start counter

Wednesday, March 15

Azi e cu turturele

                                                     A nins cu zapada groasa si apoasa ...

... zapada mieilor, cum se zice prin Romania, doar ca aici ninge pina pe la mijlocul lunii mai si in iunie vine direct vara.

M-am dus la padure ca nu am mai fost demult, insa totul era acoperit de zapada si casutele goale !

Desigur ca as fi putut sa intru prin zapada sa pun graunte in casute, insa alti oameni care vin pe aici ar fi renuntat sa intre prin zapada pina la casute, ca sa nu pateasca ( ca astia au crescut in puf si cu ifose ). Asa ca am luat lopata din masina si m-am apucat de facut carare, ca sa nu ramina maimuteii nemincati.

  Am facut carare si intre casute ...

... si apoi m-am apucat de taiat scarita la intrare,ca astia de pe aici sunt cu caputzu' si trebuie sa aiba totul mura in gura si daca se poate si gata mestecat, ei sa nu faca nici un efort.

             Am pus niste graunte si pe jos, pe zapada batatorita, sa fie pentru toata lumea ...

Asta micu' ma supraveghea de sus, curios sa vada ce fac. Dupa cum isi tine aripioarele, cred ca e pui.

Imediat ce a vazut ca am terminat de incarcat casutele cu graunte, s-a si dus sa manince ...

... si nu s-a lasat pina nu  avizitat fiecare casuta, sa vada el ce am pus in fiecare ! Daca am pus ceva si mai bun decit grauntele lui ?

-----------

              Aici vizita a treia casuta ! Da, pitigoii sunt foarte curiosi si veseli de felul lor.

L-am chemat si nu a vrut sa vina. Inca nu stie si se teme, dar o sa invete cum se face, de la ceilalti ciripei. Pina atunci, vine in palma un ciripel adult si intelept.


                                                            Hai la mama, ciripel !

                                                                       Si eu ?

                                              Daca nu veniti in palma, n-am cu ce sa va ajut !

                                                  Las' ca ne descuram si singuri !

                                                            Unde, unde ?

                                                       Eu stiu unde ! La casute !

                                                       Intii am vazut un ochisor ...

                                            ... apoi intreaga ciocanitoare psihedelica ...

                                                 .. plus inca doua psihedelice pitite prin copac !

                                                            Unde ? Sunt alune acolo ?

                                                  De data asta doar un biscuite, veve !

                                      Maninca-l rpede pina nu incepe sa viscoleasca !


                                                    Uite un pitigoi !

Cind am intins mina, a facut Piciorus o aterizare de urgenta pe-o aripa, ca el are probleme de echilibru in lipsa unui picior functional ...

                                                          S-a dus in pom si a mincat-o ...

                               ... si apoi a venit sa-i dau alta, de data asta pe alese !

Ciocanitoru' ma pindea din pom si cind observa ca ma uit la el isi intorcea capu' si se dadea ocupat cu altceva ... Aloo, ciocanitoru' !

                                                                 What ?

                     Hai vino la mama in palma ! Hai, ca ai mai fost si alta data ! Ai uitat ?

                   Nici nu ma baga in seama, ca era mai interesant sa manince de la casute !

   In parcare, cineva, nu spunem cine .... era mult prea zgribulit ca sa iasa afara, asa ca improvizat  ...

  ... o  masa festiva pentru pasarele pe capota masinii, sa se bucure si el fara trebuiasca sa stea in ger !

                                                           Si eu ma duc !

                                                    Ma primiti si pe mine ?

                                                      Sa ma duc, sa nu ma duc ?

                                             Nu stiu, ca si eu sunt confuz !

                                          Nimic nu stiti ! Ia veniti dupa mine ...

                                                   ... ca va duc eu la graunte !

                       Cit timp au mincat pasarelele din semintele de pe jos ...

... turturelele s-au plictisit sa ma urmareasca de pe crengi ....

                                                     ... si-au facut si toaleta ...

------------------

------------

                                            ... dupa care si-au luat inima in dinti ...

... si s-au dus la casute ! ele sunt foarte timide si extrem de rar, numai in caz de forta majora se duc in casute.


                                              Aculet dadea tircoale prin pomi ...

                                                              ... si pina la urma a indraznit ! 

                                                               ----------------

                                                              Wow, vin ratele !

