start counter

Sunday, July 25

Varza si Marmoteii

                                   Mergem la padure...

                              ... sa chemam marmoteii ?


                                     Ia uite-i ca au venit !


                          Maninca varza linga buturuga ...


                                    ... si stau la poza !

                              Sus pe buturuga am vazut o codita ...


Muscatel era frustrat ca marmotele primesc de mincare si el nu. Lasasem punga cu alune la casute, cit am venit sa chem marmotele.


Din pomi ma urmarea perplex Peticel ! El e mai nou pe la casute si inca nu intelege ce treaba am cu marmoteii.

Cind si-a dat seama ca l-am vazut, a sarit mai sus pe crengi si ma spiona ascuns pe dupa frunze, ca moare de curiozitate sa inteleaga care-i treaba :


Pe cind mincau marmoteii mai bine, trece prin parcare o gasca de muieri la vreo 3-35 de ani, care chiuiau si rageau  excitate ca au vazut marmoteii. Au urlat " uite castorii" pina cind marmoteii au disparut in padure si s-au ascuns de frica. Mi-au aruncat peste umar un "sorry" si au plecat mai departe, ca nu mai aveau ce animale sa sperie. Cum am zis si in alte rinduri, astia-s psycho si o fac cu intentie, ca sa se bucure de suferinta altora, oameni sau animale, nu conteaza.

 I-am vazut pe marmotei ca stateau ascunsi sub frunze chiar la intrarea in padure si asteptau sa plece proastele. Cum au plecat, cum au venit din nou sa manince varza .

                                                    Mai ai varza ?


                                       Stai ca vin sa te adulmec, sa vad cine esti !


                                  Maninc si varza, daaaa !



                                         Ce-i asta, cartof ? 


                        Nu maninc cartof ! Varza vreau !



                                    Maninc aici linga tine ..


                                  ... varza direct din punga !


M-am asezat in fata marmotelului, cu spatele catre parcare ca sa obturez vederea trecatorilor. Daca psychos nu vad animalele, nu mai urla si fac ca maimuta, ca nu mai au motiv. Maninca si marmoteii linistiti.


Celalat marmotel statea mai departe, chiar in buza padurii si minca varza, pregatit sa fuga la cel mai mic zgomot de pericol.


Urechiusa se mutase in alt pom si ma spiona mort de curiozitate de sus :


Daca a vazut ca marmoteii sunt safe, si-a luat inima in dinti si a incercat sa se apropie...


... si s-a dus tiptil pe marginea padurii, a facut un ocol pe linga buturuga ...


              ... s-a asigurat ca nu misc, nu sunt un pericol ...


... si apoi s-a proptit in maginea padurii, de data asta la vedere, sa vada mai bine ce le fac marmoteilor ! Mititelu' moare de curiozitate !


                     Eu mi-am mincat toata varza...


                                   Si acuma ce fac ?


                         Ma duc sa-mi iau alta !


                                           Varzaaa !


Apoi am auzit urlete venind tot mai aproape ... Marmoteii erau incordati si gata de fuga .


Si au plecat rapid spre vizuina din ripa . Partea buna e ca au invatat sa se fereasca de oameni, zgomote si caini.

Abia apoi au aparut urlatorii, care s-au asezat fix unde mincasera marmoteii si au stat vreo 5 minute ei urlind, cainii latrind, ca sa fie siguri ca au speriat bine marmotele si ne-au spart petrecerea.


WTF e in neregula cu oamenii astia ? N-am inteles niciodata de ce  stapinii de caini sau boraci vin cu sadism sa ne strice intentionat interactiunea cu animalele salbatice. Si nu-s unu'-doi, ci ... majoritatea !

 Am vorbit cu mai multi oameni care aduc mincare la casute si toti se pling de acelasi lucru : psihopati cu caini sau puradei care adora sa sperie animalele, intentionat ca sa nu ne lase sa ne bucuram de ele. Unii oameni mi-au spus ca vin dimineata devreme pe la 7-8, inainte sa soseasca psihopatii in parc, ca sa apuce si ei macar o ora de liniste cu animalele.

Am stat vreo jumtate de ora pe la casute, asteptind sa se faca liniste si sa revina marmoteii. Din fericire, animalele salbatice sunt mai inteligente decit foarte-foarte multi oameni, asa ca au invatat cum sa se descurce.

Cit noi am asteptat, marmotelu' a fost si si-a facut baita in riu !


                          Maninca banana si e ud leaoarca !


Am pus linga buturuga alune, morcovi, salata si ce am mai gasit prin frigider. Muscatel a fost pe faza si a venit adulmecind alunele ...

                       Aici erau, de o parte si de alta a buturugii !

                  Hmm, alunele astea sunt chiar interesante !


                                        Ia sa incercam una !


Muscatel pinde de dupa buturuga ... sa ma apropii, sa nu ma apropii ?


             Hai sa incercam ! Sa vedem marmota ce parere are ...


                         Nici o reactie ! So far, so good ...


Marmo' zice ca nu are nimic impotriva sa impartim alunele !


                                     Iau si eu o aluna ...


                                 Marmo' nu se supara ...


            ... ca Marmo' maninca seminte de floarea-soarelui ...


Si aparut Monstruletul adulmecind aroma de alune ! Fuse si se duse... cind a vazut ca eram asa aproape de marmota !


    Ce-a fost asta ? Marmo' a ramas nedumerita cu aluna in mina !


                     Parca mai aud ca vine cineva ...


                     Ia uite cine era ! Stapinul buturugii ... 


                           ... care vrea si el citeva alune !


Marmotelu' e generos si isi imparte mincarea cu toata lumea ...

                     Muscatel, iar ai venit, mai baiete ?

                       Da, da ! Car seminte la vizuina !

Astea doua m-au vazut ca stau jos si fac poze la marmotel si au venit direct spre mine, asmutindu-si cainii pe marmotel. Asta micu' a fugit repede in padure, iar psihopatii  ii asmuteau in continuare, din lesa, in directia in care fugise marmota, ca sa latre si sa smuceasca esa si sa terorizeze animalele salbatice.

 Dupa doua  minute au plecat sa-si caute alte victime, ca si cind nimic nu s-a intimplat.

        Imediat dupa plecarea lor, s-a intors stapinul buturugii !


            Hai Marmo', poti sa vii si tu ca suntem safe !


                         Hai ca vin in pas alergator !


                                      I'm back !


No comments:

Post a Comment