start counter

Thursday, July 1

Veverita cu buline

                            Hei Grackle, cine e acasa ?

 


 Da' ce imi pasa mie ? ! Sunt ocupat sa caut alune fara coaja !


                         Si eu ! Nu ma deranja !


             Hmm, se pare ca azi, toata lumea e cu coada pe sus !


                                      Hei, Veve !


                                           Ce vrei cu mine ?

          Eu sunt mic, nu stiu nimic, ma duc sa caut alune !


Bine, las' ca nu-i bai, ma duc la locul de intilnire cu marmotele, sa vad cine e acasa !


I-am aruncat foi de varza si felii de morcovi si s-a uitat asa, peste umar la mine ...


               ... a facut o pirueta si s-a intors cu fata spre mine ...


   ... si s-a ascuns in boscheti pe marginea ripei ...


                     ... de unde ma spiona sa vada ce fac.

Good girl ! Bravo, marmotel ! Ma bucur ca a invatat sa fuga atunci cind vin oamenii spre el !

 Cum am mai zis, am decis sa nu ma apropii prea mult de marmote, ca sa nu creada ca toti oamenii sunt prietenosi si le vor binele, pentru ca in ultimul an, locul cu casute a devenit foarte popular si mai bine nu. I-am pus niste oua fierte de care nu s-a atins, insa mustele s-au bucurat.

       Sub casute, un Black and White Warbler minca seminte :


                                     Cine, eu ?


                           Mama vrabie era ocupata...

                       ... sa-si hraneasca puiul !

... ca oricum o urmareste pe la toate casutele si da din aripioare cerind de mincare ...


                    Mama, unde esti ? Ce imi aduci ?



        Eu am crescut mare si stiu sa-mi iau singur de mincare !


           Hai, tusti de aici, ca vine Monstruletul la casuta !


                           Cind maninca Monstruletul ...


                      ... nimeni nu indrazneste sa-l deranjeze ...

                           

                             ... ci numai ii dau tircoale ...


Apoi a venit un nene sa faca poze. Foarte cuminte, nu speria animalele, pastra distanta si facea poze discret. Vazuse marmotelul ala mic si voia sa-i faca poze, da' ne-a zis ca ii e frica sa nu il muste. Hai nene, vino cu mine, ca te apar eu de marmota ! Pe mine ma cunoaste marmota  si s-a jurat pe foile de varza ca nu musca ! 

Grackle asta de citeva saptamani nu se mai satura de cotaiala !  Incontinuu urmareste femela, se infoaie pe linga ea si scoate niste sunete casunetul apei.

................


Blue Jays sunt  smecheri, nu stau pe jos in cimp deschis ca sa se puna in pericol. Ei vineaza alunele cu tehnica : se ascund mereu in copac si se uita de sus dupa alune ...


           ... si apoi tisnesc ca o sageata si iau aluna de pe jos ...


... si zboara cu ea in copac sa o manince. Alunele in coaja le inghite cu tot cu coaja, asa intregi cum sunt.


                                     Hey !


                                     Voi ati vazut vreodata ...


                             ... veverita cu buline ? ! Pe o parte ...


                           ... si pe cealalta... fara  !

De parca mi-ar pasa mie de bulinele voastre ! Hai ca-s ocupat sa alerg  dupa ceilalti ratoi !


Eh, pai si eu sunt ocupata sa culeg alune, da' ziceam si eu asa, ca fapt divers !


                         Uite, ma duc la cutiuta ...

 

                           ... sa mai iau citeva alune ...

... inainte sa vina veveritele rele ...



... si sa ma zburataceasca de la cutiute !

 

           Veverita si lua aluna si apoi o minca e creanga.


Dupa care se duceau si mai cautau si pe jos alune ...


Undeva pe aici miroase a alune din alea bune si sarate ...


                                   He-He, uite-o !

 

Am gasit si nuci gata decojite, numai bune de mincat !


No comments:

Post a Comment