start counter

Monday, July 13

S-au intors Marmotele !

Red Robin, mindru si impunator, e noul prieten de la geam.



Copacii de sub geam au influturit ( adica s-au umplut de omizi ) si cind adie cite o pala de vint, se ridica valuri de fluturi colorati din coroana  copacilor. Daca au influturit copacii, asta e semn ca ma cheama maimuteii in parc.

In parc era orgie de gindacei luciosi :





Si a venit Mot Alb, hai veniti dupa mine sa va arat ceva !

 




Pe aici inainte ...




            Hai veniti dupa mine, ca stiu bine drumul !




                      Voila ! Marmo' e cu noi ! 




Eh, si acum ce primesc rasplata ? Niste alune, biscuiti, ceva bun ?





Da, Marmo' a iesit din hibernare, a facut pui ( noi am vazut doi ) si si-a desigilat intrarea in tunel, de sub copac ( aia pe care in toamna o sigilasera cind au decis sa se mute , exasperate de cainii fara lesa ). S-au intors marmoteleeee !






Erau doua marmote curioase care iesisera din vizuina, una avea doi ani, cealalta era pui de anul asta. Nu era Biluta al nostru, erau altele pe care nu le cunosteam. Nici nu am incercat sa ne apropiem, ca erau speriate de zgomote, ca ba isi ambala unu'motoru' lamasina, ba treceau puradei care rageau, ba treceau oameni care rageau si aia ( canadienii nu stiu sa vorbeasca, ei doar zbiara pe tonalitati inalte de fac ca polizoru' si iti sparg urechile ). Deci nu se putea si pace.
    Daca as fi fost mai adinc in padure, fara curioasi si trecatori, as fi putut sa smotocesc marmotele ca pe catei, da' asa .... am preferat sa le arunc niste banane si sa le las in pace. O sa imi incerc norocul in alta zi, poate e mai putina lume.





Am facut apelul sa vedem cine a venit la masa, cine lipseste si cine e nou pe aici : chipmuncsii au facut pui. Erau doi adulti si un pui mare aproape cit adultii ( mai are vreo 2 cm de crescut in lungime ).
    Venisera Blue Jays, un cardinal, lipseau ciocanitorile si Nuthatch birds. Nici ratonii nu i-am intilnit.





Hey, prietene, ma lasi sa pun mina pe tine ? Asta e prima atingere si se cam ferea, ca ar fi vrut si n-ar fi vrut, inca nu stia ce e cu noi si ce vrem de la el.






Am luat o pauza, l-am rasplatit cu niste alune ca a fost prietenos si am cerut a doua runda de mingaieri ! Mititelu' e facut din matase, jur ! 
  




Si apoi o noua pauza cu alune... La a treia runda de maingaieri deja mititelu' se relaxase, minca seminte si ne-a lasat sa il scarpinam cit am vrut noi, ca am facut cu schimbul si l-am smotocit pina ne-am saturat. Am film, da' e prea mare si nu il pot urca pe blog.
    Aici am vazut cea mai tare chestie ever pe care am intilnit-o in toata viata me ade cind  interactionez cu animalele : barbatu-meu il mingaia pe asta micu',  cind am vazut ca vin trei pasarele  si se aseaza pe creanga deasupa lui, si stau cu capul in jos, se uitau si se mirau asa de tare ! La doi pasi de barbatu-meu se protapisera un chipmunck adult si doua veverite, toti ridicati in doua labute se uitau perplexe cum statea chipmunck-ul la mingaiat. Cred ca tipau in gind la el, ce faci mai tembelule, cum ai curaj sa lasi bipezii sa puna mina pe tine ?  
Barbatu-meu era ocupat sa-l smotoceasca pe asta micu' si nu a observat ca s-a oprit padurea sa se uite la el si sa se minuneze. Eu am vazut, a durat citeva secunde bune momentul de stupoare, n-am avut aparatul foto la mine si nici nu cred ca apucam sa dau play la inregistrare. Da' asa ceva n-am vazut in viata mea si nici nu am crezut ca e posibil sa intilnesc live. 
     Veverita rosie , aia care anul trecut se lupta sa rostogoleasca un bot de mamaliga, a facut puisori. Puiul era singur fara ma'sa si cind ne-a vazut ca venim, si-a luat o aluna si a fugit mai departe in padure de unde ne spiona cu atentie. Ne vedea pentru prima oara si a preferat sa se adaposteasca si sa observe ce relatie avem cu celelalte animale.






      Se prefacea ca maninca si ne observa cu maxima atentie.






Si daca a vazut ca animalele sunt prietenoase  si nu se feresc de noi, a prins curaj sa vina la cutiute. Mai cu frica asa ...





Sa nu va miscati, promite-mi ca nu va miscati pina cobor in cutiuta !





                                       Hai ca am reusit !




                               Sa stiti ca nu va scap din ochi ...





Bineee, hai ca va acord incredere cit sa ma intorc cu spatele, da; nu chiar de tot, ca trebuie sa tin un ochi pe voi, just in case ! Inca nu sunt foarte sigura ca aveti bune intentii, desi celelalte animale asa mi-au spus. Mai vedem noi zilele urmatoare daca sunteti de incredere sau nu ...





No comments:

Post a Comment