start counter

Saturday, April 23

Vesti proaste !

                                         La padure ...

... turturica se uita strimb la mine si ma intreba ce i-am adus ?

                                             Ai adus ?

                            Unde, unde ai pus alunele ?

                                       Aici sunt !

                                         Uite aluna !

                 Si am vazut o coada fluturind prin padure ...

Venea Monstruletul sa ma ia in primire, ca ma cunoaste din anii trecuti.

              S-a oprit la vreo doi metri de mine si cugeta ...

                Statuie s-a facut mititelu' : adulmeca si cugeta ...

... si

          . ..si apoi a zbughit-o direct in gramada cu alune !

Nu a stat mult, ca nu se simtea safe in cimp deschis, asa ca s-a dus sa manince la casute. E acelasi Monstrulet de data trecuta, cel care are pui si alapteaza.

                                Blue Jay-ul pindea din pom ...

     ... mergea direct la aluna si apoi zbura cu ea in padure..               

                         Da' nu era singurul care statea la pinda ...

...De fapt, astia se pindesc unii pe altii tot timpul. Cum vad ca unul a gasit mincare, cum se duc toti !

Partea proasta e ca sunt foarte-foarte putine animalela casute : anul trecut erau in jur de 10-15 veverite deodata. Acum sunt maxim3-4. Chipmuncksii au iesit din hibernare dar nu mai vin deloc la casute, ca sunt si ei speriati si haituiti de " iubitorii de animale" . 

    Chipmunckul care avea anul trecut vizuina chiar sub casute, a lasat intrarea sigilata si s-a mutat. Anul trecut erau 4-5 chipmuncsi deodata sub casute sicind era liniste in zona, malasau saiimingai si se urcau in palma. Acum nu mai e nici unul.

Majoritatea animalelor care mai vin, sunt pasarele care isi iau aluna si fug speriate. Nu mai stau si nu se mai joaca sub casute, ca au invatat sa se fereasca de oameni.

Si deodata am vazut-o pe Marmo' linga buturuga, in cealalta parte apadurii unde si-au mutat ele vizuina de frica oamenilor. Era odata demult, cind Mmarmotele isi facusera vizuina fix sub casute, insa au fugit terorizate de psihopatii care isi asmuteau puradeii si cainii pe ele.

 Am strigat-o, am chemat-o .... Nimic!  A fugit inapoi in padure. 

In mijlocul pozei e un bustean cazut si acolo isi au marmotele o alta iesire din vizuina. Au 3 iesiri la citiva metri distanta una de alta...

... si intins pe burta , calare pe bustean ,ma pindea un marmotel ! Il cunosc , ca e unul din cei trei pui de anul trecut. L-am chemat, l-am strigat, i-am aratat ca i-am adus bananasi biscuiti... Nimic! Nu se clintea din loc, semn ca a fost si el terorizat de " iubitorii de animale"  si acum nu mai avea incredere in oameni. Deloc !

Insa a venit dupa banana, cealalta Marmo' , baietelul cel mai indraznet dintre cei trei pui de anul trecut.

A venit mai aproape de mine, dupa multe rugaminti si promisiuni ca nu ii fac nimic rau. 

Hai Marmo',nu mai mai recunosti ? Ti-am adus paine, banane si biscuiti, hai la mama !

A venit, insa a trebuit sa pastrez distanta de jumatate  de metru fata de el, ca altfel nu voia sa se apropie.


                             S-a bucurat de paine ...

... dar a zis ca nu mai vine la casute, ca nu mai are incredere in oameni. Padurea are suficienta mincare pentru marmote.

Si Marmo' avea dreptate ! Marmota mama lui, anul asta ar trebui sa aiba alti pui, insa nu au mai venit la casute. Nici celelalte marmote mari care veneau anul trecut...nici ele nu mai vin. Nici Biluta, nici Ochisor... nimeni! 

    De cind la casute e o vinzoleala cu psihopati care urla si fugaresc animalele ... casutele devin din ce in ce mai pustii. Daca anul trecut ne puneam scaunele sub casute si stateam ore cu ei, ne jucam si ratonul dormea linga noi in pom .... anul asta e imposibil. A venit gloata a distrus totul si nu pare ca s-ar opri. 

    La casute era singurul loc pentru care eram interesata sa ies din casa; singura distractie din orasul asta. Acum nu mai este si incep sa-i inteleg pe aia care abia asteapta sa inceapa sezonul de vinatoare, ca nu mai e mult ...

Si-a mincat felia de paine si a dat sa plece fara sa mai stea sa manince si bananele. Pur si simplu ii era frica sa mai stea in prezenta mea. I-am aruncat o jumatate de banana, aluat-o si minca. Dar eu am plecat casa il las sa-si manince linistit toate bananele.

