start counter

Sunday, June 5

Marmota si Ratonu' 14

                        Azi la padure, mergem la vinatoare  ...

      ... de rime !  Un Red  Robin sapa din greu dupa rime...

                             Si l-am prins cu rima'n gura!

Am prins pe film exact procedura de vinatoare : asculta cu atentie rimele din pamint ( isi umfla penele de pe cap cind devine atent), si apoi sapa cu ciocul si scoate rima!


                               Hai, ce faci, ne-ai adus alune?

             Da' pina vin alunele ma multumesc si cu paine...

                                  Alune ? Si noi vrem !

                       Parca simt asa, un miros de alune...

                                                Bingo!

A venit rata si a incercat sa inghita alunele cu tot cu coaja, da' nu i-a iesit si a renuntat.

        Invirtim aluna ? Cum pina cind ? Pina cind ameteste aluna !

Invirte tu aluna, ca eu aleg sa-imi indes cit mai multe in gura !

                                    Uite asa, cu lacomie ! 

      Sa fie cum ziceti voi, dar tot grauntele sunt cele mai bune ...

                                         Serios ? !

                         Stai ca vin si eu sa caut graunte!

            Tu n-ai voie la graunte, de cite ori sa-ti spun ?!

                        Nu ! Nu incerca sa te apropii !

                              Mah, te faci ca nu auzi ? !

                Stai ca iti arat eu tie ! Tot te jumulesc de pene !

                 Lasam maimuteii sa manince linistiti ...

                                                 ...............

                       Ma duc la buturuga sa las mincare ...

... si apoi in padure unde am lasat mincarea pentru marmote, sa vad daca a mincat cineva :

        Ia uite cine minca bananele lasate pentru marmote !

                      Si l-am strigat ! Ratoonu', hai la mama !

                               Uite, ti-am adus paine !

Mincase o banana si in spatele ratonului era o marmota mica ce se temea de raton. Voia si ea banana ! 

              Asa ca am chemat ratonu' mai aproape de mine ...

         .../  ca sa aiba marmota spatiu sa se duca sa-si ia banana.

            Hai, vino la mama ! Uite, ti-am adus felii de paine!


Ratonu' s-a speriat de ceva zgomote venite din parcare si s-a refugiat in pom ...

... ocazie de care a profitat marmota ca sa vina sa-si ia banana !


                                             Marmo' !

               Hai da-te jos, nu mai fi speriat ! Hai la mama !

           Lasa marmota in pace si nu mai miraiti unul la celalt !

                     Marmo' il urmarea atenta, ca se teme de ratoni ...

Si a trebuit sa stau cu ei ca sa nu se certe pe mincare : ba ma rasteam la raton sa stea cuminte si sa nu alunge marmota, ... ba incurajam marmota sa vina mai aproape ca sa apuce si ea mincare!


O ciocanitoare, daca a vazut ca hranesc maimuteii, s-a asezat pe o creanga in fata mea la un pas distanta si se uita fix la mine. Nu pleca, nu se misca, ci doar se uita fix la mine si astepta sa-i dau si ei ceva bun de mincare.

I-am aruncat in stinga mea,o bucata de paine. S-a dus sa vada ce este, si de acolo de sus a zis ca nu. Nici nu s-a clintit din loc si continua sa se uite fix la mine sa-i dau altceva !

     Bine, las' ca iti dau altceva ! Alune vrei ? Din alea sarate ...

                       Cind ratonu' a simtit miros de alune ...

Nu, nu te duce la marmota ! Las-o si pe Marmo' sa-si ia mincare din gramada !

                         De ceeee ? ! De ce n-am voie ?

 Pentru ca tie iti da mama  biscuite si alune ! Vino sa ii iei !              

                       Marmota a plecat inapoi in padure ...

... iar eu m-am dus la vizuina sa-i las 2 biscuiti pentru mai tirziu. Sper doar sa nu ii fure vreo veverita !

In tufa de deasupra vizuinei, intotdeauna stau de veghe Grackles astia.Cred ca au cuibul undeva pe acolo ...

Cind am iesit din padure au trosnit crengile si ratonu' a intrat in alerta, da' s-a calmat imediat cind si-a dat seama ca sunt doar eu.

Cind am trecut pe la buturuga, vad ociocanitoare ca muncea cu interes ...

Culegea si minca alunele pe care le lasasem in crapaturi, cind m-amdus in padure la marmote !


                 In drum spre casute am vazut o codita...


                                    Un chipmunck...

                           ... doi chipmuncksi !

         La casute erau toti ocupati sa manince graunte ...

Astia mici faceau safety check ( era sa scriu " fact check" ! ) la fiecare citeva secunde, de frica soimului ...

...si din cind in cind se infoiau si isi chemau la puit potentialele partenere.


                             Venise si Nuthach=ul ...

                 Era cam pustiu, asa ca ma duc si eu !


2 comments:

  1. Ochiosul de raton! cu ochisorii lui mari si varful boticului catifelat (asa pare, cel putin)
    Am tot uitat sa amintesc de Grackles si de vigilenta lor, orice ar face!

    ReplyDelete
  2. Da, ratonii au boticul catifelat si umed, ca la catei, ai dreptate !

    ReplyDelete