start counter

Saturday, July 9

Chipmunckul smecher

                                      Astazi la padure ...

--------------------

        ... m-am dus la copacul unde aveam intilnire cu maimuteii ...

               ... sa vedem cine apare primul ! Un chipmunck !

Insa nu era singur !  Monstruletul ala care data trecuta ma spiona cocotat pe un bustean ca sa veda mai bine, de data asta se zgaia la mine din copacul la care avem intilnire !

                            Fura alunele de la baza copacului ...

                              ... su urca in pom cu ele ...

... pentru ca nu avea incredere sa stea sa le manince atit de aproape d emine pe pamint.

La inceput a venit chipmunckul si culegea alune, dar pastra o distanta safe fata de mine ( cam 1 metru ) si le cara inspre vizuina.

                          Din pom veghea Blue Jay-ul, pindind...

              ...  momentul in care sa sara dupa aluna...

O veverita neagra pindea si ea din acelasi pom.... E clar ca Monstruletul are concurenta la alune !

Intre timp, chipmunkul a venit sa ma cunoasca si ma tot mirosea pe pauci pina s-a lamurit ca nu ii fac rau. Dupa care ... surpriza ! Soricelul  a incercat sa ma pacaleasca jucind rolul de baiat bun : uite, eu am intentii curate, trec pe linga alunele tale si pretind ca nu le vad, nu ma intereseaza ! Eu sunt cuminte si nu fur, ci doar ma invirt pe aici ... poti avea incredere si lasa alunele nesupravegheate, ca eu sunt baiat bun si naiv ...

dupa ce a defilat la parada increderii pe linga mine, s-a luat si s-a dus inapoi in padure fara sa-si ia o aluna, fara macar sa le arunce vreo privire !


Monstruletul daca a vazut ca chimpunkul aduna toate alunele care ii ies in cale, a inteles ca singura cale sa apuce si ea, este sa-si ia inima in dinti ...

                                    ... si sa sara jos...

                                             ... unde sa si manince !


Si cind considera ea ca a stat pe jos periculos de mult, sarea pe o crenguta de deasupra cararii si ma supraveghea curioasa si apoi se ducea din nou in carare sa manince alune.


Chipmuncul, daca a vazut ca e la concurenta cu Monstruletul, s-a gindit , s-a socotit el si ajuns la concluzia ca tare bine ar fi daca ar putea minca direct din punga mea cu alune !

Asa ca a lasat-o naibii de stategie si dupa ce s-a invirtit de 2-3 ori, a venit direct la punga cu alune si s-a servit cu incredere.


           N-avea soricelu' nici o jena ! De acum, era de-al casei ...


Ba chiar mai mult de atit, acum erau doi chipmncsi care mincau alune la concurenta cu Montruletu' !


Ce poate fi mai rau decit un soricel care iti fura mincarea ! Doi soricei cre fac acelasi lucru !

Se vede in film cum soricelul a parcurs culegind laune, toata zona dintre mine si copac ( acolo le pun alunele ), dupa care s-a intors sa-si mai ia citeva alune din punga, daca tot mai avea loc in obraji. Cind a coborit Monstruletu' din pom ... tzeapa, ca nu a mai gasit nici una !

Ce poate fi mai frustrant decit sa-ti fure soriceii mincarea  ? Monstruletu' s-a enervat si a incercat sa sperie soriceii, doar-doar vor renunta sa mai vina la cules alune ! Cum ii vede, cum ii alearga Monstruletu' prin padure ...

Nu am decit filme , ca astia sunt facuti din gumilastic si functioneaza pe baterii si se misca mult prea repede pentru a-i putea prinde in poza.

          Intre timp, Blue Jay-ul venea tot mai aproape de pamint ...

... pe linga veverita neagra si amindoi culegeau alunele pe care pusesem pentru ei, la radacina pomului in care tot sareau nervosi ( undeva in spatele meu ). Cum vedeau ca pun obiectivul pe ei, cum incepeau sa se agite !

Cind au terminat de furat alunele, am plecat si eu inspre casute, unde m-am asezt linga vizuina marmotei intelepte, am pus mincarea si am asteptat sa vad cine vine primul !  Doua veverite !

                                 ...  Mot Alb  !

                      Si mai vine o veverita argintie prin pomi !

                                                 Uite-o !


                                Uite ca vine si Marmo ' !



                                Ce mi-ai adus bun, alune ?

               .. . Si biscuiti ! Noua ne-a dat biscuiti !

Marmo' si-a luat o felie si s-a retras precauta intre boschetei, ca era galagie in parcare.

         Apoi a prins curaj si a venit sa manince linga mine :


 
O veverita neagra pindea din padure ce se intimpla, unde se dau alune ? Eu unde ma duc ?

                 Alta veverita argintie ma spiona din pom ...

... si vazuse ca marmota si veveritele mincau linga mine ...

           ... vazuse si ca au mai venit o gramada de alte veverite ...


                           ..si toti au primit alune si biscuiti !

                                Pina si ratele au primit paine !

                                    Bine, lasa ca vin si eu !

                     Uite, am prins curaj sa vin si eu pe linga tine...

... in special ca i-am vazut pe aia mici cum topaiau fara frica pe linga tine !


      Doi chipmuncksi si doua veverite mincau alune linga mine :


Blue Jay-ul asta a vazut ca animalele vin linga mine sa le hranesc, dar el se teme.

Statea pe creanga linga o veverita care venise deja dupa mincare si acum se bucur ade ea. Blue Jay-ul se uita si inghitea in sec ...


      Pina la urma si-a luat inima dinti si a sarit jos dupa mincare !

                      A venit si ciocanitoarea dupa alune !

                    Ciocanitoarea portocalie spiona din pom...

... si pina la urma si-a facut curaj sa sara jos, dar a pastrat o distanta cam de 2 metri, sa fie ea sigura ca e safe ! I-am aruncat si ei alune.

                  A mai ramas cineva fara mincare ?

Ratonul tocmai venea din padure insepre mine, sa il hranesc si pe el !

                         Cind Marmo' a vazut una ca asta ...

... s-a luat si s-a dus inspre padure, prin ripa pe unde stie ea ca e safe ... Oricum, terminase de mincat ...

                    A venit ratonu', i-am dat o felie de paine ...

... pe care a dat-o de-a berbeleacul ca pe o minge, pina cind a ajuns la pomul sub care are vizuina Marmota Inteleapta.


                           Acolo s-a urcat in pom ...

                  ... a facut safety check ca sa-si acopere spatele ...


                                ... si a mincat multumit !

                                               Ce face ?


                                 Se da jos din pom ...


                    ... si se catara in pomul cu casute ...


                         ... ca sa cotrobaie dupa alune !

                           Am mincat tot din casuta asta !

          Mai sunt alune pe undeva ? Parca simt miros de alune...

                      Ma duc sa fac ceva echilibristica...

-----------------


                  ... pina am ajuns la casuta cu alune !


                                     Inca una si ma duc !


2 comments:

  1. Excelent si acest episod! Super! Agitatie mare, varietate, prietenie si fugareala! :)

    ReplyDelete
  2. Un nou episod din filmul documentar, " Padurea-povestea fara sfirsit" ...

    ReplyDelete