start counter

Saturday, July 17

Sa dresam pasarele !

                                Azi mergem la padure ...


Nici nu ne-am asezat bine, ca a si venit veve sa ne intrebe ce i-am adus ..


                          Alune, veve ! Ia aluna de la tata !


La casute, un pasarel Grackle se juca cu grauntele. Asa am vazut ca se joaca toate pasarelele, iau graunte in cioc...

 

... si le arunca in gol, uitindu-se dupa ele cum cad. Foarte funny ...




O ciocanitoare minca alune chiar in fata noastra la doi pasi ... cind in pom, cind pe jos . Pentru ca azi era parcarea pustie, deci putine sanse sa vina urlatorii sa faca ca maimuta, am zis sa incercam sa dresam pasarelele cit e liniste si pace in zona.


Omu' Meu o tot chema ademenind-o cu alune. Si a chemat-o, si a chemat-o pina cind a venit si i-a luat aluna din palma ! Eu n-am apucat sa fac nici poza, nici film.


                                            Serios ?


                                       Daca vin si eu  ...


                                     ... primesc aluna ?


                               Si a venit rata din padure ..


... si s-a proptit in fata la Omul Meu si a inceput sa manince graunte !


             Hai ratusca, hai la tata sa-ti dau alune !

            No serios,numai pentru rata ai alune ? Pentru mine, nu ? !

                      Bine mai, luati amindoi si mincati alune !


A mincat rata si a plecat in padure macanind a multumire. Noi mai incercam o data cu ciocanitoarea.


Se invirtea cicanitoarea in jurul nostru, se uita... se gindea, se razgindea ...


Sa nu credeti ca in padure trece ceva neobservat, nuuu ! Toata lumea spioneaza pe toata lumea, in special pe noi oamenii si faceti o foarte mare greseala daca considerati ca animalele sunt proaste si nu inteleg.

 

Ba inteleg, insa adora sa faca pe prostu' atunci cind nu le convine situatia ! Ciocanitoarea asta mica statea cocotata pe bat si pretindea ca nu vede, n-aude, nu pricepe. De fapt, era foarte atenta sa vada ce vrem de la ciocanitoarea cea mare  !


 Din copaci, o gramada de ochisori ne urmareau cu curiozitate :


 Pe jos erau o gramada de puisori de Red Winged
Blackbird si am zis ca hai sa incercam sa  ne imprietenim cu ei, ca puii sunt mai naivi si mai prietenosi :


 Le-am aratat ca pun seminte linga noi, chiar linga pantofi si am stat nemiscati pina si-a facut curaj primul pasarel sa se apropie si a pretins ca e asa ... in trecere !

Daca a vazut ca nu suntem periculosi, si-a facut curaj sa se opreasca si sa ne priveasca in ochi, ca murea de curiozitate.
    

A venit si al doilea pasarel, intrigat sa vada de ce e asa interesat primul pasarel !


Acum avem trei pasarei curiosi ! Pasarelele astea erau foarte sperioase de fiecare data cind veneam la padure. Cum faceam o miscare, cum zburau in pomi. Acum e prima oara cind isi fac curaj sa se apropie de noi.


                           Cineva spiona de sub scaun ...


Oare ce sa fie ? Toata lumea murea de curiozitate sa afle ce se intimpla ! Numai noi stateam nemiscati, sa nu speriem pasarelele !


Acum aveam 4 pasarele curioase, dar care pastreaza distanta ! Stateau a sfat, ce sa facem, ce sa facem ...


Hai ca si-au luat inima in dinti sa vina sa cerceteze ce-i cu noi !


S-au grupat cite doua si au trimis la inaintare prima echipa :


                                   Ce zici fata, e ok ?


                         Daaaaa ! M-am relaxat cu totul !


Acum ca pasarelele se simt comfortabil cu noi, ne putem si noi misca, dar incet. Cit sa le punem alune linga pantof, ca toti adora alunele. Si s-a apropiat al treilea pasarel ...


      In sfirsit, s-au apropiat toate patru, ca sa manince alune !

Primul pasarel, pionierul, se uita la mine si cugeta ... sa vin, sa nu vin ?


    Il rodea curiozitatea sa verifice daca si eu sunt ok. Hai ca vin !

De sus ne urmareau pasarile cu atentie, ca nimic nu trece neobservat, in special daca e ceva neobisnuit ...


                                  Ce faci cu pasarelele ?


                                 Le dau bucati de alune ...


 ... pe care se chinuie sa le sparga si sa le inghita izbindu-le de pamint.

---------------------------------------



Aveam pasarele peste tot, printre noi, in spatele nostru. 

Venisera si explorau fara frica. Astea doua il ciupeau de pantofi.


                                        Ce aveti aici ?


                  Ha-ha, cineva privea perplex de pe creanga !


Cum Omul Meu sparsese alunele, ramasesera firmituri in palma pe care voia sa le scuture. Inainte sa apuce sa le scuture, s-a trezit in palma cu un Nuthatch, care i-a ciugulit o firmitura si a zburat inapoi in pom. Nu il vazuse, nu il chemase, nu ...nimic.Nuthatch-ul  ... desigur ca ne spionase ascuns in pom si a vazut ca venise ciocanitoarea si a mincat din palma.... vazus ecelelalte pasarele ca s-au apropiat de noi si sunt safe. So ... why not ? A venit si el in palma !


Daca vazut asa, Omu' Meu si-a pus o aluna in palma si l-a chemat din nou ! Si a venit, a luat aluna si a zburat fericit in padure ! Din pacate eu sunt un fotograf execrabil, insa ceva-ceva tot se vede din filmulet !


2 comments:

  1. De aur sunt aceste povestiri, Veve! Adorabile, și păsărelele, și veverița, și rața! Și voi, că le îngrijiți tot timpul! Mulțumesc pentru delectarea oferită!

    Să ai o săptămână excelentă! ♥

    ReplyDelete
  2. Zinaida, ma bucur ca iti pla povestile noastre ! Sa stii ca sunt adevarate, pentru ca eu descriu ce s-a intimplat, cum si exact in ordinea in care s-a intimplat. Daca as avea casa cu un petic de curte, ar fi o sursa nesfirsita de povesti adevarate, ca aici la noi, maimuteii se plimba prin oras ( orasul s-a stabilit intr-o fosta padure din care mai avem ravine, iar maimuteii sunt practic pe teitoriul lor ). O saptamana excelenta si tie !

    ReplyDelete