start counter

Wednesday, July 27

Cirdu' de rate ...

                                               Hello !

Suntem multe rate si toate stam cu ochii pe tine ! Ne-ai adus paine ?

                                             Hai vino !

                                          Yummy !

Venise alt ratoi care tot se invirtea in cercuri pe linga mine, ca ii era frica sa se apropie. si i-am aratat ca uite, bucatele de paine pentru tine ... Hai ratoiu', hai indrazneste !

 Uite ca am indraznit ! Hai rupe si tu bucatele mai mici, ca nu le pot inghiti !

                  Hai sa incercam asa, ca poate merge mai bine !

    Marmo' a vazut ca e vinzoleala cu ratele, si iesise din padure sa vina spre mine. Venea alergind, ca i-am aratat bananele, de mi-a zburatacit tot cirdul de rate ...

                                   Aproape am ajuns !

                                          Thanks !

Nu-ti face griji pentru rate, ca imediat vin inapoi sa le dai paine ...

                           Vezi ? Ti-am zis eu ca se intorc !

                              Haideti, mai vrea cineva ?

                              Si eu vreau paine !

                                        Si noi vrem !

                    Vezi ca venim amindoi sa mincam din mina !

                           Hmm, ce se intimpla aici la voi ? !


                                        Ai adus si alune ?

  Mai greu cu cautatul prin iarba, ca veveritele nu vad prea bine ...

        Imi arunci si mie una, ca ma tem sa vin mai aproape ?

Si apoi s-a intimplat o chestie interesanta : din padure a venit in viteza o marmota uriasa, direct inspre noi. A venit si a incercat sa o muste pe Marmo' asta mica si s-a intors inapoi la riu, tot in viteza si fara sa stea sa manince nimic.

   Nu a reusit sa o muste ca am tipat la ea si m-am ridicat sa alerg dupa ea, dar nu a mai fost cazul. Marmo' mica s-a speriat ingrozitor si a fugit in padure, acolo unde le las eu de mincare. Statea si ma astepta linga pomul linga care avem noi intilnire, ca stia ca ma duc sa-i duc bananele. Si m-am dus ! 

Cum m-a vazut ca intru in padure, cum a venit inspre mine ! Si Marmo' si Blue Jay-ul ...

Hai Marmo', ca ti-am adus bananele ! Si alune si biscuiti si placinta ...

                                 Oare cu ce sa incep ? ...

  Cu placinta, ca e sarata si mama a prajit-o in ulei special pentru mine ...

----------

                                Cineva ma urmarea din pom ...

Ma adulmeca asa de atent ca nici nu misca ! Si apoi a indraznit sa coboare pe trunchiul copacului, pina jos sub frunze de unde continua sa ma observe daca fac vreo miscare dubioasa ...

--------------------------------------------------------------

      ... si apoi a indraznit sa iasa in carare ca sa-si ia o aluna ....

Si apoi si-a luat inima in dinti sa vina inspre mine. Da' inainte de asta, a facut tzip-tzip sa ma anunte ...

                            A venit curajos linga mine ...

                    ... ca sa ma studieze si sa ma miroase ...

Apoi i-am pus alune la mine pe papuc, insa nu i-a pasat, ca era mult mai interesat sa ma miroasa si sa ma studieze pe mine.

                 Mai era cineva interesat, care ma studia din pom !

Se proptise pe o creanga deasupra cararii si cauta momentul potrivit ca sa sara jos dupa alune.

Pina la urma a sarit, dar in cel mai nepotrivit moment, cind venea veverita din padure ca sa-si ia aluna ! Si l-a zburatacit veverita ...

A plecat veverita argintie si la citeva minute a venit Monstruletu' sa-si ia aluna ...

I-am lasat pe astia mici sa manince linistiti, si m-am dus la casute sa vad cum se bat ratoii ...

---------------------


                                          Hei, ratele !

           Curg penele de pe mine cind vad cum va smotociti !

                       Lasa, mai bine sa mincam seminte !...

                   Sub casute, Omu' Meu hranea veveritele ...

----------------------

... si negocia cu o ciocanitoare asezata pe cregi sus in pom, sa vina la el in palma ...

Ciocanitoarea devenise asa de interesata ca a coborit mai jos prin pom ...

                                         Ma dau jos !  

                                      Hai la tata !

                                Hai, vino  mai aproape !


                     Hai la tata sa-ti dea aluna ! Uite aluna !

                       ----------------

                               Si-a luat aluna si a zburat ...

                            Ati vazut cine vine ?

                                      Cine, cine ? !

Marmota Inteleapta ! Uite acum ma adulmeca sa se asigure ca's eu ! ...

                            Ce vrei sa maninci, Marmo' ?

                           Stai intai sa le miros pe toate !

                                       Bananaaaa !

            Pe cind Marmo' era foarte pcupata sa manince banane ...

    ... veverita cu coada rosie venea tiptil sa-i fure mincearea ...

                    In partea cealalta. Mot Alb deja minca alune ...

I-am lasat sa manince si am plecat acasa ...




2 comments:

  1. Pe bune! O sa fac diabet tot privind si privind fiintele acestea... dulci! :))
    Ma minunez la toate! Cand ajung al final ma grabesc sa scriu ceva impresii si uit cate ceva ce-mi pare foarte interesant! Cum am uitat - cu vreo 3 episoade in urma - sa-ti scriu ca a fost prima data cand am vazut un pui de ciocanitoare! Hazliu de numa', dragalasul, cum se deplaseaza! O scumpete.
    Si Marmo mi-e draga-draga! Isi savura bucata de placinta si soricelul se-agita in jurul ei! :-)
    Superb! M-am bucurat privind si citind dialogurile!
    Sa fiti bine! ❤

    ReplyDelete
  2. Ma bucur si eu cind le scriu, Diana ! Si cind vad ca mai e cineva care se bucura de animalutele mele, ma bucur si mai tare.

    ReplyDelete