start counter

Thursday, April 14

S-au maritat ratele !

A venit primavara mult mai devreme decit ar fi trebuit, doar ca e innorat in fiecare zi, insa iarba a inceut sa inverzeasca ...


                                 Padurea ... inca nu !


                         Abia acum inmuguresc pomii ...


Cind am ajuns la casute,  il vad pe Monstrulet ca era in cealalta parte a padurii, pe buturuga, aproape de vizuina marmotelor. Si m-a vazut, m-a mirosit, ca ma cunoaste .

                       Si il vad ca vine prin padure ...

      ... si vine direct spre mine, curios sa vada ce i-am adus !

                                   Paine ? Nu maninc paine !

                                     Alune nu ai ?

                            Fi atent ca iti arunc alune !

Da Monstruletii nu au rabdare, asa ca a rupt-o la fuga inspre casute ...

                    ... unde stie el sigur ca pun alune.

                   Monstruletul nostru e mamica si alapteaza !

Eu ma duc sa caut marmotele. Intai las niste mincare linga buturuga ca e chiar aproape de intrarea in vizuina si o sa le miroasa.

Vizuina e destupata, semn ca marmotele au iesit din hibernare, doar ca nu e nimeni acasa.

Le-am lasat mincare aporape de viziuina, in padure, ce stiam ca le place lor. Marmo' va sti ca eu le-am adus-o, ca imi simt mirosul imprimat pe mincare. Sa stie ca le-am cautat si le-am asteptat sa iasa din hibernare ...

Am pus mincare si la cealalta buturuga de linga casute, ca si acolo obisnuiesc marmotele sa caute.

Cum am plecat de acolo, imediat s-a prezentat o veverita in inspectie !

                Am uitat ! S-a intors Rimaru' din migratie !

Azi erau foarte putine animale la casute, desi era in timpul saptaminii si nu erau oameni prin zona. Doar un veveritoi jumulit minca alune. Avea jumatate din buza umflata, cums-a batut cu alte veverite ...

                           Mai venise si un Nuthatch ...

... care a strimbat din cioc cind a vazut ca alunele nu-s sarate si s-a dus sa manince burete din ala cu seminte pentru pasari, dupa care sunt innebuniti toti. Daca nu sunt alune sarate, buretele e a doua lor optiune.

  Bine mai, las ca o sa va sarez eu alunele si le usuc in cuptor ! Promit ca data viitoare vi le aduc sarate !

       Vrabiutii nu aveau atitea mofturi si se bucurau de seminte ...

                               Au mincat si s-au veselit ...

   ... pina si-au dat seama ca alunele vecinului sunt mai gustoase ...

... asa ca s-au dus si au zburatacit Cardinalul, ca sa ii ia locul in cutiuta !

                             A venit si ciocanitoarea ..

                  .. ocupata sa fure alunele de pe casuta...

                  ... si sa indese in coaja copacilor.

                            Le ascunde pentru zile negre ...

                                   Ratele pindeau de la riu ...

Dar erau foarte circumspecte si se temeau ! chiar daca le aruncasem bucati de paine si stateam la distanta de ele, tot le-a fost frica sa se apropie. S-au dus zilele in care venea cirdul si ma inconjura ca sa manince din palma !

Pina la urma si-au facut curaj si s-au apropiat , dar am observat ca majoritatea ratelor umblau in cuplu !

                    Alt cuplu minca alune de pe buturuga ...

      ... dupa ce au zburatacit-o pe veverita ci coada rosie !

In alt cuplu, ratoiul o ciugulea duios in pene pe rata ...

 Era foarte protector cu femeia lui : punea pe fuga orice alta rata care voia sa vina sa manince graunte cu ei ! Masculul isi scosese femeia la restaurant si toata mincarea era doar pentru ei doi. Avea el grija de asta ...


Si daca indraznea un alt ratoi sa se apropie cu intentii erotice de femeia lui, imediat era alergat si ciupit de pene. Se certau pentru femei, ca e sezonul de imperechere  ! E femeia mea, nu te apropia !

Si daca nu intelege de o ciupitura ... in ciocuri sa ne masuram si in trinta dreapta sa ne luptam !

            Hey ! Lasa ratele si mai adu-ne alune la casute !

                                  Ai zis ceva de alune ?

                                        Le-am gasit !


      Treaba voastra ! Eu am mincat pina m-am umflat cu alune ...


                  ... si acum lenevesc cu burta la soare ...

 
... pina vine soimul !


                                      Unde, unde ? !


                                         Uite acolo !


                             Vine inspre noi, hai sa fugim !



3 comments:

  1. Minunate fotografii, cu povestile si filmarile care le însotesc! Avem o preferinta personala pentru cardinal si ciocanitoare, poate pentru ca poarta ceva rosu, anti-deochi. Numai bine iti dorim, Veve!

    ReplyDelete
  2. Amelia, bine ai venit pe la noi! Cardinalul are asa, un aer regal si evita sa interactionee cu restul animalor. Ciocanitoarea e ca scoasa din poveste insa din cind in cind vine la noi in palma si atunci e sarbatoare.

    ReplyDelete
  3. Frumos zborul soimului! Nu-i de mirare ca s-a numarat printre pasarile venerate candva. :)
    Tare-i simpatic ratoiul care tine cu ciocul de perechea lui. :)

    ReplyDelete