start counter

Monday, June 20

18 Damage control !

                                        Azi la casute ...

                            ... era vinzoleala mare !

  Ratele m-au luat in primire imediat ! Unde-s grauntele noastre ? Paine ai adus ? !

          Las' ca ma interseaza si biscuitele asta abandonat !

                           Alune ? ! Ai adus alune ?

Hai mai, ia-ti aluna, ca nu mai ai rabdare pina sa pun alunele in casute !

                                              Si eu ? 

                          Mergeti la casute ca v-am pus alunele !

                                          Si eu ? !


                         Sigur ca da ! Du-te si tu !

Nu toate veveritele s-au dus la casute. Astia trei se invirteau in cercuri ilargi in jurul meu si a pungilor cu alune si biscuiti.


                                Veneau tot mai aproape ...

... si isi luau inima in dinti sa se apropie. Periculos de aproape ...

S-a invirtit, s-a sucit in jurul pungii si pina la urma tot fara alune a plecat.


                           Pai ce faci, mah. nu iti iei alunele ?

                        Las' ca i-am aruncat un biscuite !

                  Fiti pe faza, ca mai incearca un curajos !

                         Cine, eu ? Despre mine vorbiti ?

               I-am aruncat o aluna de incurajare. Una lui ...

                  ... si alte citeva, pentru fricosii aia mici !

           Argintiul a venit, a incercat si a renuntat speriat !

          Pina la urma s-a incumetat veverita cu coada rosie ...

                                     Hai ca vin !

              A scotocit curajoasa in punga cu alune si s-a servit !

                                                Serios ? !


                                                   Si eu !

Cum s-a facut putina liniste la casute, imediat a iesit din vizuina Marmota Inteleapta...

                               Minca niste foi de varza ...

                 Hey, Marmo' ! Ti-a adus mama paine !

Pina si-a terminat Marmo' de mincat felia de paine, s-a prezentat si Mot alb sa-i dau si ei ceva bun ...

                       Statea linga mine si minca alune.

Marmo' si-a terminat painea si astepta atenta sa o chem. Daca o chem si ii fac semne cu mina, ea stie si are incredere in mine ca e safe sa se apropie ( adica fara psihopati in zona care sa raga si sa o hartuiasca ).

                             Vino Marmo' si ia-ti banana !

                                      Uite ca am venit !


                                               Yummy !

Apoi au trecut prin parcare doua femei care rageau una la alta despre cum au avut nevoie de timp sa-si proceseze emotiile. Si au canadiencele un tzignal ascutit de iti sparg urechile, ceva foarte similar cu zgomotul facut de polizorul in functiune.

 Rasuna parcarea de tignalu' astora ca s-a speriat Marmo' si s-a refugiat strategic pe marginea ripei, just in case.

Isi minca banana si astepta sa ma duc la ripa sa-i  duc mincarea. Stie ea ca ma duc si o ajut  !

Intre timp, a sarit din pom ciocanitoarea si i-am dat repede o bucatica de paine, ca aia aveam in mina.


 Nu. ciocanitoarea nu se temea de vitele alea incaltate care rageau emotinate in parcare, ci se teme doar de soim, pentru care facea safety check ...

Marmo' si-a terminat de mincat banan si astepta ascunsa in ripa, sa o chem cind e safe sa iasa afara.

                O strig si o chem sa-si ia bana. Iar Marmo' vine ...

I-am lasat pe marginea ripei mincare, sa nu trebuiasca sa iasa mai in fata, sa o vada cei care trec prin zona. Isi ia mincarea si se ascunde in ripa, pe prispa vizuinii si maninca linistita. In total a mincat 3 banane , doua felii de paine, un pumn de alune si ceva biscuiti.

                Eu ma duc sa arunc un ochi pe la casute ...

                Toata lumea era ocupata sa manince alune ...

Un Grosbeack astepta cuminte sa termine de mincat chipmunckul ...

... ca sa ii vina si lui rindul la mincat graunte . Foarte civilizat. Mai civilizat decit marea majoritate a oamenilor.

                               Pina maninca astia mici ...

---------------

... ma duc in cealalta parte a padurii, acolo unde am intilnire la copac, cu ratonul si marmota. Ma duc cu ingrijorare sa fac damage control dupa ce am patit data trecuta cind a venit cainele si i-a speriat pe amindoi. Pot doar sa sper ca nu m-au asociat cu cainele si nu se feresc acum de mine !

