit ? Si noua ce ne-ai adus ?

Graunte ! Uite, vi le pun aici in virful mormanului de zapada unde nu ajung ratele !

                              Hai veniti aici si lasa-ti-l pe Aculet in casute !

                                              Am pus alune si entru veverita ...

                                                      ... toata lumea e multumita ...


                           Hai sa chemam in palma si pe si pitigoii de la casute !

Ciocanitoru' se uita lung din casute. L-am chemat si pe el, da' a zis ca nu ..... data aviatoare !

                                Bine atunci ! Va las sa mincati, ca io am plecat ! Bye !


4 comments:

  1. M-au amuzat ratoii care se cafteau. 😊 M-au incantat pitigoii care au venit in palma ta, veveritoii si celelalte vietati, dar azi am avut ochi mai mult pentru turturele deoarece azi (in fine, in 13 martie) Gugu din balcon a plecat. I-am deschis geamul pentru ca ii facea curte (nu pentru prima data) unei "tinerele" de dincolo de geam. Poate ca nu l-as fi eliberat chiar azi dar l-am vazut adunand de prin jardiniere uscaturi, sa-si faca un cuib!
    L-am eliberat pe la ora 16 si cand a tulit-o din balcon parea ca zboara dezordonat, la modul "ce naiba fac acum?" 😊 L-am pierdut destul de repede din vedere pentru ca mai erau si alti gugu in zona si seamana intre ei ceva de speriat, mai ales de la distanta (al "nostru" e, pe spate, mai maroniu decat oricare altul vazut in zona, dar de la distanta nu se distinge)! La un moment dat a venit unul spre balcon, cu viteza, dar a dat de altul si-au zburat deodata, dar unul intr-o directie si unul in alta...
    Ma simt ca si cum mi-as fi trimis copilul in lume fara sa stiu daca e suficient de pregatit pentru ce l-ar putea astepta. 😊 Sper sa stie unde sa vina sa manance... Sper sa se descurce! Am niste emotiiii.....!!!
    Azi, ca (aproape) niciodata, in zona au "patrulat" niste ciori, cativa pescarusi... Aveam sentimentul ca tot acest pasaret e cu ochii pe Gugu... 😊

    ReplyDelete
  2. Ma bucur pentru Gugu ! Acum e liber si fericit sa zburde in cautarea iubirii. Te stresezi degeaba, ca nu ii face nimeni nimic. Ciorile si pescarusii nu ataca animalele mari si in putere, ca nu au sanse de cistig, si ciorile habar nu au ca Gugu e prada usoara care inca nu se stie apara, asa ca il lasa in pace. De invatat, Gugu o sa invete de la pasarile din jurul lui si de la viitoarea partenera. O sa se descurce, nu-ti face griji ! Te rog sa-mi zici si mie daca apar noutati in legatura cu Gugu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vei fi prima care afla noutatile, asa cum ai fost prima care a aflat ca l-am eliberat (online mai stie numai o persoana, pe scurt). 😊
      La utima postare, "Despre turturele", am scris ca n-a dat niciun semn... Langa unul cunoscut a venit unul necunoscut, dar femela - s-au giugiulit in tei si cel care o insotea a fost "deasupra"; oricum, nu putea fi Gugu "meu" pentru ca acesta avea langa cioc niste fulgisori "zburliti".
      Sper sa-si fi regasit iubita si sa fie impreuna.. Dar tare mi-ar placea sa stiu ca e in regula. 😊

      Delete
  3. Gugu e in regula, simt eu ca e ok ! Mai mult ca sigur ca isi cauta o gasca de turturele care sa il accepte si in care sa se simta protejat. Vine el, abia astept sa vina in vizita ...

    ReplyDelete