start counter

Sunday, June 12

Ratoiu' maninca din palma

 La casute se perindau multi oameni urlatori care speriau animalele, asa ca animalele doar mincau si fugeau repede in padure.

                      Bietele pasari erau stresate pina si in casute !

                           Incontinuu faceau safety check !

                                     A venit Piciorus !

Uneori mi se pare ca vad un ciotulet in locul piciorusului lipsa. Nu ma pot dumiri daca s-a nascut fara un picior sau i l-a rupt cineva cind a incercat sa il manince.

              De veghe sus in pom : safety check!


                               Si eu veghez ... alunele !


                                           O aluna ...


                                       ... si inca una !

                        A mai ramas cite ceva si pentru noi ?


                                    Doar niste seminte ...


Cum s-a facut putina liniste la casute, imediat a iesit Marmota Inteleapta din vizuina ...


                           Marmo', vino la  mama !


                                  Ti-am adus paine !


Marmo' isi lua mincarea si se retragea strategic in marginea ripei, ca era mare vinzoleala pe la casute si niste puradei rageau in padure chiar sub ripa. Noroc ca nu vazusera marmota !


                           Hai Marmo' sa-ti iei mincarea !

A mincat 3 banene si doua felii de paine, toate in buza ripei ...

                                                   ----------

                  ... sau isi lua banana si pleca ...

                         ...sa stea la soare pe prispa vizuinii .


A tot venit si a tot plecat dupa fiecare biscuite, pentru ca nu si-a dat seama sa care in gura maimulti biscuiti deodata ! Eu ii puneam jos cite 3-4 biscuiti, dar isi lua numai unu'...


Acum ca am hranit marmota, sa vdem ce se mai intimpla la casute !


Se intimpla ca un ratoi curios dadea tircoale pe linga Omu' Meu !


                                Ratoiu', hai la tata !


                               Daca vii, primesti paine !


                 Alune primesti doar din palma, asa sa stii !

                                    Ratoiu', vii si la mama ?

                                        Hai ca vin !

                           Maninci si din palma de la mama ?

              Hai ce faci, mai vii o data ? Ca mai am alune ! ...


                         Pasarelele mincau cuminti la casute ...

                                     ... aveau alune ...

... dar sunt cativa pitigoi care vor sa le dau atentie si sa le dau alune din palma. S-a intimplat de multe ori sa vin la casute si sa nu aiba rabdare pina ma duc sa pun alune in casute, asaca vin si zboara in cercuri joase deasupra mea, sau deasupra pungilor mele, ca sa imi atraga atentia si sa le dau. Sa le dau lor, special !

Aici in film, pitigoiul statea pe o crenguta in stinga si ma urmarea. M-am prins ca vrea sa-i dau atentie, asa ca l-am chemat in palma, desi la casute erau alune si chiar un alt pitigoi minca in casuta. A facut tzip-tzip de bucurie si a venit ! Sunt exact ca niste copii care cer atentie de la mama !


M-am luat si m-am dus in cealalta parte a padurii, acolo unde hranesc marmotele. Ratonu' imi simtise mirosul si stia ca am sosit in padure. Ma astepta sa vin si la el, L-am vazut in departare, printre tufisuri si l-am chemat cu o felie de paine.

    De venit, a venit el, insa cind a ajuns linga mine a simtit mirosul de sunca ( pusesem o gramajoara mica linga mine ) si s-a dus direct acolo Ca doar nu era prost sa manince painea, cind il astepta sunca !

              Sorry, dar e mai interesanta sunca decit painea !

Si surpriza ! L-a intersat maimult o clatita cu gem decit sunca ! Si-a luat clatita ...

... si s-a dus adinc in padure sa fie sigur ca nu i-o ia nimeni, nici macar eu !

              Dupa ce a mincat-o, s-a intors tiptil dupa sunca.

Era cam suspicios si incontinuu facea safety check, in special ca eram chiar aproape de parcare si se auzea cum zbierau psihopatii.

      Si-a gasit sunca, dar ma verifica si pe mine, sa nu cumva ...

                               Safety check inspre parcare...

                ... si abia acum putem minca linistiti sunca aia !

A mincat, s-a saturat si a dat sa plece. O ultima privire peste umar, de ramas bun pina data viitoare. I-am promis ca data viitoare ii aduc alta clatita.

                              Am vazut ! Am vazut tot !

In timp ce hraneam ratonu' in jurul meu misunau pe jos si prin copaci, animalele curioase sa vada care-i faza. Si toate voiau alune. 

Cum m-a vazut ca am aruncat alune, cum a coborit imediat sa manince linga mine !


De fapt, nu e doar un chipmunck, ci mai multi ! Toti veneau si se roteau in jurul nostru( al meu si al ratonului ), faceau cercuri-cercuri ca sa-mi atraga atentia sa le dau si lor alune...

Si au reusit ! Ei stiu cit sunt de mici si ca daca nu se agita, nu am cum sa-i vad.

Asta micu' se asezase cu spatele lamine, semn ca m-a investit cu increderea lui ...


1 comment:

  1. Marmo mananca elegant, nu-si umple gura cu biscuiti, sa nu mai poata mesteca. :)
    Ce sentiment fain trebuie sa fie sa-ti manance salbaticiunile din palma! Ratoiul ca ratoiul, dar pitigoiul!

    ReplyDelete