La intrare in padure, o veverita ma spiona cu atentie. 

Cind si-a dat seama ca am vazut-o ( ochiul ala mare care le urmareste pe ele ), imediat si-a intors capul si pretindea ca nu stie ca sunt acolo !

Ha intrare in padure, ratonul ma astepta deja dar nu la copacul de intilnire, ci mai adinc in padure, la cativa metri distanta. Inca nu se lamurise care-i faza cu mine, in special ca ne cunoastem doar de citeva zile si ultima oara a venit cainele sa il sperie. Inca nu s-a lamurit daca eu am ceva de-a face cu cainele sau nu, asa ca statea precaut la distanta.

L-am chemat, i-am aratat mincarea, hai la mama, ratonu' ! Filmarea nu e chiar cea mai buna filmare, ca imi e greu sa si filmez si sa imi si flutur cealalta mina ca sa ii fac semne ratonului.

Ratonul a inceput sa se apropie si cind a ajuns aproape lina copacul de intilnire, a cotit-o precaut linga vizuina marmotelor, ca acolo sunt multe crengute sub care se poate tupila si eu nu il pot ajunge. Bun si asa, ca ma asteptam la mai rau !


El statea imediat dupa busteanul ala mare si ma urmarea ce am de gind sa fac :

Eu i-am insirat mincarea pe busteanul de linga copacul de intilnire. am avut o carcasa de pui pe care i-am fiert-o si am prajit-o, ca sa ii treaca supararea ca data trecuta nu a apucat sa-si manince carcasa de pui.

Cind a inceput sa ii miroasa puiul prajit, a iesit de sub crengute si s-a cocotat pe bustean si de acolo ma spiona. eu ii vorbeam, il incurajam si ii faceam semne cu mina sa vina sa manince.



 El statea cocotat pe bustean si minca bananele pe care le lasasem pentru marmote, chiar linga vizuina lor.

Venise pina la busteanul de la copacul de intilnire, dar nu pentru ca era el increzator ca nu mai vine cainele, ci pentru ca terminase de mincat bananele marmotei. Statea pitit dupa bustean si nu isi gasea curajul sa vina sa manince.

Insa daca vrea sa manince pui, trebuie sa vina sa si-l ia ... Hai la mama, hai curaj ! 


 Hai ca vin, ca prea bine miroase si nu ma mai pot abtine !

                            Si-a luat o bucata de pui ...

 ... si s-a dus cu ea citiva metri adinc in padure. Punea o distanta de safety intre noi, ca inca nu stia ce intentii am.

Daca a vazut ca nu a patit nimic, la urmatoarea bucata nu s-a mai dus in padure, ci doar s-a ascuns dupa copacul de lina mine sa o manince. Dupa copac se simtea mai in siguranta, ca in caz ca vine iarasi cainele, imediat se refugiaza in copac !

          Asta micu' statea ascuns printre crengute si ne spiona :

Statea cu ochii pe mine in timp ce se tupila pe sub crengute, din ce in ce mai aproape de mine .

Ratonu' devenea atent si incordat la orice fosnet de frunze. E inca suparat pentru ce s-a intimplat data trecuta. Incontinuu se uita dupa asta micu' incotro se duce, ca sa fie sigur ca e chipmunck-ul si nu vreun caine.

Prietene, ca sa primesti mincare, trebuie sa iesi in fata si sa ceri ! Asta e joculetul pe care il jucam impreuna la padure ! Cita vreme stai asuns sub frunze, o sa pretind si eu ca nu te-am vazut si nu primesti nimic de mincare.

           Bine, hai ca ma dau batut ! Acum primesc alune ?

Sigur ca primesti ! Primeste si Blue Jay-ul care ma spiona din pomi !

Cind am iesit din padure, m-am uitat in urma : ratonul ma urmarea atent sa vada ce fac, unde ma duc. E inca stresat si suparat.


1 comment:

  1. Dragii de ei... E de inteles sa fie suspiciosi acum, dr sunt sigura ca vor reveni la sentimentele initiale. :)
    "Soricelul" e mortal!

    ReplyDelete