start counter

Tuesday, November 23

Soimul vineaza la casute

  Bine ati venit in padure ! ( Starling bird ... mai pe romaneste ... graure ! )

La casute ...

                       ... animalutele erau cam stresate ...


           ... incontinuu faceau safety check si se tot uitau in sus.

Venise ciocanitoarea si primul lucru pe care l-a facut dupa ce a aterizat, a fost sa faca safty check !

             Alta ciocanitoare ( le deosebesc dupa forma ciocului ) ...


                                   Safety check !


           Veverita era si ea la fel de stresata in pom !

  Un Blue Jay pinde ape o creanga, da' nici el nu era prea vesel ...

                      I-am pus alune, ca sa-l mai imbunez ...

Deja ciocanitoarea nu mai avea rabdare si s-a dus sa verifice cutiutele, insa nu apucasem sa pun alune si acolo.

La casute era suspect de pustiu, si cel mai suspect era ca nu veneau ratele paranormale, desi  pusesem mincare pe jos. Ar fi trebuit sa fie demult sosite la casute ! Ma duc la riu sa le chem !

Apa riului scazuse foarte mult, iar ratele paranormale pluteau linistite ...

 Le arunc bucati de paine si dau sa le chem, ca doar ne cunoastem  ...


                       ... si ele dadeau sa vina, numai ca ...


... numai ca s-a auzit deodata un macanit de a rasunat padurea ! Ratoiul asta, tartorul cirdului, cocotat pe piatra le-a strigat sa nu se apropie de mine ! El nu ma cunostea, ca de fiecare data cind veneau ratele la casute sa manince, el raminea de veghe la riu si cind aparea vreun pericol,pe data rasuna padurea de macanitul lui si ratele zburau inapoi. 

 Cum tartorul ratelor nu ma cunostea, m-a considerat un pericol si a interzis prompt cirdului sa se apropie de mine ! 


N-am avut nici o sansa ! Nici macar o rata nu m-a bagat in seama, chiar daca le-am chemat, le-am ademenit cu paine. Nope. Veneau doar pina la marginea apei, luau painea si plecau.

Ratele sunt organizatie paramilitara si nu misca nimeni in front cind primesc ordin de la sefu'.

N-am avut incotro, decit sa ma uit la ele cum se jucau in apa si apoi sa ma intorc la casute cu coada intre picioare ...


Daca tot suntem in padure, astea-s frunzele de artar cazute pe jos, toate arse, scorcing leafs, cum zic astia pe aici. Anii trecuti era feerie de culori si nuante pe frunzele de artar. Anul asta sunt arse in majoritatea lor.


                            Stejarul e ars si el tot :

Iar asta e o poza din oras. Inainte era un spectacol in luna octombrie ( aproape noiembrie ), cu artarii inrositi si pomii in toate culorile. Acum e sinistru, ca majoritatea copacilor au frunzele arse.

    Inapoi la casute, Cardinalul statea pe creanga si se socotea ...


                               ... sa mearga, sa nu mearga ...


                                 Hai ca ma duc !


                     Blue Jays nu aveau atitea ezitari ...


                       Erau peste tot, se indopau cu alune .


                                    Si eu am gasit una !


                      What ? ! Vrei sa vin la tine ?


Hai ca vin, da' sa stii ca se mai intimpla sa ma razgindesc in ultima secunda ...


         Bine mah, tine palma intinsa ca de asta asta chiar vin !


                                         Alune ? Unde ?!

                                  Am gasit-o !


                                       Mai aveti alune ?

                                       Unde, unde ?

                                                           Bingo !


                                                              Si eu ?

                     Nu a ramas nimic si pentru mine ?

                              Las' ca-s bune si semintele !...

                      Si zici ca sunt alune la casute ?


                                                  Yeees !


                  Si pe cind mincau si topaiau toti fericiti ...

Deodata au zburat care incotro ! Venise soimul si s-a asezat fix in pomii din spatele casutelor !

                             Statea la pinda, nemiscat !

Insa nu toate animalele au apucat sa fuga. Cine a ramas mai la urma, a preferat sa ramina pe loc si sa nu miste deloc, sa nu atraga atentia soimului.

Si veverita neagra a ramas in pom, insa s-a intins cit era de lunga intre doua crengi si s-a camuflat execeptional. 

Tot veverita camuflata, insa i-am facut poza din alt unghi.

Soimul  nu le-a vazut. Sau nu i-a fost foame, dar s-a mutat in virful copacului cel mai inalt.


            Si apoi a mai venit un soim, tot linga casute !

Soimul veghea, insa am vazut o miscare printre crengi, chiar sub soim !


Venea ratonu' adulmecind mirosul de alune ! N-avea nici o treaba, il durea fix in coada de soim !

                     El voia doar sa scotoceasca in casute !


                                 Soim ? Si ce daca ? !


          Ce mi-ai pus pe casuta ? Ce-mi dai de mincare azi ?


                                       Paine ?

     Bine, las' ca maninc si paine, ca mi-e foame ! Oase mi-aia dus ?


                            Ma duc  jos sa caut oasele ...


       Cum adica, azi n-ai oase si sa maninc iarasi paine ? !


                        Nu te cred ! Ma duc sa caut oasele.


                                  Parca simt ceva ?


                               Nah, pista falsa !


S-a sucit, s-a invirtit, a adulmecat si pina la urma s-a dus la locul din padure unde ii las eu oasele de obicei. Voia sa se convinga, sa vada cu ochii lui ca intr-adevar azi nu i-am adus oase .


      N-a gasit nimic, s-a intors si a plecat inapoi in padure ...

... nu inainte de a-mi arunca o ultima privire nedumerita. Bietul de el nu intelegea nicicum de ce nu i-am adus oase ! El a sperat pina in ultima secunda...

                                Uite ca pleaca si soimii !


                                       Chiar au plecat ?


                              Cred ca o sa indraznesc ...


Mai bine nu ! Ma duc sa ma ascund in padure,ca poate soimii inca sunt in zona si supravegheaza casutele.


No comments:

Post a Comment