start counter

Friday, May 20

Azi nu am alune !

               La padure, May Apples si-au desfacut mugurii ...


 Si cind am ajuns la casute mi-am dat seama ca am uitat acasa punga cu alune! Aveam la mine graunte, paine, mincarea pentru marmote, insa alune ...nu ! 


 Cum m-am dat jos din masina, cum m-au luat in primire : si alunele mele  ? Ai adus alune ?!

Mno, sa vedem pe unde-mi scot camasa ! Mi-am amintit ca am pus in masina niste fursecuri si bucati de chec pentru Omul Meu, sa aiba ce rontai in caz ca stam mai mult la padure...

Bine, las' ca maninc si chec ! Da' tot mai bune ar fi fost niste alune ...

Am auzit  ceva de  alune ? Chipmunckul cum mi-a simtit mirosul, cum a iesit imediat din vizuina, ca stie ca aduc alune !

                                         Unde, unde ?

                                Aici au cazut alunele ? 


                             Nu-s nici aici ! Nici macar una !

Daca a vazut ca nu-i dau alune, de ofticat ce era nu a vrut nici sa se atinga de bucatile de chec ! Dar a venit in parcare linga piciorul meu sa bea apa dintr-o baltuta ( plouase si erau peste tot).

                                       I-am facut si film :

Sa stii ca azi esti naspa ca nu mi-ai adus alune ! Imi iau jucariile si plec la mine in vizuina !


               Si vad ca vine ratonu', tiptil si adulmecind ...

        Si asta tot dupa alune vine, da' s-a multumit cu un fursec ...

... pe care l-a carat in padure linga copacul in care se refugiaza el ...

                             ... unde l-a mincat in liniste ...

     Mititelu' e cam piele si os, ca abia a iesit din hibernare ...

                             Hey ! Trec si eu pe aici ...

                                  Chiar nu ai alune ?

                                             Serios ? !

Ratonu' si-a terminat fursecul si s-a urcat in pom sa-si faca siesta.

                        Gata, m-am ascuns si nu ma mai vezi !

                                          Ce ziceai ?

Eram numai eu si anumalele si ii povesteam baby talk, sa se dea jos ca ii dau paine. Si ii aratam prin semne ca uite painea, ti-o las aici jos, vino sa ti-o iei. Hai la mama, cutzu-cutzu, good boy !

M-am dat mai in spatecu 1-2 metri cit sa se simta in siguranta, iar ratonu' s-a dat jos imediat, ca a inteles ce ii ziceam.

            Hai vino ia-ti painea, ca nu iti fac nimic, hai curaj !

                                Asa, vezi ? Good boy !

Si-a luat o felie de paine si s-a dus cu ea in pom sa o manince.

                          Rimaru' ma spiona curios ...

               ... si pretindea ca asculta rimele din pamint ...

               Si vad linga apa, acolo jos in ripa, un marmotel !

Hai sa il chemam ! Marmo' hai la mama ! Ii faceam semne cu mina sa vina, ii povesteam ca am multa paine si banane numai pentru el. Ii aratam felia de paine si ii faceam semne cu mina sa vina in timp ce ii povesteam ... baby talk !


                                             Hai ca vin ! 


                                     Unde e painea ?

                                        Uite-o ! Yummy !

                                   Uite una si mai mare !

Pe marmotelu' asta nu il cunosc, e prima oara cind ne intilnim. A auzit un zgomot si s-a refugiat inapoi in ripa ...

Hai sa il chemam inapoi ! Marmo' haila mama ! Marmoooo !

Cum m-a auzit ca il chem, imediat s-a intors cu fata, sa ma vada ! Semn bun.


                                     Hai ca vin !

                                       Ce ai adus bun ?

                        Ma cauta in pungi dupa ceva bun ...

                                      A mincat paine ...

                                    ... pina s-a saturat ...

                     A mincat si banne pina s-a saturat ...

              Marmo', mai vrei banane ? Nu? Bine,ia-ti biscuite.


... si apoi s-a dus sa dea o tura pe sub casute. Nu, asta nu e Marmo' Steluta, nu sunt nici cei trei frati de anul trecut. E un pui pe care nu il cunosc si care nu mi-a dat voie sa pun mina pe el. Si bietul de el e plin de cicatrici pe spate, cum l-au muscat marmotele din clanul rival.

              Ia sa vedem cine se mai plimba pe sub casute !

                Un Cardinal femeie ,minca seminte in casute ...

       ... iar in cealalta casuta minca un Cardinal baietel ...

Si apoi s-a intimplat magia !  Masculul hranea femeia (amindoi erau adulti ! ) cioc in cioc, exact cum isi hranesc puii, pentru ca ... ii facea curte !

 Era iubita lui si nu doar ca o adusese la locul cu mincare, dar o hranea cu ciocul lui !

                                             Love !

            Eu ma duc la marmote in cealalta parte a padurii ...

... si surpriza ! Marmotele au mincat tot ce le-am lasat data trecuta, mai putin coditele de spanac ! Nimeni, dar chiar nimeni din padure nu a vrut sa le manince. Nici macar un iepuras ori vreo caprioara ...  Semn ca e ceva in neregula cu spanacul daca animalele refuza sa il manince.

                     Bine, uite noua portie de mincare !

              Daca tot eram linga riu, am dat o geana pe la rate ...

                             ... se distrau intr-un picior...

                                     In zona casutelor ...

... ciocanitorile cautau alunele in iarba, dupa cum stiau ca e obiceiul cind vin eu ...

               ... da' pina la urma s-au multumit si cu paine ...

                          Nici eu nu gasesc alune !

Eu m-am multumit cu o saminta de Floarea-soarelui si ma chinui sa o sparg ...

                                 Iarasi vine Marmo' !

                           ...si a gasit o bucata de paine ...

                                   Ai adus alune ?

                       Bine,las' ca o sa mincam seminte ...

                                     ... din casute !

------

                        Seminte gasiti si pe jos cite vreti  !

                 Daaaa ! Si m-am zburlit tot ... de placere !

                                     Serios ? !


                                     Hmm ! Kids !

                                     Si ratele ? ...

Ah, ratele au o situatie complicata, acuma ca am pus toate semintele intr-un singur loc ! 

E misiune imposibila pentru ratoi sa alunge celelalte rate de granada de seminte unde si-a adus el prechea sa manince. Doar ei doi !

                Ratoiul razboinic ... plin de cicatrici pe piept...


 
 

                                             Let's go!


2 comments:

  1. Tare dragalase mai sunt vietatile! Iar modul in care formulezi dialogurile si asezi fotografiile le face si mai si!
    Ratonul, "ascuns" in copac e de numa'!!! L-as smotoci cu drag, ca pe-un catel - la fel si pe marmo si veveritoi si toate cele - dar n-am sanse! :))
    In prima poza cu ratele am vazut un "prinzator de vise" agatat de cineva de-o creanga... Sau... poate am halucinatii!
    Tare de tot si ultima poza! :)
    (ultimul video nu l-am putut vedea, dar cred ca e "de la mine", ca mai face figuri "masinaria")

    ReplyDelete
  2. Nu, nu ai halucinatii ! E chiar dream catcher agatat pe creanga. Am dat click pe ultimul video si la mine merge.

    ReplyDelete