start counter

Tuesday, July 19

Dresam soriceii 2

 A doua zi, m-am dus intins la vizuina soricelului ...

... sa vad ce face ala micu' !

Era foarte ocupat sa sape la vizuina si apoi sa indrepte cu nasul mormanul de pamint ...

Batatorea pamintul cu nasul si il aranja frumos ...

M-am dus aproape de vizuina si l-a, strigat pe nume : Chitzi !

Incercam sa il fac sa asocieze numele cu mine si cu alunele, ca sa inteleaga sa vina atunci cind il strig pe nume.

Cind a iesit din vizuina a avut big surprise !

Un alt soricel venise pe mormanul lui de pamint si culegea semintele pe care el le scosese din vizuina odata cu pamintul excavat !

Mititelu' se uita perplex, si se uita cum celalat soricel fura cu nonsalanta chiar de sub nasul proprietarului ! Si s-a uitat, si s-a uitat ... pina cind a tisnit dintr-o data si l-a fugarit pe hotoman prin toata zona casutelor ! L-am prins in filmul de mai jos :


                                          Run, Forest, run !

S-a intors Chitzi la vizuina, ca avea multa treaba de facut ...


Se ducea pe sub casute si in padure, ca sa culeaza frunze si pene pe care le facea ghemotoc si le cara in gura in vizuina. O tura ...

Doua ture ! Din stinga vine soricelu' cu penele in gura si il priveste contrariat pe hotomanul care ii minca semintele din mormanul de pamint.

Il lasam pe Chitzi sa munceasca ...

.                                         .. si ma duc sub casute ...

... unde imi asez scaunul si astept sa vina soriceii.

Am vazut ca cineva adusese buretele ala cu mincare speciala pentru pasari, dar care avea inauntru si alune. Monstruletu' i-a fugarit pe toti si s-a asezat sa manince el primul ! 

Ceilalti stateau pe crengute in pom si asteptau sa termine Monstruletu' ...

Hai mah, mai dureaza mult, ca nu mai am rabdare ! ?

Si eu tot dupa Monstruletu' astept !


Doar ca Monstruletu' n-avea nici un stress ... Rupea bucati din buretele ala ...

... pe care nu le minca, ci le sfarima cu dintii , retinea aluna si restul scuipa jos !

Cazuse pe jos buretele ala sfarimat de Monstrulet, si venisera veveritele mari sa-l manince, ca ele se tem de Monstrulet si nu se duc sa il dea afara din casuta.

Monstruletu' le supraveghea de sus si din cind in cind tiraia la ele, asa, de control ... nu cumva sa indrazneasca sa se apropie de casuta lui ...

                                   Monstruletu' praduitor !

             Veveritelu' asta e pui si pindea din pom ...

                A tot asteptat dupa Monstrulet si a asteptat ...

... pina s-a saturat de asteptat si s-a dus in alta parte sa manince seminte !

In sfirsit, s-a hotarit Monstruletul sa plece !

Dar a facut o oprire pe una dintre crengi, ca sa ma spioneze pe mine. Murea de curiozitate sa inteleaga ce fac cu animalutele !

Cind in sfirsit, s-a prins ca hranesc veveritele cu alune, si-a luat inima in dinti si a sarit jos chiar linga mine. Astepta sa-i arunc si lui o aluna si mure ade frica ( dupa cum se poate vedea din poza ) ...

Intre timp, au sosit si soriceii ! S-au prefacut ca maninca si nu ma observa ca sunt acolo : mincau si ma spionau sa vada ce am de gind sa fac ...

                            Nu ma scapau din ochi ...

S-au apropiat de noi, daca au vazut ca e safe ...

---------------------------------------------------

Am pus jos alune si minca soricelu' chiar linga pantof, de n-avea nici un stres ! Pina aici suntem bine, ca s-au obisnuit cu prezenta noastra ...


Dupa ce si-a mincat alunele, a inceput sa dea tircoale pe linga scaun, pe sub scaun ...

Hei, soricelu', ma lasi sa pun mina pe tine ? Pai trebuie sa-mi iasa si mi eceva, nu doar tie, numai tie, iarasi tie ! 

Minca alune direct din punga si pretindea ca nu pricepe ce ii spuneam, da' eu stiu ca animalele inteleg foarte bine cee ace le spunem. Ca ele pretind ca nu pricep si ne trateaza cu ignore, ori cu refuz... asta e alta poveste !


Ori te maimutezi, ori stai la mingaiat ! Hai sa incercam ! 

Braaavo, soricel cuminte !

                                Cine mai vine la mingaiat ?

Nimeni ? Bine, las' ca e suficient pe ziua de azi !

Cit timp am dresat soriceii, am fost nevoiti sa tinem veveritele la distanta, ca voiau sa vina si ele, dar speriau soriceii ...
 

Imediat ce le-am dat voie, au inceput sa se apropie. Veverita asta e mai stresata ...posibil ca e mai noua pe aici si inca se teme de noi ...

Da' s-a linistit imediat si ne-a lasat sa-i aruncam alune fara sa o rupa la fuga ...

Minca alune linga piciorul nostru si s-a relaxat !

                                       Ciocanitoarea ...

... avea un pui care inca nu stia sa manince singur. 

Alerga pe jos dupa ma'sa si dadea cu ciocul in seminte, insa nu stia ce sa faca mai departe ! Complicat ...

Pina la urma l-a luat ma'sa in pom si i-a bagat in cioc semintele asunse intr-o crapatura a crengii !


                    Asta a fost tot ? Gata, plecati ?

                                          Stiam eu !


2 comments:

  1. Privind pozele si filmuletele simt cum imi râde si sufletul! Multumesc pentru toate cele ce le postezi aici! ❤ De cand vizionez in stil maraton au fost si cateva zile "suparate", dar cand ajungeam aici - dupa ce vedeam prima poza - se linistea neuronul meu si se bucura vibrand de tot ce-i transmiteau ochii!
    Cred ca nu mi s-a parut: cand l-a mangaiat pe soricel inima mea si-a intetit bataile (de bucurie!). :)

    Chitz-sapatorul e mortal! Cea mai cea faza mi s-a parut aceea in care venea in goana spre vizuina, cu gura plina, si-a facut un "stop-cadru" cand l-a vazut pe hotoman in locul de unde stia ca-l alungase! :)) Dar, constiincios, si-a vazut de ale lui. O fi si "vremea" puilor de "chip" de se agita asa cu vizuina?
    In episodul trecut l-am scapat din schema pe soricelul-sapator - i-au furat prim-planul veverita neagra si soricelul din borcan! :)

    ReplyDelete
  2. Niciodata nu am vazut pui de chip, pentru ca nu ies din vizuina decit cind sunt deja marisori, aproape de marimea unui adult. E foarte greu sa-mi dau seama daca e sau nu pui, si numai daca se nimereste sa stea linga un adult sa fac comparatie. Altfel ... nu e nici o sansa.

    Ah, soricelul din borcan ! Avem si veverite la borcan, da' mai incolo ... Chip sapatorul, ala a muncit toata vara sa-si faca rete ade tuneluri sub casute. Tot pamintul din zona e facut swaitzer cu gaurile lui ! Pe zeci de metri, numai gaurele-gaurele sapate de Chip !

    ReplyDelete