Uite-o cum pindeste din padure ! au trimis-o inaintas sa vada daca sunt graunte sub casute, ca sa nu vina tot cirdul degeaba, ca zapada e mare si inainteaza greu printre copaci .

                               Cum a manacit incintata, cum a inceput sa vina cirdul ...

----------


 S-au culcat in zapada si au inceput sa manince zapada in care mai erau ceva seminte ramase dupa ce au zburatacit pasarelele ...

                                             Aveau numai zapada pe cioc !

                                                                     Toate !

Graunte erau putine spre deloc, insa ratele nu s-au lasat pina nu au strecurat si ultimul bob !

Pasarelele au asteptat cuminti sa isi faca ratele damblaua si sa plece inapoi in padure ...

                               Aculet nu a avut nici o jena, el si-a carat alune in padure ...

                   Cum am pus pe jos seminte, cum au inceput sa se apropie pasarelele !

                                                                 Vin si eu ?

                                                                    Si noi !

                                              Si s-au adunat tot mai multe turturele ...

                     Am vazut un pitigoi ! Hai sa il chemam, ca poate vin mai multi !

                                                  Hai la mama, ciripel !

                                                          Trei ciripei in total !

                                         Da veve, asta a fost tot, ca am inghetat toata ! Bye !


2 comments:

  1. Ce animat a fost, in final, la casute! 😊 ❤ Dragalase pasari cu ochi de margele! Mi-au fost ochii tot la turturele. 😊 Gugu meu nu s-a aratat in zona... il astept de luni, dar nu cred ca va veni. Sper sa ii fie bine, dar vreau sa am - macar pentru moment - certitudinea ca ii este bine.
    Tare faza cu hranitul pasarilor pe masina! 😂 A vrut bipedul spectacol "in privat". De-arfi si gugustiucii mai prietenosi unii cu altii as fi linistita cu Gugu, dar sunt teritoriali, de regula - exceptie, cica, doar in perioade de frig, zapada, hrana putina...
    Ca pitigoii nu va veni niciodata Gugu in palma mea - nici nu am incercat sa-l obisnuiesc cu mine gandindu-ma ca lasat liber sa nu aiba o idee gresita fatza de oameni.
    Veve ninsa e minunata! Draga de ea! ❤
    E martie, e frig, dar tot imi place peisajul de acolo. Cred ca va mai veni o tura de zapada si aici si... - iar ma gandesc la Gugu! El n-a cunoscut nicio ploaie, cu adevarat, nicio ninsoare.. Of. Sa se descurce e tot ceea ce-mi doresc! Daca se descurca "piciorus" de ce sa nu se descurce si Gugu?! 😊 Si mi-e dor de el! Tare-mi lipseste. 😊

    ReplyDelete
  2. Ma crezi ca azi ma gindeam daca oare l-ai vazut pe Gugu ? O fi ocupat mititelu' , ca acum au venit toate experientele senzoriale dintr-o data, plus ca incearca sa invete de la ceilalti ce sa faca, cum sa faca... hormonii ii gau ghers, trebuie sa construiasca cuib, alea-alea ... Eu zic ca mai dureaza pina isi aseaza apele si apoi vine.

    Spectacol in privat ? Ha-ha ! Daaa, avut spectacol, i-au venit vreo 12 turturele deodata si apoi ceva Cardinali, da' nu am stat sa pozez, ca eram ocupata cu pitigoii, ca astia au facut ture incontinuu in palma mea. La un moment dat butonam aparatul foto si un pitigoi a venit inspre palma si cind a vazut ca nu are unde ateriza, s-a cocotat pe manseta minecii si astepta confuz sa soseasca aluna . Si i-a sosit, cum sa nu vina alunele ?

    Piciorus... asta e caz aparte ca el s-a nascut in salbaticie si traieste integrat acolo, stie ce are de facut. Doar ca bietul de el si-a rupt piciorul, nu se stie cum. Supravietuieste pentru ca gaseste mincare la casutele mele, ca altfel nu cred ca s-ar descurca sa-si gaseasca mincare in salbaticie, ca bietul de el abia se tine intr-un picior si o aripa.
    Gugu se descurca, nu iti face griji ! Instinctul de supravietuire il ghideaza sa faca ce trebuie, plus ca isi gaseste tovarasi cu care supravietuieste in grup ( asa am vazut ca umbla turturelele, in grup )..

    ReplyDelete