     Insa cineva m-a supravegheat cu atentie printre crengute !


                                         La casute ...

                        ... ratele erau in plin spectacol !

        Trei ratoi alergau o biata rata care nu-i voia pe nici unul  !


Un ratoi smecher s-a prins ca intotdeauna gaseste graunte si alune la buturuga mai indepartata, unde las eu mincarepentru animalele timide si noi venite la casute. Acum nu mai e cazul, ca abia mai vin animalele care sunt vechi si obisnuite cu casutele .

                        Celelalte rate pindeau veveritele...

                  .... ca sa mearga sa le fure alunele !


         Asta era tartorul ratelor, venea hotarit din padure ...

      Tot era jumulit pe burta, cum s-a batut cu ceilalti ratoi !


          Cind a aparut el, s-a facut liniste in cirdul de rate !

Ceva mai incolo, un ratoi isi proteja perechea si pastra toate grauntele doar pentru ea. Nimeni nu avea voie sa manince  din grauntele lor, ca imediat era alungat, ciupit si luat la bataie !


       Serios ? ! Stai sa verific daca mai am toate penele la mine !


         Hai ca sunt bine ! Ma duc sa ciupesc si eu  niste alune !

                          Si soimul  ? Ati uitat de soim ?


                                 Nu e mai, nici un soim !


                  Mincati linistiti ca soimul nu e aici !

                                Sa fie cum ziceti voi ...


                   ... da' o verificare in plus nu strica !

Pina cauta astia mici soimul, eu ma duc inapoi in padure la vizuina marmotei sa verific daca a mincat tot.


                                       Iar ai venit?  

                Si a dat sa fuga ! I-am aruncat o felie de paine ...


                           ... si a renuntat la fuga !


         S-a ascuns printre crengute ca sa manince in siguranta.

------------------

A stat pina si-a terminat de mincat felia de paine, dupa care si-a amintit ca parca nu e chiar asa safe in preajma oamenilor si mai bine se duce sa se ascunda in vizuina ! Bye !


4 comments:

  1. Superbe fotografii!! Sa le luam pe rand pe cele care ne plac cel mai mult. 1) Turtureaua care se uita strâmb ;) (nu am zis "turturica" pentru ca iesea o cacofonie). 2) Cardinalul care apare în planul doi, în primul plan fiind o pasarea care parca ar fi un sturz si care are si un inel la piciorul drept. 3) Coada fluturând prin padure. Banuim ca e de vulpe. 4) Filmuletul cu Monstruletul, care sta nemiscat, dar îi tremura coada de încordare. 5) Blue Jay frumoasa (frumos) foc! 6) Chipmunkul care sta în casuta si manânca, cu codita pe spinare.7) pasarea cu capul rosu si aripi pestrite - superba - e clar ca a vazut ca e fotografiata! 8) Marmotica (marmotelul) care rontaie pâine, supraveghindu-te de aproape. 9) Ratele si ratoii, care se pare ca au o viata plina de emotii, pe care tu reusesti sa o întelegi. 10) Pasarea alba cu penre negre punctate cu alb care spune ca "o verificare în plus nu strica". Minunate sunt si povestile care însotesc fotografiile!! Numai bine tuturor!

    ReplyDelete
  2. Amelia,ma bucur ca iti plac animalutele noastre ! Anii trecuti a fost mai populat si mai variat la casute si povestile mai palpitante, insa sper ca animalele se vor intoarce pe masura ce oamenii se plictisesc sa le mai viziteze la casute. Am fost ieri la padure si ne-am intilnit cu un marmotel foarte trist( probabil ca era proaspat intarcat de mama lui si era cam dezorientat). L-am hranit, i-ampovestit si l-am incurajat ca o sa fie bine. Pozele inca n-am apucat sa le scot din aparat, da' urmeaza.

    ReplyDelete
  3. Micuta Monstrulet tre' sa aiba curaj, pentru ca are puisori in grija. ❤️
    Ce elegant tine Marmo bucata de paine in labuta! :)

    Poate vor reveni, totusi...
    Incepe sezonul de vanatoare pentru toate vietatile? (tocmai mi-am amintit ca am vazut doua caprioare, la un moment dat, si-am uitat sa le mentionez). Am inteles ca aici au dat liber si la vanat de turturele... Mi se strange inima cand ma gandesc la vanatoare...

    ReplyDelete
  4. Habar nu am cind e sezonul de vinatoare si cred ca e mai bine sa nu stiu ...

    ReplyDelete