start counter

Thursday, September 9

Pasarele in palma ...

                   Hey, Calaretul fara cap, ce faci acolo ?

 


                   Astept sa umpli casutele, ce credeai ca fac ? !


                              Bine mah, poftiti sa mincati !


    Da-te la o parte, ciocanitoareo, ca si eu am copii de hranit !

                      Bine, hai ca te las sa iei si tu o aluna !


Pai cum ne-a fost vorba, nu era ca duci aluna la copii, ciocanitoareo?


Daca o indesi in crapaturile copacilor, eu cred pui aluna la pastrare pentru veverite ...

                  Mai bine uite-te dupa cealalta ciocanitoare ...


... ca a gasit o metoda ingenioasa de a sparge alunele fara sa le scape din cioc ! A gasit o adincitura in radacina copacului si acolo in gropita aia punea aluna si o toca marunt cu ciocul, cam la fel cum taiem noi ceapa pe tocatorul din bucatarie...


Ce atita tehnicalitati cu alunele astea ? ! Iei aluna si o inghiti ....


                    ... si apoi repeti operatiunea ! Period !


Eh, ce stiti voi ! Eu culeg alune si le duc la cuib unde le pastrez pentru la iarna ...

Si intre doua ture de carat alune, ma duc sa zic " Hi! " noului meu prieten, baiatul cu alunele !

 

Daaa ? Pai ma duc si eu sa vad ce-i cu baiatul asta ! Si a venit si Pitigoiul !


Azi nu era multa activitate la casute, asa ca au fost mai putini idioti care  sperie animalele si oricum, a plecat repede daca a vazut ca nu mai are ce fotografia.


Asta era singurul mititel care nu a fugit, ba chiar minca netulburat, ca pina la urma te obisnuiesti si cu prostii, n-ai ce sa faci !

                                            A plecat ?


                        Da, veve, poti sa vii sa maninci alunele !

                 Uite, Urechiusa deja maninca fara frica !

                                       Au venit si puisorii !

                            Ciocanitoarea nu se poate abtine...


... sa nu ascunda alunele in crapaturile din scoarta copacului ...


De fiecare data cind ma duc la padure,ciocanitoarea face aceeasi schema. O data chiar, statea veverita pe acelasi trunchi de copac, la o palma deasupra ciocanitorii si astepta ca ast asa termine de indesat aluna in crapatura, ca sa mearga sa i-o fure. A furat-o, ciocanitoarea s-a filfaiat nervoasa deasupra veveritei, dupa care s-a dus sa aduca alta aluna si a indesat-o fix in aceeasi crapatura, over and over again !

S-a dus sa culeaga si seminte, ca mai era ceva loc in crapatura, chiar linga aluna !


                       Unde sa le ascund ? Mai zbor pina sus ...

... ori le ascund aici, in crapatura din radacina copacului ?

      Ai de grija, ca vine cineva sa-ti manince semintele !


                                            Cine ?


                                       Unde, unde ? !


              Nu-mi mai minca  alunele, mai Marmo', mai !


Asta e o marmota mai mare, cam 1 an sa aiba si o intilnim pentru prima oara. Pare ca ne cunoaste , ca nu e speriata, ba chiar a incercat sa se apropie sa ne ceara ceva bun.


... insa e suficient de percauta sa pastreze o distanta de jumatate de metru de noi.

A mincat, a plecat inapoi in padure. Din la spate se vede mai bine cit e de mare si de grasa.


           Mai bine ca a plecat, ca imi ramin mie toate alunele !


                              Hmm, sigur ca daaa !


  Ce vorbesti tu fratioare, ca vrei sa imparti cu nimeni alunele ?


                  Pai ce, crezi ca iti cere voie cineva, sau cum ?


                 Vezi ca iese marmotelu' din padure !


Norocul meu era ca parcarea era relativ linistita, iar la casute era un singur nene care facea poze cu gura inchisa si cu aparat foto profesionist.

    Marmotelu' era la marginea padurii, cam la 50-60 metri distanta. Dar ma vazuse, asa ca i-am facut semne cu mina sa vina la mine. Ii facam incontinuu semne, si el venea intins, tinta spre mine. Cind a ajuns, s-a proptit in fata mea, a deschis gura mare si ainhatat biscuitele pe care i-l intindeam.


 Am fost asa de ocupata ssa chem marmotelu', ca nu am mai vazut, nici auzit nimic din ce se intimpla in jurul meu. S-a taiat flmul pur si simplu.

Dupa ce a ajuns marmotelu' la mine ...I'm  back to real life... ma uit in jurul meu si vad vreo 4 oameni care asistau la spectacol!Din fericire erau atit de perplecsi incit uitasera sa zbiere '  uite castorul !"

Singurii nedumeriti eram eu si marmotelu' ! De ce uita oamenii astia asa la noi ?


                               Nu stiu Mamrmo' !


                          Uite ca a venit si tata sa-ti zica Hi !

Alt marmotel pastra distanta si spiona :


       Uite-l mai de aproape cum se pprefce preocupat de banana !

Marmotelu' nostru a vrut sa-i arat ce am in punga, ca aveam o punga cu oase pentru ratoni. A mirosit-o, a zis ca e cih si si-a luat un biscuite. Mno, daca eu ma joc cu marmotelu', nu mai are cine sa faca poze ...

A dat o tura pe la pungi, a mai mincat o aluna , ca era satul deja cind a venit la mine si nu mai putea minca.

A inspectat pantofii Omului Meu, ca erau noi si miroseau diferit fata de obicei.

-----------------

Omul Meu era bussy sa se converseze cu o cicada pe care a luat-o din drumul marmotelului, sa nu o calce asta micu'. Trebuie luata si mutata inapoi in copacul din care cazuse.


Stiti cum se alinta un marmotel ? A venit inga mine sa-mi ceara ceva bun de mincare si i-am dat un biscuite pe care l-a luat direct cu dintii. In loc sa-l manince, l-a lasat sa cada pe jos, ca refuza sa-si tina biscuitele in labute ! !

L-am luat si cind i l-am intins din nou, s-a apucat cu dintii de el sia inceput sa rontaie. Daca i-l lasam lui , il scuipa. Mititelu' minca doar daca ii tineam eu biscuitele !


No comments:

Post a Comment