start counter

Thursday, June 16

Sperietura din padure

                                        La casute ...


                                          ... Piciorus !

         ... venise impreuna cu partenerul care avea grija de el .

       In pomi, alti Grackles stateau de veghe sa nu vina soimul ...


               Trei Grackles barbatusi faceau safety check!

Asta e Piciorus cu partenerul, scanau cerul dupa soim.

 Este remarcabil cum, cu un singur piciorus, reuseste sa stea agatat de creanga fara sa-si piarda echilibrul.


E drept ca sta mai sprijinit pe burta, dar se descurca. Nu l-am vazut sa faca balet pe creanga !

Sus pe creanga il curta partenerul : se umfla in pene, isi intindea aripile si se scutura :

----------------

Lui Piciorus ii reusesc perfect aterizarile. Juri ca are doua picioruse, atit de bine s-a adaptat !


                                 Ciocanitoarea pe creanga ...

                           ... facea safety check ...

                            ... inainte sa sara in cutiuta.

                                     Unde mergi ?

            In cealalta partea padurii, sa chem ratonul si marmota .

Asta e copacul unde avem intilnirea. La dreapta am pus o caserola cu mincare pentru marmota, iar la stinga, putin mai inspre padure, o caserola cu mincare pentru raton, ca astia doi nu trebuie sa se intilneasca.

Ratonul e foarte agaresiv si maninca painea si bananele marmotei. De multe ori i le ia din fata.  Plus mincarea lui ! Il mai miraie marmota, insa nu se incumeta sa il dea la o parte. 

Uite ca vine marmota prin padure ! Hai sa o chem ! E important pentru marmota sa ii fac cu mina si sa o chem, ca asta e semnalul ca e totul safe si se apropie bucuroasa.


                                       A venit Marmo' ...

                                          ... What ! ?

  Marmo', de ce pleci asa repede ? Nici nu ai apucat sa maninci !

              Aham ! Am inteles abia cind i-am vazut nasu' !

                               Baditu' venea sa manince !

Era fericit ca i-am adus clatita pe care i-am promis-o data trecuta, plus oasele de la un pui, plus 5 pestisori mici si prajiti ! Adevarat festin !

Am auzit un fosnet pe sub crengute si am vazut ca marmota s-a reorganizat ; isi luase o bucata de paine si o minca ascunsa sub crengute chiar linga vizuina, sa nu o poata prinde ratonul in caz ca iese cu scandal.

                        M-am dus dupa ea sa-i dau bananele ...

Si am auzit o alergatura, o vinzoleala in partea unde minca ratonul, si il vad cum alearga sus in copacul linga care avem noi intilnirea !

Marmota s-a panicat grozav de tare ( mai tare decit se vede pe film ), si-a aruncat banana din minute si in secunda doi era la adapost, adinc in vizuina.

M-am dus la locul unde mincase ratonul sa vad ce-i cu vinzoleala asta si vad un dulau fara lesa in zona in care e panou ca trebuie lesa, care hapaia mincarea ratonului. Tip la el sa se dea la o parte . Nimic !

Stapina era la marginea padurii ( 3-4 metri de noi ). Tip la aia sa-si ia cainele, dar nu m-am priceput sa zic in engleza ce bai am, ca engleza mea nu bate pina acolo si oricum nu-i inteleg ce tiuie ei in engleza. Aia zbiera ca apucata la caine , insa nu se misca din loc nici ea , nici cainele. Ragea de rasuna padurea, insa nu misca un deget sa rezolve problema. 

In jurul meu erau numai crengute subtirele asa, si ma gindeam ca daca ii ard una cainelui si se rupe crenguta, ala  imi ajunge pina la briu si ma rupe in doua. Mai bine nu. Dulaul a mincat tot, a dat din coada si a catadixit sa plece afara din padure.

Eu am plecat acasa  plingind de frustrare ca nu am gasit rapid o bota mai zdavana in jurul meu, ca rezolvam problema simplu si rapid.

Anul trecut au mai fost vreo 3 incidente de soiul asta la casute, cind psihopatii si-au dezlegat cainele din lesa si l-au lasat sa alerge dupa animalele de sub casute.

    Era o canadianca la vreo 20 de ani, blonda cu chip angelic care s-a uitat rinjind in ochii mei cind  isi asmutise cainele pe Marmo' Biluta anul trecut si care pur si simplu a ramas ca o caprioara cu ochii in faruri cind  am dat cu pietre dupa cainele ei.

 Asa cu o viteza a disparut cainele ala in ripa, ca blonda s-a rastit la mine confuza si plina de draci, sa ma intrebe unde e cainele ei ? I don't give a fuck, young lady ! 

De fiecare data, dar de fiecare data cainii au rupt-o la fuga prin ripa, prin padure, pe marginea riului, cursa nebuneasca de animal ingrozit de pericol . Iar stapanii alergau si ei in stil Tom si Jerry in paralel cu riul, prin padure, urlind si dindu-si sufletul, dupa cainii care nici gind sa se opreasca ! Caini s-au dus si dusi au fost !

De atunci mi-am luat iarasi bota cu mine ( baaston de fier, solid ) ca nah, mi-am scrintit glezna si ma doare - nu ma poti acuza de rea intentie. Bastonul ala e grozav pentru self defense, just in case.

Si am plecat acasa plingind, ca nu mi-a mai trebuit nimic. Am stat cu ingrijoarare citeva zile, ca nu cumva ratonul si marmota sa creada ca i-am pacalit si am adus eu cainele ca sa ii vinez. M-am temut ca nu cuva sa ma asocieze cu cainele si sa se fereasca de mine, sa nu mai vina la intilnire. 

Later Edit : cum ziceam, animalele sunt mai inteligente decit majoritatea oamenilor, asa ca marmota si ratonul nu s-au suparat pe mine, ca s-au prins ca nu am vruit sa le fac rau.



2 comments:

  1. Ooooof-of! Daca e pe acolo panou cu "obligatoriu cainele in lesa" arata-le panoul, telefonul, si prefa-te ca suni la... unde trebuie sunat in astfel de cazuri.
    Ma bucur sa stiu ca au inteles vietatile ca nu era cu tine cainele. Ooo, dragele de ele; nu-s destule pericole in padure, mai vine si omu' sa le faca probleme tocmai cand se bucura si ele de papa castigata cu efort mai mic....
    Cainii, totusi, nu sunt vinovati, iar daca stapanii nu-i mai gasesc au si ei de suferit... :(

    ReplyDelete
  2. Si tu ce crezi, ca le pasa de panou si de reguli ? Astia's psihopati, nu pricep decit de frica,.

    ReplyDelete