start counter

Monday, September 6

Marmo' se rasfata !

 Am plecat la padure dis-de-dimineata, atit de dimineata incit sa apucam sa petrecem macar o ora inainte sa soseasca psihopatii si sa haituiasca animalele. Marmo' era deja afara, chioara de somn, cauta ceva printre frunze. Marmo', ti-am adus varza !

                              Si morcovi, si banana ...

                                A mincat o banana ...

Apoi a cerut biscuite. Ne intelegem prin semne, ca functioneaza : s-a dus la pachetul cu biscuiti din punga cu bunatati si dadea cu nasul in el, sa inteleg ca vrea biscuiti.

Apoi mi-a zis ca vrea sa fie rasfatata. Adica s-a proptit cu spatele de piciorul meu, ca sa inteleg ca vrea sa se simta protejata.

Veeveritoiul asta dadea ture pe linga noi, cind in pom, cind pe jos si nu se mai oprea din mirare. Omul Meu era la casute, chema pasarelele in palma si mi-a strigat ca vezi ca vin spre tine vreo 5 veverite curioase sa vada ce-i faci marmotei. Se uitau gura casca, da' n-aveam cum sa le pozez. Venise si un chipmunck sa vada si el minunea.

Marmotelu' a venit mai linga mine si s-a sprijinit complet de mina mea. Il tineam pe brat, ca pe bebelusi si cu cealalta ii tineam biscuitele, ca voia sa manince doar daca ii tin eu mincarea, ca asa se rasfata el. Daca ii lasam mincarea in labute, o arunca pe jos si se uita mirat la mine de ce  ? Nu il mai iubesc ?

 Aici se uita nedumerit la nmine de ce i-am dat biscuitele lui, pentru citeva secunde cit sa fac poza. Oare nu mai vreau sa il rasfat ?


Si apoi mi-a arata ca mai vrea o banana : se dusese sa miroase cojile si apoi isi baga nasul in palma mea sa-mi arate sa-i dau. Sa-i dau banana ! Degeaba i-am dat biscuite, porumb...nu ! El imi arata cu nasul coaja de banana ca sa pricep !


Banana sa fie ! L-am tinut in brate si cu cealalta mina i-am tinut banana sa manince ( cum tin femeile sticla cu lapte cind isi hranesc boracii ). Si a mincat alintat si rasfatat ... 2 banane mari !


                                Acum vreau un biscuite !

         Pepene vrei sa incerci ? Ti-am adus o bucatica de test  !

A mincat doua trei guri de pepene, dupa care mi-a aratat ca vrea sa-ti tin morcovul sa manince  !


De mincat nu mai pututea minca dupa 3 banane ... Cu 3 banane ma satur eu, daramite un marmotel ! Insa era ca un copil, voia sa guste din toate cite putin si sa i le tin eu cu mina .

A mincat doua alune, apoi statea si cugeta, ca nu se putea hotari din care sa manince ...

              Hai ca mai maninc un biscuite, da' sa mi-l tii tu !


       Gata, nu mai pot minca ! Ma duc la vizuina sa-mi fac siesta !


Veveritele n-au plecat de linga noi deloc. Sub pretext ca maninca, au stat si au supravegheat pina la capat ce-i faceam marmotei.


                         ...Sa vada tot, sa stie ele tot !


La casute, Omul Meu m-a instiintat ca i-au venit in palma o ciocanitoare, un nathatch si un pitigoi, nu a avut cine sa filmeze, insa s-a distrat si s-a bucurat.


Si totusi, ceva s-a intimplat la casute, ca si de data asta erau putine animale. Singura varianta care sta in picioare este ca au fost vizitate de soim iar animalele s-au speriat si le ia ceva timp pina cind vor prinde din nou curaj sa vina inapoi. 

Asa a fost si anii trecuti dupa ce a fost soimul, a durat vreo 3 saptamani pina cind sa se reintoarca  toate. Pasarile nu se sperie asa de rau de caini, ca aia vin in fiecare zi sa latre la ele, insa se tem de soim.

 Ciocanitoarea minca si facea safety check la fiecare secunda si se uita in sus, dupa soim. O cunosc si stiu ca in alte dati nu era asa stresata. Fara indoiala ca soimul a fost in "vizita" la casute !


