start counter

Saturday, July 10

Stapinul buturugii

                  Tu cine esti ? Ce cauti in padurea mea ?


    Si de ce ma urmaresti cu ochiul ala mare ? Ma ascund, sa stii !


Hai mai, Veve, nu te speria ! Uite, ma duc sa inspectez padurea ! Nu-ti fac nimic, promit !

                   Promiti ? For sure, nu-mi faci nimic ?


Padurea arata ingrijorator, plantele nu prea cresc, sau cresc si se usuca. Asta e May-apple care infloreste in mai si are fructe de cules pe la sfirsitul lui iulie-august. Anul trecut era plina padurea de May-apple, infloriti si plini de fructe. Anul asta sunt ofiliti aproape toti !

Nici macar nu au apucat sa infloreasca ! S-au ofilit inainte de a atinge inaltimea de la maturitate. Stiu sigur, pentru ca anul trecut i-ama dmirat ca erau ca un covor cu umbrelute inflorite.


De partea cealalta a parcarii anul trecut era un cimp intreg cu May-apple sub copaci. M-am dus sa vad si majoritatea erau uscati ori ... lipseau cu desavirsire, ca se uscasera demult ! erau prezenta cam 50 % dintre plantele de anul trecut, si astea ofilite in cae amai mare parte.

A trebuit sa caut bine de tot pina sa gasesc un exemplar sanatos ...


... care reusise sa faca si un fruct ! Venise o canadianca la vreo 60 si ceva de ani , voia sa stie de ce fac poze plantelor. Si ma screm eu in engleza, sa-mi amintesc cum ii zice la fiecare cuvint, fuck it, ca asta nu-i limba omeneasca. 'Nfine ! Ii spun ca uite-te in jur, plantele sunt uscare si nu au rodit, nici macar nu au apucat sa infloreasca, iar anul trecut erau toate vesele si incarcate cu rod. 

    Se uita tanti aia la mine si tot ce a avut de zis a fost sa ma intrebe daca planta e otravitoare. Da, e otravitoare, dar fructele nu. Le folosesc indigenii sa-si faca gem si unguente medicinale. S-a uitat aia strimb la mine, mi-a intors spatele si dusa a fost cind a auzit ca e danger.

'Nfine, hai sa mergem la vizuina sa chema marmoteii. Asta e vizuina secreta din ripa. Arunc in ea sau la intrare o bucata de varza ca sa dau de stire marmoteilor ca food delivery is here !


                 Iar ai venit ? Asta-i buturuga mea, asa sa stii !


Astept sa vina marmoteii, da' tu maninca linistita ca n-am treaba cu tine !


Pe cind minca veverita mai linistita, vad ca iese adulmecind din padure alta veverita !


... si incepe sa pretinda ca nu e interesata de mincarea celeilalte ... Ea pretindea ca isi cauta mincare ...


... si incepe sa dea tircoale in jurul mincarii, da' tot fara sa se apropie, ca testa reactia celeilalte !


Venise tot mai aproape, periculos de aproape de mincarea celeilalte  ...

                           Oare sa merg mai aproape ?


                     Hai ca merg, daca veverita nu reactioneaza !


                   ... si mai aproape, ca nu ma vede nimeni ...

                                 In sfirsit, mincareee !

Surpriza ! Din padure vine adulmeind mincarea, o a treia veverita !

Atit a fost ! Veverita cu tircoalele a sarit si a pus-o pe fuga pe noua venita ! 


            Asta pedepsita incepuse sa le dadea tircoale ...


                       ... periculos de aproape ...


A incercat biata de ea, insa astea doua o miriiau asa, de avertizare ... Si a pretins ca renunta, prefacindu-se ca se duce in padure....

Insa cind a ajuns in dreptul mincarii, s-a oprit sa vada daca o ataca veveritele  ...


                       ... sau ii permit sa se apropie !


Vezi ca ai venit prea aproape ! Tu n-ai voie sa maninci cu noi !


                      Au fugarit-o pina la intrarea in padure ...


                        S-au oprit sau inca vin dupa mine ?


Nu mai vin dupa tine, ca acum sunt ocupate sa se lamureasca daca sa se bata sau sa manince impreuna !


                                 Asa ma gindeam si eu ...


Auzi, tu nu ai altceva mai bun de facut ? Parca ziceai ceva de marmotei !


            Ca veni vorba, cine se ascunde dupa buturuga ta ?


                      Hmm, judecind dupa coada, pare un marmotel !


     Ia uite, alt marmotel iese din padure ! Vine dinspre vizuina !


Da, am avut dreptate, un marmotel se ascundea dupa buturuga veveritei !


                           Eu am gasit un morcov !


                          Sunt morcovi si pentru mine ?


                                              L-am gasit !

                           Cu atitia morcovi sunt bogat !


..                                I'm king of the carrots !

Ce vorbesti fratele meu ? ! Tu ai habar ce gustos e patrunjelu' ? !


                                     Ce buuun poate fi !


                Din pacate nu am decit un singur patrunjel !

               Ce maninci fara mine ? Stai macar sa miros si eu !

                     Mda, chiar s-a terminat patrunjelul !

                     Mai bine mergem sa mincam si noi morcovi !


    Nooo, nu-mi spune ca s-au terminat si morcovii ! Nuuuu !


Da', mai, s-a terminat mincarea ! Hai, tusti inapoi in padure, ca sa pot sta linistit pe buturuga mea sa lenevesc la soare ! Sunt stapinul buturugii !


No comments:

Post a Comment