Iar Blue Jays, astia innebunisera, asa urlau de rasuna padurea ! Ca niciodata, dadeau alarme dupa alarme de speriau toate pasarile !


Venise Monstruletul tiptil ca niciodata ! El era ala rau care zburatacea toate animalele, ca toti se temeau de el, iar acum ... Venea tiptil intins pe crengi ca sa nu iasa in evidenta !


                      Uite la el cum merge tiris spre casuta ! 


De cind e Monstruletul pe lumea asta, niciodata nu l-am vazut sa faca d-astea !

               Si-a luat aluna si s-a ascuns sus printre crengi ...


                          ... de abia am reusit sa il vad !

     Si apoi iar aceeasi tactica in drum spre casuta urmatoare ...


                    Mititelu' chiar stie cum sa se camufleze !

-------------------------------


                                      M-ai vazut ?


                    Da' ce credeai, ca esti pur si simplu invizibil ?


Asta e cel mai zdravan la cap puradel pe care l-am intilnit eu de cind sunt in Canada.

A venit puradelu' din parcare, cu mama-tata si inca 3 frati mai mici in carutul ala. Cind s-au apropiat de locul cu casute, s-a proptit in fata satrei si le-a ordonat sa faca liniste, ca sa se putem apropia sa vada animalele. Si nu s-a miscat din loc pina cind mama si tata nu au amutit definitiv. Boracii din carut o ascultau si se executau, ceva magic, nu alta !

     I-a aliniat pe toti la marginea parcarii si din cind in cind le facea semne cu mina sa tina gura inchisa, ssst ! Ma'sa cu taica'sau incercau sa vorbeasca in sopata, insa asta mica ... ssst ! N-au avut incotro si au stat toti intr-o liniste de mormint pentru ca asta mica le explica in soapta ca se sperie animalele daca vorbim, ssst !


                        Pina si pasarile erau foarte putine !

Singur Muscatel, dintre toti chipmuncsii se incumetase sa vina la casute ...


... ca el e mai curajos din fire ... Mititelu' aspira seminte pentru la iarna.

Mama, bunica si puradelu' ; cum au sosit, cum puradelu' a inceput sa sara dupa veverite sub ochii ingaduitori ai femeilor care il pazeau. Si tip la el sa inceteze sa sperie animalele. Puradelu' se opreste descumpanit. 

Si o intreb pe ma'sa ce bai are puradelu', e psihopat, e mentally disabled ori ceva, de agreseaza animale ? Iar tu de ce nu il opresti ? A stat si a stat si a cugetat in tacere, dupa care imi zice ca puradelu' voia doar sa sperie veveritele, ca sa vina pasarile la casute ( pentru ca da, daca sperii animalele, sigur pasarile vor veni sa ti se aseaze in palma ! )

  Ma uit la puradel si ii zic ca ar trebui sa otrateze pe ma'sa fix ca pe  veverite, ca sigur o sa-i placa ! Asta a fost momentul in care clanul si-a luat psihopatul si au plecat.


 In partea cealalta la buturuga, o alta marmota mica ( una dintre fetite ) minca alune in coaja.


Chiar la iesirea din padure era mincare pentru marmote ; niste salata, banana, alune, etc....


                  ... iar stapinul buturugii fura alunele ...


                               ... si le ascundea in padure .


                          De ce furi, mai, de ce furi ? !

                            Lasa, Marmo', nu fi suparata ! ...


                           ... ca iti da mama biscuite bun !


                            Now what, alt hotoman ? ! ! 

Din padure venise Burscucu' rau, marmota aia mare care nu suporta marmoteii mici.


Nimeni nu mai indraznea sa se apropie de alunele ei, nici macar Stapinul buturugii. 


Cind a dat ochii cu mine, si-a amintit cum am certat-o si am fugarit-o prin padure mai demult cind a atacat marmoteii, asa ca s-a ascuns inapoi in padure si ma spiona sa vada daca ma duc dupa ea. 


Daca a vazut ca nu am treba cu el, Bursucu' s-a intors la salata lui, chiar la doi pasi de mine.


....


                     De mine ai uitat ? Mai ai biscuiti ? 


Am si biscuiti, dar si alune ! Nu mai vrei biscuite, te-ai saturat ?


Ia cu mama si maninca, ca te pazesc eu sa nu te muste Bursucu' !


No comments:

Post a Comment